» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Qba
2006-09-26, 08:19
Lżejsze koło zamachowe - patent na moc?
Autor Wiadomość
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-24, 14:43   

Spadać se tam dla mnie może, ja chcem żeby etka szybko sie zbierała i nie miała takiego doła poniżej 3500 rpm[/quote]
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-24, 17:03   

Suma sumarium nie do kazdego przeznaczenia nadaje sie ta przerobka.. Wymaga od uytkownika odmiennej techniki jazdy niz dotychczas :mrgreen: ....Czyli karty i inne "wyczynowki" tak, ale cywilne moto nie ...Moje zdanie :wink:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-24, 18:36   

dokladnie,i to spadanie z obrotow tez jest szybkie bo juz to przerabialem,zbiera sie fajnie ale po prostej jak zobaczy gorke to to powodzenia redukcja do 3,a z ruszeniem z miejsca tez beda jajca bedzie tzeba sporo gazu dac wiecej,mniejwiecej bedzie tio wygladac jak ruszanie simsonem we 2 osoby,wiem bo splanowalem kolo zamachowe w malcu i tak było.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-09-25, 16:43   

Cytat:
w Kartach sa bardzo małe koła.
W kartach wogóle nie ma kół zamachowych :roll:

[ Dodano: 2006-09-25, 16:47 ]
Przeciez te kolo zebate tylko przekazuje moment i wcale nie jest cieżkie, tam nie ma czego odchudzac. I dobrze by bylo obliczyc wytrzymałość chyba ze chcesz jezdzic wydygany i nie wiesz czy podjedziesz pod góre do kolo moze peknac... Jak chcesz tuningowac :lol: to idz na tokarke ze sprzegłem i wałem.
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-09-25, 16:52   

ja uważam tak, inżynierowie w fabryce MZ napewno bardzo dużo czasu poświęcili temu tematowi i koło jest pewnie tak wyliczone żeby były optymalne osiągni.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-09-25, 17:00   

chodziło mi o koła napedowe...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-25, 17:11   

Cytat:
Jak chcesz tuningowac to idz na tokarke ze sprzegłem i wałem.

Spokojnie! Aktualnie mam to koło zamachowe, to z 2 fotki, wiec raczej nie powinno peknąc. W sumie jest lżejsze pewnie jakieś kilkanaście gram(tylko bez skojażeń :mrgreen: ), etka powinna troszke szybciej "wychodzić" z tego doła poniżej 350 rpm...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-09-25, 17:45   

jakie koło zamachowe:/ juz niekapuje .... koło zamchowe jets na wale...
a to co było na allegor to tylko zebatka w TS i ETZ stosowano zniewielka iloscia otworów poniewaz maja one wieksza moc silnika i nalezało jakos wzmocnic koło.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-09-25, 19:06   

Cytat:
jakie koło zamachowe:/ juz niekapuje .... koło zamchowe jets na wale...
a to co było na allegor to tylko zebatka w TS i ETZ stosowano zniewielka iloscia otworów poniewaz maja one wieksza moc silnika i nalezało jakos wzmocnic koło.
ale wiekszosc mysli ze to kolo zamachowe, i jesli sie je odciazy to beda lepsze osiagi buahahaha :lol:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-25, 20:10   

przeciez to nie jest zadne koło zamachowe to jakies pomylenie kutasa z palcem, to ma z kolem zamchowym tyle wspolnego co piernik z wiatrakiem,Koło zamachowe silnika spalinowego jest na wale korbowym,w 2T przewaznie jest nim magneto a w MZ 250 jest nim kosz sprzegłowy i wirnik alternatora,w 150 jest tylko wirnik kolem zamachowym.To jest poprostu zebatka głownego przelozenia mometu i mocy na skrzynie, ktora tak fajnie swiszcze,w takim razie wdlug tej teori jak w 150 przeleci sie kosz sprzeglowy na tokarce i najlepiej wywalic jeszcze kilka tarcz spzreglowych zeby było jak najlzejsze to te bedzie lepiej zapierd.

[ Dodano: 2006-09-25, 20:13 ]
Boże co za BEZYDURA!!!!
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-25, 20:17   

HEHEHE , mysle ze sprawa nie jest warta aby wogole mylic odchudznie kola przekazujacego moment na skrzynie z tuningiem... :grin: Klima, to CI nic nie da jak zmienisz te kolo ( w kwesti osiagow) ...
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-25, 20:22   

mundy, a jednak cos da, bedzie mial inne koło :mrgreen: ,a ci co bardzo beda wierzyc ze doda im to mocy to pewnie tak bedzie,pozniej stoja na allegro MZ i w opisie jest silniik po tuningu 25km i 140 wyciaga bez problemu :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-25, 20:30   

Cytat:
to CI nic nie da jak zmienisz te kolo ( w kwesti osiagow) ...

To jak założyłbym taką zębatke która ważyłaby 1kg to osiągów też by to nie popsuło nie? Jak czytam takie rzeczy to aż nie chce mi sie odpisywać i tego czytać...
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-25, 21:01   

Cytat:
To jak założyłbym taką zębatke która ważyłaby 1kg to osiągów też by to nie popsuło nie?

