Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 19:45 |
Sprzęgło - gaśnie na sprzęgle - MZ 250 :( |
Autor |
Wiadomość |
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2007-07-18, 20:48
|
|
|
Jeśli juz chcesz zostawic to gwiazdę starą to radzę ci dobrze nie klej tego na kropelkę bo to tylko zespawaj to będzie 100 razy pewniejsze Bo tak jak masz teraz to rozleci sie jak tylko wciśniesz sprzęgło i robota od nowa |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-07-18, 21:58
|
|
|
Spawanie przerabiałem, nie daje rady, ponieważ spaw trzeba zeszlifować, bo inaczej nie mieści się ta miseczka w otwór w koszu i blokuje, a po oszlifowaniu 5 razy wciśniesz i spaw puści. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-07-18, 22:28
|
|
|
Spoko, juz prawdopodobnie bede mial ta gwiazde. tamtej nawet niezakladalem. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-07-18, 22:53
|
|
|
a moze jednak warto raz sie wykosztować na markowy klej:/ |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-07-19, 11:54
|
|
|
Jeśli chcesz skleić buty to na budapren można wydać ale z żadnym wypadku kropelką ani innymi nie klej tej części, jeśli nawet spaw odpada to ewidentnie wymiana na sprawną!!! |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-24, 10:15
|
|
|
Panowie,
mam bardzo podobny problem. Naciskam klamkę sprzęgła i moto przygasa. Nie słychać żadnego tarcia. Sprzęgła nie da się wycisnąć tak, żeby nie ciągnęło.
Obstawiam 3 możliwości:
- za grube tarcze sprzęgła (nowe) i kosz trze o koło wchodzące w zabierak
- zjechane łożysko w tulei wyciskowej
- pęknięta gwiazda.
Coś pominąłem? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2007-10-24, 19:24
|
|
|
ja panowie spawalem gwiazde tam gdzie lozysko wchodzi to 60005 i jakos sprzeglo idealnie dziala niewiem mzoe mialem farta ale to zasluga dobrego spawacza |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-25, 08:57
|
|
|
Chyba znalazłem źródło problemu.
Wczoraj zdjąłem dekiel - blaszka wyciskowa sprzęgła wyrobiła całkiem ładny rant w gwieździe. Jakby tak jeszcze popracowała, gwiazda pękłaby tam, gdzie Wasze.
Wymieniłem tuleję i blaszkę. Trze nadal, ale dużo mniej i sprzęgło "prawie" jest. Zastanawiam się, czy podłożenie jakiejśc cienkiej podkładki między gwiazdę a blaszkę wyciskową załatwi problem.
Czy łożysko w gwieździe da się przesunąć nieco bliżej dekla? To też załatwiłoby problem.
I jeszcze ciekawostka - rant na gwieździe jest nieco głębszy w na połowie obwodu. Wał jest prosty, więc chyba sprzęgło jest źle złożone lub krzywo założony stożek. Różnica to około 0,2mm.
[ Dodano: 2007-10-28, 15:33 ]
Ponawiam zapytanie - czy między blaszkę od wycisku sprzęgła a łożysko w gwieździe można wcisnąć jakąś podkładkę, tak z 0,5mm? Bo niestety tarcie dalej powoduje gaśnięcie silnika przy wciśnięciu sprzęgła... |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-10-30, 18:16
|
|
|
Może już ci sie wyrwało to łożysko z gwiazdy skoro ci trze docisk o gwiazde. Przyjzyj sie lepiej dokładnie. bo jezeli masz oryginalna gwiazde i lozysko to niepowinno one być za bardzo schowane tak jak mowisz. Jak podłozysz podkładke to nic sie niestanie, pamietaj tylko aby była twarda bo bedziesz miał opiłki. Ja bym sie przyjrzał dokładnie tej gwiezdzie. |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-11-01, 15:19
|
|
|
Dałem podkładkę. Teraz jak nacisnę sprzęgło to nadal ciągnie, dodatkowo pojawia się hałas.
Musze ściągnąć tą (tę?) gwiazdę, bo inaczej do wiosny nie bede miał moto.
Czy utrzymam gwiazdę ręką przy odkręcaniu śrub czy jest ryzyko, że dzięki sprężynom wyskoczy i zmieni mi fizjonomię? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-01, 15:25
|
|
|
odkręcaj każdą śrubę po trochu, tak żeby równomiernie odchodziła, a twoja fizjonomia nie zostanie naruszona |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-11-10, 21:35
|
|
|
Wietrzanin, gdzie spawałeś i ile Cię to kosztowało?
U mnie pęknięcie jest na około 1/2 obwodu. Zastanawiam się nad specyfikiem alumweld (lutowanie aluminium), ale chyba bardziej opłaca się kupić używkę niż kombinować. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-10, 21:43
|
|
|
Ja jak pospawałem to i tak pękło, bo musiałem zeszlifować nadmiar spawu, żeby gwiazda się wciskała, w otwór w koszu i po zeszlifowaniu spawu praktycznie nic nie zostało. Zmieniłem gwiazdę na inną i śmiga Można zastosować gwiazdę stalową od tropika i wtedy nie ma bata, żeby wyrwało gniazdo pod łożysko |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-11-15, 11:16
|
|
|
Kasten, gwiazda z Tropika pasuje do ETZ250 bez problemów? Są identyczne?
Mogę kupić aluminiową i stalową - cena 30zł tylko pytanie którą lepiej. Stalowa jest cięższa, przez co "koło zamachowe" będzie masywniejsze. Odczuję jakąś różnicę w jeździe? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-15, 11:22
|
|
|
Ta gwiazda pasuje http://www.allegro.pl/ite...stozek_ok_.html
Ja taką założyłem do TS zamiast tej aluminiowej, różnicy w pracy silnika nie zauważyłem. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-12-17, 09:38
|
|
|
Panowie...gwiazda cała, łożyska w gwieździe i w tuleji wyciskowej nowe, naciskam sprzęgło a tu - szszszszszszszzzzzz.....sprzęgło w ETZ zawsze hałasuje? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2007-12-19, 11:32
|
|
|
Cos jest nie tak. U mojego kumpla pękła ta cała gwiazda i tak hałasowało |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-12-19, 11:58
|
|
|
Zobacz, czy ta łapa, która wciska łożysko w gwieździe nie jest zgięta. I czy na gwieździe nie widać śladów otarcia przez jakieś "obce ciała". |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
|