Elektroniczny Zapłon i przerywacz |
Autor |
Wiadomość |
marcinmz251
Motocykl: mz 251
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 2010-03-17, 16:07
|
|
|
może ktoś mi wysłać na meila te zdjęcia bo nie mogę czegoś ściągnąć |
|
|
|
|
MrdieselOS
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
mz250
Motocykl: MZ 250 Simson S51
Wiek: 33 Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2010-04-09, 17:30
|
|
|
Witam . Który schemat jest prawidłowy . Bo z jednego wynika że mają byc 2 rezystory 470ohm ,a z tego pisanego długopisem wynika że mają byc trzy rezystory 470ohm. Czy jest jakiś zamiennik tranzystora 2n2222 ? Czy rezystor 3,9 kohm może byc zastąpiony rezystorem 4kohm ponieważ wcześniej wymienionego nie mogłem dostac? I czy ten rezystor 4 kilo musi byc jakiejs duzej mocy?? Proszę o szybką odpowiedź.
[ Dodano: 2010-04-18, 13:25 ]
Czy ktoś wie dlaczego modół działa dopiero wtedy ,gdy przewód z przerywacz podepnę na masę a przewód masowy podepnę na przerywacz??? |
|
|
|
|
parafka
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 50 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-04-30, 13:29
|
|
|
Witajcie;
Schemat reczny jest OK.
Mają być 3 rezystory 470om. Układ z dwoma rezystorami też będzie działał ale prąd na przerywaczu będzie zbyt niski aby następowało samooczyszczanie styków.
Rezystor 4kom może być małej mocy; np. 0,25W
|
|
|
|
|
krystian_16_mz
Motocykl: MZ ETZ 250, K-750
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 245 Skąd: Nowa Sarzyna
|
Wysłany: 2010-06-29, 11:54
|
|
|
Witam. Ma ktoś może narysowaną płytkę do tego schematu? |
|
|
|
|
Robert_K [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-29, 13:16
|
|
|
Ja mogę narysować płytkę do tego układu, dla mnie to 10 minut roboty. |
|
|
|
|
krajan
krajan
Motocykl: mz etz251
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 76 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 2010-09-06, 20:05
|
|
|
mam pytanie -jakiej wielkości musi być radiator ,jego minimum ? |
|
|
|
|
codipar1988
codipar1988
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 301 Skąd: chełm
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-09-08, 22:59
|
|
|
Przytrzymaj kabel od przerywacza i puść cewka musi się naładować. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
codipar1988
codipar1988
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 301 Skąd: chełm
|
|
|
|
|
placikva
Motocykl: moze kiedys MZ251
Wiek: 39 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 1 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2010-09-19, 08:26
|
|
|
Do trzech razy sztuka i klapa. Poskładałem tyle tych modułow i zadem ni nawet nie ruszył. Co moge robić nie tak??
Nie jestem elektronikiem ale takie proste schematy poskładam ale ten nie działa.
Jakie powinny być napiecia w poszczególnych elementach??
MZ nie posiadam jest w planach ale posiadam Wartburga 312 z '65r Jest to silnik dwusuwowy. Posiada takie same platynki jak MZ tylko 3 bo 3 cylindry.
Wiec chciałbym sie pozbyc tych kondensatorów i zastosowac trzy takie moduły |
|
|
|
|
codipar1988
codipar1988
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 301 Skąd: chełm
|
|
|
|
|
Adi.G.
RZX 9042
Motocykl: TS 150, TS 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 119 Skąd: Sędziszów Małopolski
|
Wysłany: 2010-09-26, 22:10 Re: Elektroniczny Zapłon i przerywacz
|
|
|
Cytat: | Elektronikę testowałem w zakresie napięć 5-15V.
|
Czyli układ powinien działać w 6 voltowej teresie ? |
_________________ Suzuki Bandit 650N k6
MZ TS 150 '83
MZ TS 250 '76
Simson S50N '75
Komar 232
Motorynka 50m2
Zastava 1100p '83
FSO 125p '89
http://bikepics.com/members/niutek/ |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-09-26, 22:44
|
|
|
Tak z tym, że tranzystor ten ma mały prąd dren-źródło przy zasilaniu 6V i nie koniecznie dobrze musi się spisywać. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
zajac
Motocykl: Jaskółka Trophy
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-26, 22:48
|
|
|
U mnie działa ten układ narysowany długopisem lecz jak zamienię kable *masa na przerywacz a przerywacz na masę co zauważyłem jest słabsza iskra niż na kondensatorze. Ale styk nie iskrzy .Wydaję mnie się ,że układ dobrze złożyłem.
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2 |
|
|
|
|
Adi.G.
RZX 9042
Motocykl: TS 150, TS 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 119 Skąd: Sędziszów Małopolski
|
Wysłany: 2010-09-27, 00:18
|
|
|
Czyli Janek odradzasz wykonanie tego układu do 6V ? |
_________________ Suzuki Bandit 650N k6
MZ TS 150 '83
MZ TS 250 '76
Simson S50N '75
Komar 232
Motorynka 50m2
Zastava 1100p '83
FSO 125p '89
http://bikepics.com/members/niutek/ |
|
|
|
|
codipar1988
codipar1988
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 301 Skąd: chełm
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-09-27, 10:25
|
|
|
Trudno powiedzieć na podstawie zdjęć czy to jest dobrze czy źle, musisz sprawdzić z notami czy wyprowadzenia elementów są zgodne.
Żeby wykonać taki układ trzeba mieć chociaż zarys wiedzy z elektroniki, co do nauczenia trudne nie jest. Polutuj to jeszcze porządnie bo te luty wyglądają tragicznie, używaj cyny z kalafonią i ewentualnie kup sobie też samą kalafonię.
Tranzystor ma rezystancję w kierunku dren - źródło do tego przy napięciu 6V nie jest dobrze otwarty, nie znaczy to że nie będzie działać ale iskra może być słaba. Trzeba spróbować. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
zajac
Motocykl: Jaskółka Trophy
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-27, 16:15
|
|
|
Wiem ,że muszę polutować lepiej lutowałem to na szybko aby zobaczyć czy to działa nawet nie miałem wiertła 1 aby były mniejsze "dziury" . Poza tym chce pomniejszyć układ w sensie trochę inaczej upchać elementy aby zajmował mniej miejsca . To co widzę to wszystko podłączyłem według schematu dobrze .Motocykl pracował normalnie na tym układzie tylko po podłączeniu tych kabli na odwrót .
[ Dodano: 2010-10-07, 21:03 ]
Zlutowałem lepiej układ i ładnie działa na stole bardzo dobra iskra nawet na 6v
link do filmiku :
Kod: | http://w79.wrzuta.pl/film/2io306fwDQK/elektroniczny_zaplon_mz_6v_test |
|
|
|
|
|
rysiek24
brudna dusza
Motocykl: MZ ETZ 250 - 83'
Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 20 Skąd: Gryfino (Szczecin)
|
Wysłany: 2010-12-02, 16:18
|
|
|
Moze ktos ma na sprzedaz taki gotowy i sprawny ukladzik ?? draznia mnie te padajace kondensatory i podtapiajacy sie przyrywacz. Jak ktos ma na sprzedaz , albo wykona mi taki modul to prosze o info na PW albo maila .
pozdro |
_________________ KomaRR , Simson S 51 , ETZ 251 x 2 , KLR 650 A1 - 88' , XR 600R- 94' . Obecnie VFR 800 FI - 98' i ETZ 250 - 83. Planowane CBR 1100 XX Super Black Bird albo jakis brudas do lasu. |
|
|
|
|
|