Zamknięty przez: Qba 2006-09-26, 08:19 |
Lżejsze koło zamachowe - patent na moc? |
Autor |
Wiadomość |
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2006-09-24, 14:43
|
|
|
Spadać se tam dla mnie może, ja chcem żeby etka szybko sie zbierała i nie miała takiego doła poniżej 3500 rpm[/quote] |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-09-24, 17:03
|
|
|
Suma sumarium nie do kazdego przeznaczenia nadaje sie ta przerobka.. Wymaga od uytkownika odmiennej techniki jazdy niz dotychczas ....Czyli karty i inne "wyczynowki" tak, ale cywilne moto nie ...Moje zdanie |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-09-24, 18:36
|
|
|
dokladnie,i to spadanie z obrotow tez jest szybkie bo juz to przerabialem,zbiera sie fajnie ale po prostej jak zobaczy gorke to to powodzenia redukcja do 3,a z ruszeniem z miejsca tez beda jajca bedzie tzeba sporo gazu dac wiecej,mniejwiecej bedzie tio wygladac jak ruszanie simsonem we 2 osoby,wiem bo splanowalem kolo zamachowe w malcu i tak było. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2006-09-25, 16:43
|
|
|
Cytat: | w Kartach sa bardzo małe koła. | W kartach wogóle nie ma kół zamachowych
[ Dodano: 2006-09-25, 16:47 ]
Przeciez te kolo zebate tylko przekazuje moment i wcale nie jest cieżkie, tam nie ma czego odchudzac. I dobrze by bylo obliczyc wytrzymałość chyba ze chcesz jezdzic wydygany i nie wiesz czy podjedziesz pod góre do kolo moze peknac... Jak chcesz tuningowac to idz na tokarke ze sprzegłem i wałem. |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-09-25, 16:52
|
|
|
ja uważam tak, inżynierowie w fabryce MZ napewno bardzo dużo czasu poświęcili temu tematowi i koło jest pewnie tak wyliczone żeby były optymalne osiągni. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-09-25, 17:00
|
|
|
chodziło mi o koła napedowe... |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2006-09-25, 17:11
|
|
|
Cytat: | Jak chcesz tuningowac to idz na tokarke ze sprzegłem i wałem. |
Spokojnie! Aktualnie mam to koło zamachowe, to z 2 fotki, wiec raczej nie powinno peknąc. W sumie jest lżejsze pewnie jakieś kilkanaście gram(tylko bez skojażeń ), etka powinna troszke szybciej "wychodzić" z tego doła poniżej 350 rpm... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-09-25, 17:45
|
|
|
jakie koło zamachowe:/ juz niekapuje .... koło zamchowe jets na wale...
a to co było na allegor to tylko zebatka w TS i ETZ stosowano zniewielka iloscia otworów poniewaz maja one wieksza moc silnika i nalezało jakos wzmocnic koło. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2006-09-25, 19:06
|
|
|
Cytat: | jakie koło zamachowe:/ juz niekapuje .... koło zamchowe jets na wale...
a to co było na allegor to tylko zebatka w TS i ETZ stosowano zniewielka iloscia otworów poniewaz maja one wieksza moc silnika i nalezało jakos wzmocnic koło. | ale wiekszosc mysli ze to kolo zamachowe, i jesli sie je odciazy to beda lepsze osiagi buahahaha |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-09-25, 20:10
|
|
|
przeciez to nie jest zadne koło zamachowe to jakies pomylenie kutasa z palcem, to ma z kolem zamchowym tyle wspolnego co piernik z wiatrakiem,Koło zamachowe silnika spalinowego jest na wale korbowym,w 2T przewaznie jest nim magneto a w MZ 250 jest nim kosz sprzegłowy i wirnik alternatora,w 150 jest tylko wirnik kolem zamachowym.To jest poprostu zebatka głownego przelozenia mometu i mocy na skrzynie, ktora tak fajnie swiszcze,w takim razie wdlug tej teori jak w 150 przeleci sie kosz sprzeglowy na tokarce i najlepiej wywalic jeszcze kilka tarcz spzreglowych zeby było jak najlzejsze to te bedzie lepiej zapierd.
