Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:40 |
Elektryka - gaśnie na światłach - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2007-06-27, 13:52
|
|
|
Spróbuj podładować pożadnie aq prostownikiem i wtedy popróbuj. Masz za słabe ładowanie |
_________________ Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D |
|
|
|
|
witus
MZ ETZ 250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Bdg
|
Wysłany: 2007-06-27, 17:09
|
|
|
To że mam za słabe łądowanie to wiem bo mierzylem.AQ jest nowe wiec ladowac nie mam po co. Nawet jak podlaczylem samochodwy AQ to bylo to samol |
_________________ Porównując się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały,
zawsze bowiem znajdziesz gorszych i lepszych od siebie.
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-27, 17:12
|
|
|
sluchaj sprawdz prostownik( kazda diode ) i sprawdz altek |
|
|
|
|
witus
MZ ETZ 250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Bdg
|
Wysłany: 2007-06-27, 17:26
|
|
|
ok spoko zara ide do garazu |
_________________ Porównując się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały,
zawsze bowiem znajdziesz gorszych i lepszych od siebie.
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-27, 17:27
|
|
|
wiesz jak to zrobic? sadze ze ktoras z faz mogla pasc albo ktoras z diod |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2007-06-27, 20:02
|
|
|
ale jak podlaczyłes samochodowy aku, to bys mogl jezdic na nim cały dzien, wiec to nie wina ładowania, ja stawiam na ukąłd zapłonowy, lub gaznik |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-27, 20:49
|
|
|
Jeśli kiedyś Etka chodziła Ci dobrze to co spowodowało ten problem, może wiesz od czego on się zaczął, może jak coś wymieniłeś. Ja tutaj stawiam raczej też na zapłon lub gaźnik, ogólnie regulacja. Sprawdź czy masz dobry i dobrze założony simmering na wale ten pod wirnikem, bo może łapie lewe powietrze (miałem tak), potem zajmij się regulacją. Spróbuj ustawić tak jak mam ja, może akurat będzie dobrze, bo też miałem podobny problem kiedyś:
-- Gaźnik (ja mam ten od 251, jeśli masz inny to może tu być inaczej):
Mała śrubka wykręcona o 4 obroty
Duża o 3 obroty
-- Zapłon (ja mam z przerywaczem)
Płytka zapłonowa, prawa (górna) jej krawędź ma być 4mm do korpusu do którego jest przykręcona (tutaj dobrze to sprawdzić głębokościomierzem w sówmiarce).
Przerwa na przerywaczu w GMP, czyli w największym momencie jego rozawrcia to 1,4mm (najlepiej użyj do tego szczelinomierza)
Przerwa na świecy to 0,6mm (tutaj też najlepiej szczelinomierzem sprawdzić)
Pamiętaj, że motocykl ma być rozgrzany bo wtedy dopiero powinien równo pracować.
Wytłumaczyłem w miarę jak mogłem, tak to u mnie jest poustawiane i wszystko cyka, możesz tak ustawić, spróbować nie zaszkodzi i zobaczysz. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
witus
MZ ETZ 250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Bdg
|
Wysłany: 2007-06-27, 21:18
|
|
|
No i sie chyba wszyscy mylili Z ojcem siedzialem i pokolei powolutku wszsytko badalismy i w koncu padlo na regulator i jak go otworzylismy(ten czarny) to okazalo sie ze tranzystory sa popalone. Jutro mi ojcic wymieni i powinno byc spoko |
_________________ Porównując się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały,
zawsze bowiem znajdziesz gorszych i lepszych od siebie.
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-27, 22:50
|
|
|
No to albo założyłeś jakiś trefny regulator, albo coś musiało być przyczyną że regulator tak popaliło jeśli zakładałeś sprawny, oby ten co założysz załatwił problem i było już spoko. Ja tego czarnego, elektronicznego nigdy nie otwierałem ale u mnie wszystko jest spoko. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-28, 17:21
|
|
|
witus, na nastepny raz zaloz bezpieczniki o oryginalnych wartosciach
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-06-28, 21:51
|
|
|
ale jak masz spalony regulator to niebedzie ładowania, no ale jak podłączysz AQ samochodowy (w miare dobry) to etka bez problemu będzie na nim chodzić bez ładowania, nawet na światłach.
