» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:40
Elektryka - gaśnie na światłach - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-06-27, 13:52   

Spróbuj podładować pożadnie aq prostownikiem i wtedy popróbuj. Masz za słabe ładowanie :neutral:
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
witus 
MZ ETZ 250


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Bdg
Wysłany: 2007-06-27, 17:09   

To że mam za słabe łądowanie to wiem bo mierzylem.AQ jest nowe wiec ladowac nie mam po co. Nawet jak podlaczylem samochodwy AQ to bylo to samol
_________________
Porównując się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały,
zawsze bowiem znajdziesz gorszych i lepszych od siebie.
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-27, 17:12   

sluchaj sprawdz prostownik( kazda diode ) i sprawdz altek
 
 
     
witus 
MZ ETZ 250


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Bdg
Wysłany: 2007-06-27, 17:26   

ok spoko zara ide do garazu :)
_________________
Porównując się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały,
zawsze bowiem znajdziesz gorszych i lepszych od siebie.
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-27, 17:27   

wiesz jak to zrobic? sadze ze ktoras z faz mogla pasc albo ktoras z diod
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-06-27, 20:02   

ale jak podlaczyłes samochodowy aku, to bys mogl jezdic na nim cały dzien, wiec to nie wina ładowania, ja stawiam na ukąłd zapłonowy, lub gaznik
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-27, 20:49   

Jeśli kiedyś Etka chodziła Ci dobrze to co spowodowało ten problem, może wiesz od czego on się zaczął, może jak coś wymieniłeś. Ja tutaj stawiam raczej też na zapłon lub gaźnik, ogólnie regulacja. Sprawdź czy masz dobry i dobrze założony simmering na wale ten pod wirnikem, bo może łapie lewe powietrze (miałem tak), potem zajmij się regulacją. Spróbuj ustawić tak jak mam ja, może akurat będzie dobrze, bo też miałem podobny problem kiedyś:


-- Gaźnik (ja mam ten od 251, jeśli masz inny to może tu być inaczej):

Mała śrubka wykręcona o 4 obroty
Duża o 3 obroty


-- Zapłon (ja mam z przerywaczem)

Płytka zapłonowa, prawa (górna) jej krawędź ma być 4mm do korpusu do którego jest przykręcona (tutaj dobrze to sprawdzić głębokościomierzem w sówmiarce).
Przerwa na przerywaczu w GMP, czyli w największym momencie jego rozawrcia to 1,4mm (najlepiej użyj do tego szczelinomierza)
Przerwa na świecy to 0,6mm (tutaj też najlepiej szczelinomierzem sprawdzić)

Pamiętaj, że motocykl ma być rozgrzany bo wtedy dopiero powinien równo pracować.


Wytłumaczyłem w miarę jak mogłem, tak to u mnie jest poustawiane i wszystko cyka, możesz tak ustawić, spróbować nie zaszkodzi i zobaczysz.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
witus 
MZ ETZ 250


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Bdg
Wysłany: 2007-06-27, 21:18   

No i sie chyba wszyscy mylili :D Z ojcem siedzialem i pokolei powolutku wszsytko badalismy i w koncu padlo na regulator i jak go otworzylismy(ten czarny) to okazalo sie ze tranzystory sa popalone. Jutro mi ojcic wymieni i powinno byc spoko :)
_________________
Porównując się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały,
zawsze bowiem znajdziesz gorszych i lepszych od siebie.
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-27, 22:50   

No to albo założyłeś jakiś trefny regulator, albo coś musiało być przyczyną że regulator tak popaliło jeśli zakładałeś sprawny, oby ten co założysz załatwił problem i było już spoko. Ja tego czarnego, elektronicznego nigdy nie otwierałem ale u mnie wszystko jest spoko.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-28, 17:21   

witus, na nastepny raz zaloz bezpieczniki o oryginalnych wartosciach
:)
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-06-28, 21:51   

ale jak masz spalony regulator to niebedzie ładowania, no ale jak podłączysz AQ samochodowy (w miare dobry) to etka bez problemu będzie na nim chodzić bez ładowania, nawet na światłach.

