» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Elektroniczny Zapłon i przerywacz
Autor Wiadomość
marcinmz251 

Motocykl: mz 251
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Lbn
Wysłany: 2010-03-17, 16:07   

może ktoś mi wysłać na meila te zdjęcia bo nie mogę czegoś ściągnąć
 
     
MrdieselOS 

Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-03-17, 19:07   

http://www.speedyshare.co...2885/Pulpit.rar
 
 
     
mz250 

Motocykl: MZ 250 Simson S51
Wiek: 33
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: Dębica
Wysłany: 2010-04-09, 17:30   

Witam . Który schemat jest prawidłowy . Bo z jednego wynika że mają byc 2 rezystory 470ohm ,a z tego pisanego długopisem wynika że mają byc trzy rezystory 470ohm. Czy jest jakiś zamiennik tranzystora 2n2222 ? Czy rezystor 3,9 kohm może byc zastąpiony rezystorem 4kohm ponieważ wcześniej wymienionego nie mogłem dostac? I czy ten rezystor 4 kilo musi byc jakiejs duzej mocy?? Proszę o szybką odpowiedź.

[ Dodano: 2010-04-18, 13:25 ]
Czy ktoś wie dlaczego modół działa dopiero wtedy ,gdy przewód z przerywacz podepnę na masę a przewód masowy podepnę na przerywacz???
 
     
parafka 

Motocykl: ETZ 150
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-04-30, 13:29   

Witajcie;
Schemat reczny jest OK.
Mają być 3 rezystory 470om. Układ z dwoma rezystorami też będzie działał ale prąd na przerywaczu będzie zbyt niski aby następowało samooczyszczanie styków.
Rezystor 4kom może być małej mocy; np. 0,25W
:piwo:
 
     
krystian_16_mz 


Motocykl: MZ ETZ 250, K-750
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 245
Skąd: Nowa Sarzyna
Wysłany: 2010-06-29, 11:54   

Witam. Ma ktoś może narysowaną płytkę do tego schematu?
 
     
Robert_K
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-29, 13:16   

Ja mogę narysować płytkę do tego układu, dla mnie to 10 minut roboty.
 
     
krajan 
krajan

Motocykl: mz etz251
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 76
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2010-09-06, 20:05   

mam pytanie -jakiej wielkości musi być radiator ,jego minimum ?
 
     
codipar1988 
codipar1988


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 301
Skąd: chełm
Wysłany: 2010-09-08, 19:18   

Mam problem,po zmontowaniu układu i teście "żarówki zamiast cewki" wszystko jest ok.
Ale gdy podłączę cewkę to jest tak:
Iskra skacze w momencie zwierania przewodu przerywacza do masy!
A powinno być na odwrót.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/79077
http://www.polskajazda.pl...oo/Lanos/111124
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-09-08, 22:59   

Przytrzymaj kabel od przerywacza i puść cewka musi się naładować.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
codipar1988 
codipar1988


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 301
Skąd: chełm
Wysłany: 2010-09-09, 09:53   

Sprawa rozwiązana,problem był spowodowany innym tranzystorem,mam IRF840.
Po zastosowaniu tulejki izolacyjnej i listka silikonowego czyli odizolowaniu radiatora układ działa normalnie.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/79077
http://www.polskajazda.pl...oo/Lanos/111124
 
 
     
placikva 

Motocykl: moze kiedys MZ251
Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 1
Skąd: Radlin
Wysłany: 2010-09-19, 08:26   

Do trzech razy sztuka i klapa. Poskładałem tyle tych modułow i zadem ni nawet nie ruszył. Co moge robić nie tak??
Nie jestem elektronikiem ale takie proste schematy poskładam ale ten nie działa.
Jakie powinny być napiecia w poszczególnych elementach??
MZ nie posiadam jest w planach ale posiadam Wartburga 312 z '65r Jest to silnik dwusuwowy. Posiada takie same platynki jak MZ tylko 3 bo 3 cylindry.
Wiec chciałbym sie pozbyc tych kondensatorów i zastosowac trzy takie moduły
 
     
codipar1988 
codipar1988


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 301
Skąd: chełm
Wysłany: 2010-09-19, 11:29   

Kolego,coś mi się zdaje że masz odwrotnie wlutowany tranzystor 2N2222.
Występuje on w kilku obudowach,jaką Ty masz taką czarną czy metalową?
Daj kod co na nim masz napisane?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/79077
http://www.polskajazda.pl...oo/Lanos/111124
 
 
     
Adi.G. 
RZX 9042


Motocykl: TS 150, TS 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 119
Skąd: Sędziszów Małopolski
Wysłany: 2010-09-26, 22:10   Re: Elektroniczny Zapłon i przerywacz

Cytat:
Elektronikę testowałem w zakresie napięć 5-15V.