Mocno mi sie zdaje ze czegos nie kumasz... Te kolo zebate nie ma znacznego wplywu na osiagi i ingerujac w mase nic na lepiej w tej kwesti nie zmienisz ( teroretycznei moz e i tka ale ot CI w praktyce nic nie da i jes t niepolacalne) ... Jest wazna wytrzymalosc tego elementu aco za tym idize to waga jest optymalnie wylicozna pod wzgeldem wytryzamlosci ( no w okreslinych tolerancjach zalozonych oprzez konstruktora) .. Wiec co ma niby dac zalozenie o 1 kg ciezszej... Praktycznie nic dobrego , teoretycznie nipotrzebnie zwiekszy CI wytrzymalosc -ktora teraz jest wystarczajaca, bedzie mialo tkaze wieksza bezwladnosc ... trz niezbyt potrzebnie) ... Wiec teraz ja nei wiedze sensu w Twej wypowiedzi Nemasis.....
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-09-25, 21:48   

nieno nie przesadzał bym;P w MZ to koło wygladatak jak wyglada bo takie było tanie w produkcji:P Nie oszukujmy sie :D to tylko NRD!
Ale to koło ma wage która nanic nie wpływa;) pozatym mówie ci ze tamto koło jest od ES i jest mniej wytrzymałe nie wytrzyma tych nedznych 21KM;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-09-25, 21:52   

mundy napisał/a:
Te kolo zebate nie ma znacznego wplywu na osiagi
przeciez ja ciagle o tym mówie to jest tylko jeden piredo**ny tryb :roll: szkoda słów...
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-25, 23:07   

Do mundy: Chodziło mi o to żeby wyraźnie zaznaczyć że waga tej zębatki ma tam w jakims stopniu wpływ na osiągi.
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-25, 23:59   

Nemesis napisał/a:
Do mundy: Chodziło mi o to żeby wyraźnie zaznaczyć że waga tej zębatki ma tam w jakims stopniu wpływ na osiągi.

No to powiedz jaki... Bo z Twojej wypowiedzi wynika ze jak zalozymy lzejsze te kolo zebate to odczyjemy zwiekszenie mocy :twisted: .. a to mija sie z prawda :razz: ... To jest tak jak bys mowil , ze zaleznie jak naciagniemy mocno lancuch to moc silnika bedzie sie zminiac i jak jest luzniejszy to moto szybsze bo zmniejsza sie nacisk rolek lancucha na kolo lancuchowe....Albo ajk zalozysz nowe lozyska to zmniejszy sie moc bo i w jakims tam stopniu opoty toiczenia lozyska nowego sa wieksze niz juz troche uzywanego... ITP..To by byla teoretycznie prawda , ale jak to sie ma do zycia...?? No wlasnie... w praktyce na takie rzeczy nie zwracamy uwagi ..to jest przyslowieowy pikus :razz: ........I brnac dalej w takie temat , moz an sie wpakowac w koszty , zepsuc nerwy, osmieszyc sie i bez zysku.. wiec teraz chyyba jasne :roll: Nemesis
Pozdro!!!
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-26, 02:19   

chyba brak mi juz słow,poprostu niech Ci co maja probem z pojeciem zagadnienia koła zamachowego znajda sobie sami gdzie to sie znajduje, za co odpowiada i co daje jego odchudzenie,biorac oczywiscie pod uwage to ze zebatka o ktora caly ten spor nie ma nic wspolnego z kolem zamachowym ani z tym za co ono odpowiada.Ja uwazam ze zostało powiedziane tutaj wszytsko na ten temat do oporu i bardziej prosto powiedziec tego sie nie da,ale jesli komus (palcem pokazywac nie bede) jest to za mało to jego problem.pozdrawiam
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1034
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2006-09-26, 08:14   

Racja. Czytając posty nie da się wysnuć głupawych wniosków na temat koła zamachowego, a jednak są! Ludzie! Nie ma sensu ciągnąć tego tematu, bo faktycznie sprawa jest już wyjaśniona.

Aby na koniec zsumować: zmiany w fabrycznych ustawieniach w jakimkolwiek pojeździe zawsze będą wiązały się z zasadą "coś kosztem czegoś", a tutaj jasno jest opisane co zyskujemy odchudzając masy wirujące i co tracimy. Motocykle MZ posiadają silniki konstrukcji o wieloletniej tradycji inżynieryjnej i są dopracowane optymalnie do przeznaczenia motocykla. Można ingerować w ich zasadę działania, ale tylko wtedy, gdy ma się dostęp do:
- nieograniczonej ilości części zamiennych- wtedy możemy bawić się w doświadczalne tuningi, lub
- posiadać wiedzę na temat każdej części, podzespołu, z czego zrobiony (stop), jego parametry wytrzymałościowe, oraz wszelkie dane konstrukcyjne. Wtedy można wykorzystać to przy obliczeniach i zmianach, które nie wpłyną na żywotność. Wszystko można poprawić, bo technologie się rozwijają, ale trzeba to robić rozumem, a nie młotkiem.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14