[ Dodano: 2007-06-28, 21:53 ]
według mnie brak ładowania też może mieć w tym swój udział, ale jak wolno zchodzi z obrotów to ja stawiałbym na lewe powietrze
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
salambo 

Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 20
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2007-07-06, 18:19   

ja miałem tak samo jak włączłem swiatła drogowe troche mi porawiło naładowani akumulatora porstowikiem ale niewiem na jak długo roziwzałem ten problem pozdrawiam :???:
_________________
http://www.wodson.vcv.pl

Moja MZ http://www.polskajazda.pl...ETZ%20251/11551
 
 
     
Mogorec 

Motocykl: wfm
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 45
Skąd: silesia
Wysłany: 2008-05-19, 22:43   

A ja mam podobnie, odpalam sprzęt, ok, pojeżdżę jakieś 20 minut i przy włączonych światłach lub przy hamowaniu, silnik zaczyna przerywać i gaśnie, nie wiem o co biega ;|
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-20, 09:06   

no własnie o to ze to 6V na słabej i problematycznej w naszych czasach prądnicy;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Mogorec 

Motocykl: wfm
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 45
Skąd: silesia
Wysłany: 2008-05-21, 10:25   

heh, lepsza taka odpowiedź niż żadna :]
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-05-21, 11:20   

zmień elektrolit w aku ja zmieniłem i jest lepiej bo też tak miałem wylej stary i nalej nowej wody destylowanej dostaniesz na cpnie lub w aptece :P

pzdr :piwo:
 
 
     
Mogorec 

Motocykl: wfm
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 45
Skąd: silesia
Wysłany: 2008-05-21, 16:13   

Ten aku był suchoładowany i zaraz po zakupie (sierpień 2007) zalałem go wg instrukcji roztworem jakiegoś kwasu, i teraz jak wleje samą wodę to przecież ten elektrolit będzie miał b. małą gęstość, być może że już ta gęstość jest żadna, no i aku szybko się ładuje ale szybko "pada"
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-05-21, 16:20   

Mogorec, tak jest własnie u mnie szybko się ładuje i szybko pada :P dziś zmieniłem wode ale nie wiem jak tam to będzie chodzić w MZ ;p

pzdr :piwo:
 
 
     
Mogorec 

Motocykl: wfm
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 45
Skąd: silesia
Wysłany: 2008-05-22, 13:42   

Ja jeszcze będę sprawdzał regulator, zdjąłem dekielek i przy pracującym silniku widać jeden ze styków trochę wariuje ;| - na wolnych obrotach jest ładowanie a jak przegazuje to ładowania nie ma( świeci sie kontrolka ) a styk zapierdziela w obie strony, więc cos tu nie tak chyba ;|
 
     
Longer 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Bychawa
Wysłany: 2008-07-05, 18:57   

Witam ja mam równiez podobny problem do was, mianowicie Moja MZ etz 251e od jakiegoś czasu na włączonych światłach mijania zaczyna gasnąc ...muszę ja trzymać na wyzszych obrotach i tak to trwało jakieś pare dni, ale teraz jest o wiele gorzej ponieważ przestał dzialac klakson i kierunkowskazy( kierunkowskazy zaskoczą ale przy konkretnym odkreceniu manetki gazu) Akumulotor mam praktycznie nowy i dzisiaj wymieniłem regulator z mechanicznego na elektryczny od poldka (RNA 2 9d 14v4) i faktycznie kontrolka od ładowania gasnie powyżej 1100 obr. ale dalej jest bez zmian na swiatłach jest masakryczny spadek mocy...

Ps.Mam jeszcze jedno pytanie jak prawidłowo sprawdzić podłączenie Alternator-> prądnica czyli U,V,W ???? nie jestem elektrykiem a co z tego wynika nie wiem jak to zrobić wszystkie 3 kable u,v,w mam koloru czarnego...
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15