co po zdjeciu glowicy? |
Autor |
Wiadomość |
Megasek
Motocykl: Mz ETZ 150 e
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 22 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2010-05-16, 07:47 co po zdjeciu glowicy?
|
|
|
Witam mam citroena zx 1,4i 1995r i podejrzewam ze zdechla mi uszczelka pod glowica bo olej sie pokazuje w plynie chlodzacym.poza tym lapie temperature . mam dylemat bo slyszalem kilka opinii ze po kazdym sciagnieciu glowicy trzeba ja planowac... Macie doswiadczenie jakies w tej kwesti?Moze to tylko proba wyludzenia kasy przez mechanika? |
|
|
|
|
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 30 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-16, 08:36
|
|
|
zazwyczaj głowicę zdejmuje się tak rzadko, że za każdym razem trzeba ją planować |
|
|
|
|
Megasek
Motocykl: Mz ETZ 150 e
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 22 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2010-05-16, 08:37
|
|
|
ja mam najechane na tym silniku 160 000 km myslisz ze trzeba bedzie planowac? a tak orientacyjnie ile to moze kosztowac? |
|
|
|
|
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 30 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-16, 08:45
|
|
|
no ja bym planował.cena samego planowania to ok 70 zł ale ja bym jeszcze kazał w zakładzie sprawdzić szczelność, wymieć wszystkie uszczelnienia, sprawdzić zawory to by wyszło ok 250 |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2010-05-16, 14:44
|
|
|
ja bym planował, dotarł zawory (we wszystkich francuzach sa bardzo miękkie) i wymienił uszczelniacze |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-05-18, 00:04
|
|
|
Bullshit za przeproszeniem że trzeba. Trzeba sprawdzić, czy jest równa, szczelna i niepęknięta nigdzie. Tego nie zrobisz samemu - dajesz do specjalistycznego warsztatu zajmującego się obróbką silników. Za usługę wezmą sobie z 50zł, może i nawet mniej - sprawdzą Ci czy gładź głowicy jest równa, ciśnieniowo skontrolują szczelność. Profilaktycznie można przeszlifować gniazda zaworów, a zalecane by było wymienić uszczelniacze, skoro już jest głowica zdjęta. Planuje się dopiero, gdy jest skrzywiona - a mity, że splanowanie głowicy zwiększa moc można sobie włożyć między bajki, bo albo nic nie zmieni, albo pogorszy. Szanse że polepszy jest 1/milion i to przypadkowo będzie.
A poza tym zwróć uwagę przy składaniu na stan śrub (jeśli są jakiekolwiek podejrzenia co do stanu, to wymienić), zaś wszystkie otwory w bloku silnika, jak i całą powierzchnię stykową wyczyścić bardzo dokładnie z oleju i innych płynów, gdyż może wysadzić nową uszczelkę. Oczywiście uszczelka też jest ważna - staraj się kupić jakąś lepszą. Kasy trochę więcej, ale przynajmniej pewność, że będzie dobrze i nie trzeba będzie za chwilę od nowa się pieprzyć z tym samym. O kluczu dynamometrycznym i odpowiedniej sile oraz kolejności dokręcania śrub nie muszę chyba wspominać:) No i to chyba tyle. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Megasek
Motocykl: Mz ETZ 150 e
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 22 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2010-06-01, 20:02
|
|
|
no i mam po robocie:)Glowica splanowana,dotarte zawory,gniazda zaworowe i nowe prowadzenie zaworow no i oczywiscie uszczelniacze koszt 180zl plus oczywiscie robota i uszczelki pod kolektory i glowice. mysle ze za takie pieniadze warto bylo odnowic mojego 15-latka bo jest zadbany i dobrze utrzymany. to koniec tej historii, zakonczenie oczywiscie happy end:) |
|
|
|
|
|