» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-12-18, 17:49
czy to oryginalny tłok?
Autor Wiadomość
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2009-11-11, 14:13   czy to oryginalny tłok?

Witam. pytanie jak wyżej. złapało mi go po 400 km od założenia ok.125km/h (trochę przekolorowałem). Czy mógłbym go wygotować, przetoczyć (zabielić na tokarce) i zrobić pod niego szlif?czy taki pomysł odpada? co do spuchnięcia to podejrzewam zbyt ubogą mieszankę i może zapłon był za wczesny, no i za ostro pojechałem jak na dotarcie :neutral:
Mam też pytanie: czy ma sens gotowanie nowego tłoka ze stopu k20 i robienie pod niego szlif?czy gotowanie go zdeformuje?? Bo z tego co wiem to w fabryce najpierw je grzeją, a później nadają kształt.
Dorzucam fotki i proszę o konkretne odpowiedzi i na temat.
 
     
Fuga 


Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 295
Skąd: Klonowa
Wysłany: 2009-11-11, 16:01   

nie jest to oryginalny tłok no zdecydowanie za Dużo poleciałeś na dotarciu
_________________
http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-11-11, 17:26   

dobra (z wyglądu) tajwańska podróbka...
_________________

 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-11-11, 17:33   

Ale jednak K 20 więc chyba nie tajwan.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-11-11, 17:38   

Przejechać go papierem 400 na mokro (olej) w miejscach zatarć i sprawdzić jakie jest pasowanie w cylindrze. jak jest poprawne, to zmienić pierścienie i śmigać.
Podejrzewam ze przyczyna przytarcia to zbyt wczesny zapłon i uboga mieszanka tak jak mowisz.
Tłok wygląda na produkcje almotu, wg. mnie najlepszy zaraz po oryginale.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2009-11-11, 23:37   

Panowie a gdzie polecacie kupić i jaki tłok (wiem, że k20, ale gdzie sprzedają solidne)? Ja też myślę, że ten mój jest z almotu (szlifierz mi podsunął go)... do tego incydentu chodził dobrze :lol: . A skąd wy macie tłoki w swoich cylindrach tzn. gdzie kupione,jaki stop i firma?
Papier ścierny raczej odpada bo cylek zarysowany i trzeba będzie zabielić z dwie setki, pasowanie będzie za luźne. Jaki tłok i skąd radzicie?

Nadal nikt nie wypowiedział się odnośnie drugiej części pytania o gotowaniu...
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-12, 00:26   

Gotowanie? Kupujesz dobry tłok, oddajesz z cylindrem do szlifu, szlifierz ma to zrobić z odpowiednim luzem dla danego silnika i W DUPIE TO MASZ. Gotować w oleju to frytki możesz :lol:

Na temat jakości tłoków nie będę się wypowiadał bo na ten temat są podzielone zdania,

pzdr
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-11-12, 08:14   

od 2 sezonów ok 8000 km - jeżdżę na takim samym tłoku jednakże niestety powyżej 120 k/h puchnie...
ale mimo to jedna z najlepszych podróbek dostępnych na rynku
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-11-12, 10:31   

O masz od kiedy to tłok puchnie tylko na oknie. Przecie tu widac jedno ktoś kto składał ten motocykl pojecia o fazowaniu okien nie miał....
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-11-12, 12:18   

mam frezowane okna !!!
ale nie ma to wpływu na puchnięcie tyko dzwonienie pierścieni !!!
_________________

 
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2009-11-12, 12:58   

fazek na oknach rzeczywiście nie dopilnowałem, ale czy to był powód złapania tłoka???(ja w to wątpię). Myślicie że miałem dobry tłok, że to wina ustawień i zbyt ostrej jazdy na dotarciu?kupić taki sam?Jak macie namiary na lepsze tłoki od mojego ze zdjęcia to zapodajcie.
Waszym zdaniem nie ma sensu gotowanie nowego tłoka i robienie pod niego szlif??
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2009-11-12, 15:17   

ostre krawędzie okien w cylindrze mogą spowodować takie coś
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2009-11-12, 15:55   

tłoki bardzo dobre po org robią w almocie tak jak koledzy wyżej pisali , ja kupuje tylko w almocie ak 20 choć zdarzyło mi sie kupić raz kiedyś ak12 , powiem tyle tak szczeze tłok nie będzie puchł jezeli będzie miał dobry luz montarzowy i będzie długo docierany. gdy kupiłem swoja 251 była juz dawno dotarta (wtedy jeszcze na mz sie tak nie znałem) zapieprzałem na niej na maxa prawie zawsze ok 135km/h non stop i ani razu mi tłok nie spuchł, a jeździłem tak ok 5 miesięcy. jednak ogarnołem sie i przyszedł czas na remąt , zdjołem cylinder a tam tłok z almotu ak 12 troche porysowany , wyobrazacie sobie ani razu nie stanoł w cylindrze nie miał śladu przytarcia a dostawał w piz... duuzo razy :shock: wg mnie nie spuchł dlatego iz miał zrobiony większy luz montarzowy i był długo docierany

teraz mam rozwiercony cylinder na 300 mam tłok z almotu do 300 i jest bdb wogule nie puchnie a jeżdze juz długo na nim


PS: ten tłok co jest pokazany na zdjęciu w 1 poście nie jest tłokiem z almotu :piwo: gdyż tłok z almotu ma wybitą date na denku
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2009-11-12, 18:31   

czochu jaki luz montażowy sugerujesz 0,06 0,07mm??chłopaki jakie wy luzy u siebie robicie?książkowe 0,05mm??a Qbie z kolei spuchł tłok z almotu 300ccm, jak dobrze pamiętam. skoro kilku z was poleca, to zamówię chyba tłok z almotu. w 300-tce czuć dużą różnicę??
 
