Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:44 |
Silnik - tłok - skąd zamówić? - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-04-02, 08:57 Silnik - tłok - skąd zamówić? - MZ ETZ 251
|
|
|
No właśnie,poradzcie skąd zamuwić tłoka do 251 i jakiej firmy. |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-14, 19:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-02, 09:16
|
|
|
140 zł cza dać za oryginalny tłok;] w Motorlandzie:P |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-04-02, 09:27
|
|
|
A kto powiedział że to musi być orginał:P.A np. nasze polskie? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-02, 09:29
|
|
|
tyz majom:D |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-04-02, 09:38
|
|
|
Sexiłeś się z rana czy jak?
Tych motorlandów jest jak grzybów po deszczu:P |
|
|
|
|
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2006-04-02, 10:14
|
|
|
40zl u mnie w sklepiej jakis podobno "gorszy" a leprzy 60zl roznicy w nich nie widac:) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-02, 12:01
|
|
|
numer do sklepu masz w moim podpisie;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
bohen
enduro-maniak
Motocykl: KTM-MZ 250/1
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 125 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-04-12, 11:46
|
|
|
Witam
Odnowie ten temat bo mam ten sam problem tylko moje pytanie brzmi: "Gdzie kupić tłok w Rzeszowie" (bo widze że dużo forumowiczów jest z Rzeszowa). Motocykl: MZ ETZ 250
Pytałem sie po sklepach o tłoki i tak:
- w Agmocie ma tłoki niemieckie po 60 zł
- w Motorlandzie ma tłoki ale rzemiosła za 65 zł
- w tym sklepie co sie jedzie w kieruku wisłoka od Placu wolności to ma tłoki Tajwańskie za 68 zł
Jesli możecie to poradxcie który kupić bo nie chce kupić jakiegoś badziewia co by puchł po rozgrzaniu.
Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdro |
|
|
|
|
Boberson
Zlotowicz
Motocykl: TS 250 250/1 ETZ251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-04-12, 14:40
|
|
|
Jeszcze są w sprzedaży węgierskie za 40 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-12, 14:55
|
|
|
pytałem w motorlandizem ieli oryginały za 140zł;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Vigi
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 46 Skąd: Miejsce Piastowe
|
Wysłany: 2006-04-12, 17:20
|
|
|
Ja ostatnio kupowałem tłok Do TS 250 u pewnego gościa, który prywatnie sprowadza różne części do Mzetek i za oryginalny z pierścieniami zapłaciłem 70 zł.
A tłok był dobry, bo jeździłem motorkiem w terenie i dostawał niezłe baty, ale nie zatarł się.
Według mnie najlepsze są oryginalne, ale to tylko moje zdanie. |
|
|
|
|
bohen
enduro-maniak
Motocykl: KTM-MZ 250/1
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 125 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-04-13, 12:34
|
|
|
pytałem w motorlandizem ieli oryginały za 140zł;]
a ja sie pytalem to mi powiedzeli że mają tylko rzemiosło, a że oryginały to moga dopiwero sprowadzić i że kosztuja coś 120zł
Wegierskie nie wchodzą w gre |
_________________ JAWA 350, SUZUKI DR 350, KTM GS 250 (serce MZ trophy 250/1) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-13, 13:27
|
|
|
no to sprowadzaja;)
Powiem szczerze pewnie jedna cholera:P |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-13, 14:35
|
|
|
shalashaska, pisze sie ZAMÓWIĆ |
|
|
|
|
diablo505
Motocykl: MZ TS 150, WSK 125,
Dołączył: 26 Maj 2006 Posty: 4 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-06-29, 15:04
|
|
|
NAJLEPIEJ ORYGINAŁY KUPOWAC. W agmocie NIEDALEKO PKP PYTAJ. W Rzeszowie ma sie rozumiec. |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2006-06-29, 15:18
|
|
|
z mz jestem dopiero początkujący ale w simsonie to mam cylinder polski i tłok węgierski od 4 lat i jest ok (przeciez simson to mała mz ) |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
Wysłany: 2006-06-29, 16:30
|
|
|
ja kupilem najtanszy za 25zł. Gosciu co mi robil szlif powiedzial ze to gowno i zeby to od razu wyrzucil bo aie zatrze po 5 km, ale ja zrobilem po swojemu, na liczniku juz 3 setka ostrej tyrki i jeszcze jeździ i nie powiem zeby jakos gorzej. Ma kopyto i wszystko jest jak byc powinno. ALE zeby zainwestowac 140 zł w tłok to trzeba byc psychicznym, nawet jakby byl pozłocony to bym go nie kupil. |
_________________ Moja Etullka
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
|
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1033 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2007-04-28, 13:53
|
|
|
Odnowię ten temat, bo cosik sobie posprawdzałem w tłokach przy okazji wymiany u siebie.
