» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-12-28, 07:38
Elektrycy łączmy siły czyli rozrusznik wolno kręci :)
Autor Wiadomość
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-01-03, 14:59   Elektrycy łączmy siły czyli rozrusznik wolno kręci :)

Mianowicie, wujek posiada ciągnik rolniczy potocznie zwany "ruskiem" czyli MTZ 82. Rok temu wpakował do niego nowy szybkoobrotowy rozrusnzik z przekładnią planetarną Magneton, powód? jak niektórzy wiedzą org. rozrusznik nawet z nowymi akumulatorami nie zpali tego silnika zimą.Zaletą nowego rozrusznika jest mniejszy pobór prądu potrzebnego do rozruchu i dodatkowo szybsze kręcenie wałem korbowym.Ten zestaw latem sobie radzi dobrze zaś w zime -5 do -15*C następuje tragedia.Ten rozrusznik zbyt wolno kręci wałem aby ten diesel odpalił.Odpalanie w takiej temperaturze trwa 1-2 minuty z przerwami między kręceniem.Kupił nowe akumulatory 2x6V po 200Ah a to nadal wolno kręci.Posprawdzałem wszystkie przewody, mase założyłem nową nic się nie grzeje a on nadal za wolno kręci.Jakiś "majster" stwierdził że rozrusznik jest częściowo spalony.Z zawodu jestem elektronikiem i w mojej literaturze nie ma czegoś takiego jak "częściowo spalony rozrusznik" który przez to wolno kreci :) jeżeli jest spalony to nie kręci jeżeli zaś jest sprawny to kręci.

Dodam że rozrusznik ma moc 2,7KW. Poniżej link:
http://allegro.pl/item858...i_magneton.html
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-03, 15:45   

Może przegrzałeś, przepaliłeś uzwojenie gdy tak go długo kręciłeś, miałem podobne objawy w fergusonie, też zimą miał problemy i załatwiłem tak rozrusznik, ale naprawa nie była droga. A na mrozy to lepiej psiknij mu samostartu do filtra to od razu załapie.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-01-03, 15:56   

Z samostartem daje rade, wiadomo :) Jak moge sprawdzic czy przegrzałem czy tez przepaliłem uzwojenie?
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-01-03, 21:22   

tomeklol napisał/a:
rozrusnzik z przekładnią planetarną

Moim zdaniem to jest zwykła przekładnia zębata.
Przewód zasilający i masowy powinien być w/g moich obliczeń powyżej 25 kwadrat.
Nie wiem jaki tam masz, być może to jest przyczyną...
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-04, 00:06   

Tego to Ci nie powiem bo oddałem do elektryka.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2010-01-04, 10:16   

Może to być też to że w zimie olej jest dużo gęstszy i po prostu rozrusznik ma ciężko zakręcić silnikiem. Sam mam skode favorit, nowy akumulator a w zimie gdy jest zimna to bardzo powoli kręci, gdy silnik jest cieply to kręci szybko. W lato też kręci szybko. Drugim powodem może być też już wyrobiony rozrusznik. A gdy jest silnik ciepły to też ma problemy żeby zapalić?
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-01-04, 19:26   

Jeżeli silnik jest ciepły to zapali.Taki sam rozrusznik ma sąsiad obok także w MTZ i tak kręci że mógłby wbić bieg i na nim pojechać :P .
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
Ostatnio zmieniony przez matmax 2010-01-04, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-04, 21:56   

A jest tam jakiś mechanizm ułatwiający rozruch? Świeca płomieniowa albo żarowe czy coś z tego? Działa?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-01-04, 22:18   

Świeca płomieniowa oryginalnie była lecz aktualnie jest odłączona bądź spalona. W każdym bądx razie nie chodzi o samo odpalanie tylko o samo kręcenie.Silnik diesla aby odpalił musi być kręcony a nie pchany :P Zbyt wolne obracanie się wału korbowego powoduje słabe palenie, takie jest moje zdanie.A świeca żarowa to moze ułatwić rozruch ale w kręceniu nie pomoże.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2010-01-04, 22:33   

Może tulejki się zużyły i ma cieżko przekręcić. :piwo:
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-01-04, 22:47   

Znalazłem zdjęcie wnętrza.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-04, 23:20   

tomeklol, ja tam się z Tobą kłócić nie chcę, tylko pomóc. W moim MFie też na dużych mrozach ciężej kręci, ale jak podgrzeję mu płomieniówkę to chwileczkę dosłownie kręci wolno i nagle zaczyna kręcić szybko tak jak przy normalnych temperaturach, wtedy silnik zaskakuje.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2010-01-05, 00:50   

Kumpel ma MTZ z tymże rozrusznikiem założonym jakieś 2 lata temu i podczas pierwszej zimy (rok temu) też miał z tym problemy. Dołożył po jednym przewodzie na plus i na masę i działa jak należy.

Co do częściowo spalonego rozrusznika, to ten co to mówił miał zapewne na myśli nadpalone uzwojenie stojana. Takie coś jest możliwe i rozrusznik nadal będzie działał, ale słabo i bardzo wolno. Stało mi się tak kiedyś w Ładzie.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-01-05, 20:16   

W sobote bede u wujka i cos w tym temacie bede dalej działał.Dzięki za wszystkie propozycje, pewnie kilka z nich rozważe.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15