Czyli układ powinien działać w 6 voltowej teresie ?
_________________
Suzuki Bandit 650N k6
MZ TS 150 '83
MZ TS 250 '76
Simson S50N '75
Komar 232
Motorynka 50m2
Zastava 1100p '83
FSO 125p '89
http://bikepics.com/members/niutek/
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-09-26, 22:44   

Tak z tym, że tranzystor ten ma mały prąd dren-źródło przy zasilaniu 6V i nie koniecznie dobrze musi się spisywać.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
zajac 

Motocykl: Jaskółka Trophy
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-26, 22:48   

U mnie działa ten układ narysowany długopisem lecz jak zamienię kable *masa na przerywacz a przerywacz na masę co zauważyłem jest słabsza iskra niż na kondensatorze. Ale styk nie iskrzy .Wydaję mnie się ,że układ dobrze złożyłem.
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
 
     
Adi.G. 
RZX 9042


Motocykl: TS 150, TS 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 119
Skąd: Sędziszów Małopolski
Wysłany: 2010-09-27, 00:18   

Czyli Janek odradzasz wykonanie tego układu do 6V ?
_________________
Suzuki Bandit 650N k6
MZ TS 150 '83
MZ TS 250 '76
Simson S50N '75
Komar 232
Motorynka 50m2
Zastava 1100p '83
FSO 125p '89
http://bikepics.com/members/niutek/
 
 
     
codipar1988 
codipar1988


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 301
Skąd: chełm
Wysłany: 2010-09-27, 07:33   

Ja układ testowałem na stole za pomocą żarówki,i to właśnie 6V bo akurat 12V nie miałem.
Adi.G. napisał/a:
odradzasz wykonanie tego układu do 6V

Żarówka 6V słabo świeciła,było widać wyraźnie że jest spadek na układzie.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/79077
http://www.polskajazda.pl...oo/Lanos/111124
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-09-27, 10:25   

Trudno powiedzieć na podstawie zdjęć czy to jest dobrze czy źle, musisz sprawdzić z notami czy wyprowadzenia elementów są zgodne.
Żeby wykonać taki układ trzeba mieć chociaż zarys wiedzy z elektroniki, co do nauczenia trudne nie jest. Polutuj to jeszcze porządnie bo te luty wyglądają tragicznie, używaj cyny z kalafonią i ewentualnie kup sobie też samą kalafonię.
Tranzystor ma rezystancję w kierunku dren - źródło do tego przy napięciu 6V nie jest dobrze otwarty, nie znaczy to że nie będzie działać ale iskra może być słaba. Trzeba spróbować.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
zajac 

Motocykl: Jaskółka Trophy
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-27, 16:15   

Wiem ,że muszę polutować lepiej lutowałem to na szybko aby zobaczyć czy to działa nawet nie miałem wiertła 1 aby były mniejsze "dziury" . Poza tym chce pomniejszyć układ w sensie trochę inaczej upchać elementy aby zajmował mniej miejsca . To co widzę to wszystko podłączyłem według schematu dobrze .Motocykl pracował normalnie na tym układzie tylko po podłączeniu tych kabli na odwrót .

[ Dodano: 2010-10-07, 21:03 ]
Zlutowałem lepiej układ i ładnie działa na stole bardzo dobra iskra nawet na 6v :)
link do filmiku :
Kod:
http://w79.wrzuta.pl/film/2io306fwDQK/elektroniczny_zaplon_mz_6v_test
 
     
rysiek24 
brudna dusza

Motocykl: MZ ETZ 250 - 83'
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 20
Skąd: Gryfino (Szczecin)
Wysłany: 2010-12-02, 16:18   

Moze ktos ma na sprzedaz taki gotowy i sprawny ukladzik ?? draznia mnie te padajace kondensatory i podtapiajacy sie przyrywacz. Jak ktos ma na sprzedaz , albo wykona mi taki modul to prosze o info na PW albo maila .

pozdro
_________________
KomaRR , Simson S 51 , ETZ 251 x 2 , KLR 650 A1 - 88' , XR 600R- 94' . Obecnie VFR 800 FI - 98' i ETZ 250 - 83. Planowane CBR 1100 XX Super Black Bird albo jakis brudas do lasu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13