» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator napięcia
Autor Wiadomość
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2024-04-18, 20:10   

sIaj,
Jak już tak w temacie rozmawiacie, to już dłuższy czas chodzi mi po głowie pytanie, czy byłbyś w stanie zrobić mi taki regulator do alternatora 150A w samochodzie?
Oryginalny z elektroniką w żelu mam wymieniony na starego typu Bosch, ale trochę mi na nim napięcie faluje, co mnie mocno irytuje. Obstawiam, że regulator(oryginalnie od alt.90A) pracuje w nieoptymalnym dla niego zakresie prądowym(chociaż ostatnio po zmianie całego oświetlenia z przodu na LED ma lekko) i w dodatku ma za małą histerezę do pojemności magnetycznej układu.

Nawet specjalnie kupiłem oscyloskop, żeby zbadać zachowanie alternatora.
Niestety pojawia się też składowa zmienna, co może wskazywać na uszkodzone diody?
Mostek założyłem nowy jakiś rok temu, ale nic to nie zmieniło:
https://drive.google.com/file/d/1Un-hfxG67At0eDT48eJAXkdNrL6uGlJO/view?usp=drive_link

Pomiar DC:
https://drive.google.com/file/d/1FMvRwV9OLLRAklu9rLELj9B4XriTAZFL/view?usp=drive_link
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2024-04-18, 21:41   

A co to za alternator? Większość już od lat 90 ma zintegrowane układy sterujące więc tam zazwyczaj nie ma w czym dłubać.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2024-04-18, 22:21   

Coś takiego:
https://www.google.com/se...8M&vssid=mosaic

tylko regulator wsadziłem taki:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-alternatora-huco-13-0507-14v-i7730735948.html
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-04-18, 23:02   

dex, nie wiem, czy do Twojego altka występuje, ale polecam Ci regulatory AS-PL. Niby taniocha, ale naprawdę się sprawdzało u mnie. W golfie, a później w passacie zakładałem je i dawały napięcie zbliżone do oryginału - minimum 14,2V na światłach. Wszystkie inne, często 2-3x droższe zamienniki typu właśnie Hitachi czy nawet Hella dawały max 14,0V, często nawet poniżej. Dodam tylko, że alternator 65A dawał sobie bez problemu radę z ładowaniem akumulatora 95Ah i akumulator jeździł kilka lat bez zająknięcia. Coś takiego ---> https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-15116354559
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
  
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2024-04-19, 00:20   

Mam HUCO i BERU 14,5V, ale też Bosh i Hella 14V i w alternatorze 90A dawały radę idealnie, bez falowania napięcia.
Dlatego zamontowałem je do tego alternatora, oczywiście wersję 14,5V.
Jak widzisz na wykresie, napięcie jest od 14 do 15,3V, a wartość skuteczna to 14,5V więc idealnie.

Tylko denerwuje mnie to skakanie napięcia, bo widzę je na żarówkach.

Obstawiam, że to wina większej pojemności magnetycznej układu wirnik/stator i regulatory z mniejszych alt za szybko reagują na zmiany napięcia.
Dodanie niewielkiej histerezy do układu temat prawdopodobnie by załatwiło.

Myślę nad baterią kondensatorów przed regulatorem, ale trochę obawiam się temperatury panującej w busie pod pokrywą silnika. Może na próbę wrzucę jakieś 20000uF i zobaczę, jak to wpłynie na układ.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2024-04-19, 02:32   

dex, stosuj jak już kondensatory na 105st.C
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13