[ Dodano: 2007-06-28, 21:53 ]
według mnie brak ładowania też może mieć w tym swój udział, ale jak wolno zchodzi z obrotów to ja stawiałbym na lewe powietrze |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
salambo
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
Mogorec
Motocykl: wfm
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 45 Skąd: silesia
|
Wysłany: 2008-05-19, 22:43
|
|
|
A ja mam podobnie, odpalam sprzęt, ok, pojeżdżę jakieś 20 minut i przy włączonych światłach lub przy hamowaniu, silnik zaczyna przerywać i gaśnie, nie wiem o co biega ;| |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-20, 09:06
|
|
|
no własnie o to ze to 6V na słabej i problematycznej w naszych czasach prądnicy;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Mogorec
Motocykl: wfm
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 45 Skąd: silesia
|
Wysłany: 2008-05-21, 10:25
|
|
|
heh, lepsza taka odpowiedź niż żadna |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-05-21, 11:20
|
|
|
zmień elektrolit w aku ja zmieniłem i jest lepiej bo też tak miałem wylej stary i nalej nowej wody destylowanej dostaniesz na cpnie lub w aptece
pzdr |
|
|
|
|
Mogorec
Motocykl: wfm
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 45 Skąd: silesia
|
Wysłany: 2008-05-21, 16:13
|
|
|
Ten aku był suchoładowany i zaraz po zakupie (sierpień 2007) zalałem go wg instrukcji roztworem jakiegoś kwasu, i teraz jak wleje samą wodę to przecież ten elektrolit będzie miał b. małą gęstość, być może że już ta gęstość jest żadna, no i aku szybko się ładuje ale szybko "pada" |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-05-21, 16:20
|
|
|
Mogorec, tak jest własnie u mnie szybko się ładuje i szybko pada dziś zmieniłem wode ale nie wiem jak tam to będzie chodzić w MZ ;p
pzdr |
|
|
|
|
Mogorec
Motocykl: wfm
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 45 Skąd: silesia
|
Wysłany: 2008-05-22, 13:42
|
|
|
Ja jeszcze będę sprawdzał regulator, zdjąłem dekielek i przy pracującym silniku widać jeden ze styków trochę wariuje ;| - na wolnych obrotach jest ładowanie a jak przegazuje to ładowania nie ma( świeci sie kontrolka ) a styk zapierdziela w obie strony, więc cos tu nie tak chyba ;| |
|
|
|
|
Longer
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 10 Skąd: Bychawa
|
Wysłany: 2008-07-05, 18:57
|
|
|
Witam ja mam równiez podobny problem do was, mianowicie Moja MZ etz 251e od jakiegoś czasu na włączonych światłach mijania zaczyna gasnąc ...muszę ja trzymać na wyzszych obrotach i tak to trwało jakieś pare dni, ale teraz jest o wiele gorzej ponieważ przestał dzialac klakson i kierunkowskazy( kierunkowskazy zaskoczą ale przy konkretnym odkreceniu manetki gazu) Akumulotor mam praktycznie nowy i dzisiaj wymieniłem regulator z mechanicznego na elektryczny od poldka (RNA 2 9d 14v4) i faktycznie kontrolka od ładowania gasnie powyżej 1100 obr. ale dalej jest bez zmian na swiatłach jest masakryczny spadek mocy...
Ps.Mam jeszcze jedno pytanie jak prawidłowo sprawdzić podłączenie Alternator-> prądnica czyli U,V,W ???? nie jestem elektrykiem a co z tego wynika nie wiem jak to zrobić wszystkie 3 kable u,v,w mam koloru czarnego... |
_________________
|
|
|
|
|
|