[ Dodano: 2006-09-25, 20:13 ]
Boże co za BEZYDURA!!!! |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-09-25, 20:17
|
|
|
HEHEHE , mysle ze sprawa nie jest warta aby wogole mylic odchudznie kola przekazujacego moment na skrzynie z tuningiem... Klima, to CI nic nie da jak zmienisz te kolo ( w kwesti osiagow) ... |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-09-25, 20:22
|
|
|
mundy, a jednak cos da, bedzie mial inne koło ,a ci co bardzo beda wierzyc ze doda im to mocy to pewnie tak bedzie,pozniej stoja na allegro MZ i w opisie jest silniik po tuningu 25km i 140 wyciaga bez problemu |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2006-09-25, 20:30
|
|
|
Cytat: | to CI nic nie da jak zmienisz te kolo ( w kwesti osiagow) ... |
To jak założyłbym taką zębatke która ważyłaby 1kg to osiągów też by to nie popsuło nie? Jak czytam takie rzeczy to aż nie chce mi sie odpisywać i tego czytać... |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-09-25, 21:01
|
|
|
Cytat: | To jak założyłbym taką zębatke która ważyłaby 1kg to osiągów też by to nie popsuło nie? |
Mocno mi sie zdaje ze czegos nie kumasz... Te kolo zebate nie ma znacznego wplywu na osiagi i ingerujac w mase nic na lepiej w tej kwesti nie zmienisz ( teroretycznei moz e i tka ale ot CI w praktyce nic nie da i jes t niepolacalne) ... Jest wazna wytrzymalosc tego elementu aco za tym idize to waga jest optymalnie wylicozna pod wzgeldem wytryzamlosci ( no w okreslinych tolerancjach zalozonych oprzez konstruktora) .. Wiec co ma niby dac zalozenie o 1 kg ciezszej... Praktycznie nic dobrego , teoretycznie nipotrzebnie zwiekszy CI wytrzymalosc -ktora teraz jest wystarczajaca, bedzie mialo tkaze wieksza bezwladnosc ... trz niezbyt potrzebnie) ... Wiec teraz ja nei wiedze sensu w Twej wypowiedzi Nemasis..... |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-09-25, 21:48
|
|
|
nieno nie przesadzał bym;P w MZ to koło wygladatak jak wyglada bo takie było tanie w produkcji:P Nie oszukujmy sie to tylko NRD!
Ale to koło ma wage która nanic nie wpływa;) pozatym mówie ci ze tamto koło jest od ES i jest mniej wytrzymałe nie wytrzyma tych nedznych 21KM;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2006-09-25, 21:52
|
|
|
mundy napisał/a: | Te kolo zebate nie ma znacznego wplywu na osiagi | przeciez ja ciagle o tym mówie to jest tylko jeden piredo**ny tryb szkoda słów... |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2006-09-25, 23:07
|
|
|
Do mundy: Chodziło mi o to żeby wyraźnie zaznaczyć że waga tej zębatki ma tam w jakims stopniu wpływ na osiągi. |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-09-25, 23:59
|
|
|
Nemesis napisał/a: | Do mundy: Chodziło mi o to żeby wyraźnie zaznaczyć że waga tej zębatki ma tam w jakims stopniu wpływ na osiągi. |
No to powiedz jaki... Bo z Twojej wypowiedzi wynika ze jak zalozymy lzejsze te kolo zebate to odczyjemy zwiekszenie mocy .. a to mija sie z prawda ... To jest tak jak bys mowil , ze zaleznie jak naciagniemy mocno lancuch to moc silnika bedzie sie zminiac i jak jest luzniejszy to moto szybsze bo zmniejsza sie nacisk rolek lancucha na kolo lancuchowe....Albo ajk zalozysz nowe lozyska to zmniejszy sie moc bo i w jakims tam stopniu opoty toiczenia lozyska nowego sa wieksze niz juz troche uzywanego... ITP..To by byla teoretycznie prawda , ale jak to sie ma do zycia...?? No wlasnie... w praktyce na takie rzeczy nie zwracamy uwagi ..to jest przyslowieowy pikus ........I brnac dalej w takie temat , moz an sie wpakowac w koszty , zepsuc nerwy, osmieszyc sie i bez zysku.. wiec teraz chyyba jasne Nemesis
Pozdro!!! |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-09-26, 02:19
|
|
|
chyba brak mi juz słow,poprostu niech Ci co maja probem z pojeciem zagadnienia koła zamachowego znajda sobie sami gdzie to sie znajduje, za co odpowiada i co daje jego odchudzenie,biorac oczywiscie pod uwage to ze zebatka o ktora caly ten spor nie ma nic wspolnego z kolem zamachowym ani z tym za co ono odpowiada.Ja uwazam ze zostało powiedziane tutaj wszytsko na ten temat do oporu i bardziej prosto powiedziec tego sie nie da,ale jesli komus (palcem pokazywac nie bede) jest to za mało to jego problem.pozdrawiam |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1034 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2006-09-26, 08:14
|
|
|
Racja. Czytając posty nie da się wysnuć głupawych wniosków na temat koła zamachowego, a jednak są! Ludzie! Nie ma sensu ciągnąć tego tematu, bo faktycznie sprawa jest już wyjaśniona.
Aby na koniec zsumować: zmiany w fabrycznych ustawieniach w jakimkolwiek pojeździe zawsze będą wiązały się z zasadą "coś kosztem czegoś", a tutaj jasno jest opisane co zyskujemy odchudzając masy wirujące i co tracimy. Motocykle MZ posiadają silniki konstrukcji o wieloletniej tradycji inżynieryjnej i są dopracowane optymalnie do przeznaczenia motocykla. Można ingerować w ich zasadę działania, ale tylko wtedy, gdy ma się dostęp do:
- nieograniczonej ilości części zamiennych- wtedy możemy bawić się w doświadczalne tuningi, lub
- posiadać wiedzę na temat każdej części, podzespołu, z czego zrobiony (stop), jego parametry wytrzymałościowe, oraz wszelkie dane konstrukcyjne. Wtedy można wykorzystać to przy obliczeniach i zmianach, które nie wpłyną na żywotność. Wszystko można poprawić, bo technologie się rozwijają, ale trzeba to robić rozumem, a nie młotkiem. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
|