     
Wuja 


Motocykl: mz es 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 253
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2009-11-12, 18:37   

W miom tłoku z almotu AK20 do Ts 250 miałem za płytkie rowki na pierścienie-nie mogłem nałozyc cylindra pezez to.Ogólne wykonanie ok,może trafił mi sie przez przypadek jakiś odrzut :shock:
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2009-11-12, 21:33   

sugeruje 0,06 taki mi zrobił znajomy a jest zawodowym szlifiażem cylindrów i pracuje od wielu lat tylko przy tym i ma firme która jest jedną z leprzych w polsce. powiedział ze zrobił mi 0,06 i powiedział ze zrobił mi ciaśniejsze pasowanie i będzie miała buta ale zebym spokojnie docierał to powiedział ze będzie miała ogromną kompresje , po 500km docierania kompresja tak wzrosła ze cięszko było ją odpalić :shock: jak kopniak odbił to pięte potrafił rozwalic jeśli ktoś nie wiedział (kilku moim kumplom rozwaliło) hehe, róznica mocy jest naprawde wielka, ciagnie od dołu obrotomierza. spuchł mu a wiesz dlaczego?? bo przy docieraniu dawał jej za bardzo w kite , a po szlifie przy ciasnym pasowaniu i takiej jeździe nawet ak 20 wkońcu spuchnie. ja doradzam docierac do 2000, 2500 minimum wtedy będzie chodzić jak marzenie. tak więc kup sobie z almotu ja juz poznałem sie co do tych tłoków do etz sa naprawde porządne a pasowanie 0,06.

Wuja możliwe ale ja zawsze jak kupiłem był idealny :grin:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-11-12, 22:27   

czochu napisał/a:
powiedział ze zrobił mi 0,06 i powiedział ze zrobił mi ciaśniejsze pasowanie

:lol: Jedno przeczy drugiemu. Pasowanie ma być 0,05 i ani setki więcej. Co najwyżej można zrobić mniej, ale to nie do tych tłoków.

A kopniak Ci odbijał bo miałeś źle zapłon ustawiony.

wojtek-rasti napisał/a:
fazek na oknach rzeczywiście nie dopilnowałem, ale czy to był powód złapania tłoka???(ja w to wątpię). Myślicie że miałem dobry tłok, że to wina ustawień i zbyt ostrej jazdy na dotarciu?kupić taki sam?Jak macie namiary na lepsze tłoki od mojego ze zdjęcia to zapodajcie.

Niestety hubert ma racje, po lepszym przyjrzeniu się, widać że jest on poprzycierany w miejscach gdzie są okna płuczące i ssące. Okienka były za ostre i narobiły bigosu..

Tłok możesz kupić taki sam, one są naprawde dobre, i niema mowy o puchnięciu przy większych prędkościach, tak jak mowi mczmok. Podejrzewam że wina u niego to złe pasowanie tłoka albo złe ustawienia silnika.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-11-12, 23:29   

Tłok, gdyby ktoś nie zauważył posiada sygnaturę ML a ML to była niemiecka firma, ktora produkowała oryginalne tłoki do MZ. Kto ma oryginalny tłok, ten znajdzie pod spodem to samo logo oraz oznaczenia. Nie jest to oryginalny tłok made in DDR, tylko obecna produkcja. Marka ML jest własnością MZA, tak samo jak IFA, BVF i inne wschodnioniemieckie marki. Sa to najlepsze z możliwych tłoków do MZ, nie puchną i nie wybuchają a porównując tłok z MZA i mój stary oryginał oznaczenia były dokładnie w tych samych miejscach, tej samej wielkości i kształtu.

Nie chce mi się spierać, kto to produkuje. Z tego co ja wiem, to na pewno nie ALMOT. Napisał mi to kiedyś sam pracownik firmy - tłoki są z importu i produkcji niemieckiej. Jednak są osoby, którym powiedziano co innego, wiec kwestia otwarta a mnie akurat wali kto to produkuje. To jest najmniej istotne. Jednak obserwując inne wyroby almotu jak jajowate zabieraki, zębatki w które nie idzie nabić łożyska nawet na ciepło, tłoki firmowane logiem ALMOT z puszek aż nie dowierzam, ze mogli tam zrobić coś dobrego. Poza tym moja ostatnia rozmowa z nimi na temat jakości po przedstawieniu kilku przykładów „wyrobów” spotkała się z argumentem, ze istnieją od 198 któregoś tam. Ustosunkowania się do zdjęć jednak nie było. Tak więc wasz wybór.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wojtek-rasti 


Motocykl: 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: 2009-11-17, 21:29   

a jakie pierścienie polecacie? chromowane, czy nie? jakiej firmy i produkcji, bo poprzedni zestaw kupiłem razem, a teraz nie wiem jakie wybrać. a może pierścienie nie mają dużego znaczenia i brać byle jakie?
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2009-11-17, 22:35   

byle jakie szybko się scierają, polecam chromowane albo dobre zwykle
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14