Kupiłem tłok firmowany przez KANUNI i porównałem go z wcześniej zamontowanym polskim tłokiem ze stopu AK18.
Oznaczenia tłoka KANUNI jasno informują : MZ 251, rozmiar 50, wymiar 69,47. Taki mi pasował.
Oznaczenia polskiego tłoka: AK18, wymiar 69,46. i wszysko.
Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy przy porównaniu obydwu tłoków, to wyczuwalna różnica w wadze. Zważyłem każdy z osobna. Tłok KANUNI waży: 302g, a polski 364g. Różnica znaczna na niekorzyść polskiego.
Tłok kanuni pokryty warstwą dwusiarczku molibdenu, polski nie.
Tłok Polski jest o 2 mm wyższy!!!!! Dlatego właśnie musiałem stosować 2 podkładki pod głowicą!!! Pomijając podkładki, te 2 mm to różnica w ustawieniu kanałów dolotowych między 250 i 251, czyli zmiana faz rozrządu. Pytanie który tłok jest bliższy oryginałowi? Otóż kolega ma jeden, oryginalny i zużyty tłok DDR do 251 wię poszedłem, by porównać z nim. Tłok KANUNI jest wiernym odbiciem, bliźniakiem tłoka DDR. Wniosek jest prosty...
Różnica w cenie jest za to jeszcze większa niż w wymiarach. Tłok KANUNI kosztuje 2,5 raza tyle, co polski... |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
Bambek
FSC STAR
Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2007-04-28, 14:07
|
|
|
odnośnie tloków to ja mysle tak.. Post Maxi Perwersa jest dobrze opisany i ma z jednej strony racje. Ja osobiscie kupilem tlok wegierski, bodajze za 40 zl Od taiego faceta ktory sie zajmuje sprzedaza czesci po mocno hurtowych cenach a mianowicie od Wojciecha Kniazia z Babiaka czy Babiaku ( taka śmieszna nazwa miejscowosci ). Tłok mial byc niby węgierski, i chyba raczej jest, nie patrzylem Jaki jest numer AK. Co zrobilem z tlokiem, przed oddaniem cylindrai jego do szlifu? ( moze to i glupie ale myslcie co chcecie ) gotowalem go w wodzie przez okolo 3 godziny, caly byl zanurzony we wrzatku, pozniej grzalem go na takiej kuchence gazowej ze 4 godziny. Jak na razie motor przeszedl docieranie znakomicie, juz ponad 1100 km mam nabitych, cylinder ogladalem, nie ma sladow zuzycia, tlok to samo,a dodam ze Dziadek który mi szlifowal cylinder zrobil pasowanie o 0.01 mm mniejsze tak ze tlok raczej ciasniej wchodzil. Wszystko teraz gra, jak powinno, po 2 tys jeszcze raz odkrece silnik i zdejme cylinder i obejrze wszystko z nalezyta dokladnoscia. A do smarowania na poczatku lalem mobil 2 t semisyntetic a teraz leje orlen 2 t semisyntetic i roznicy duzej nie wyczuwam, baa praktycznie zadnej wiec po co przeplacac? |
_________________ Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1033 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2007-04-28, 14:48
|
|
|
W gruncie rzeczy nie chodzi mi o stp, czy precyzję obróbki tłoka, a o jego wymiary. Tłok polski, o którym pisałem zrobił ponad 11 tys km i nic mu nie dolegało do chwili, gdy trochę go zajechała zapinka, którą wessało z gaźnika. Niemniej polski tłok odbiega nieco wymiarami od oryginału, a turecki nie. Jest jeszcze jedna subtelna różnica. Tłok polski ma nieco bardzij płaskie denko, natomiast turecki bardziej wypukłe - nieco szpiczaste, i ta turecka wypukłość pasuje idealnie do kształtu głowicy. Tłok turecki na pewno nie jest mocowany do obróbki w kle, a w inny sposób, gdyż nie posiada otworu na kieł w środkowej części denka, tylko widać, że skrawany był do samego czubka jednym ciągiem. Hehe a to patent z gotowaniem Tłok pracuje w dużo wyższej temperaturze niż 100 C, więc nie bardzo widzę sens w takim pomyśle. To stop aluminium i nie trzeba go odpuszczać Nie zmieni swojej twardości, ani rozszerzalności cieplnej. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
|