Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:07 |
Zębatka - ile zębów - MZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
krys1976
krys1976
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 03 Lut 2006 Posty: 9 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2006-02-06, 12:43 Zębatka - ile zębów - MZ 251
|
|
|
Witam chciałbym się dowiedzieć jaka zębatka powinna być orginalnie w MZ 251?Wiem tylko że jest kilka zębatek o różnej ilości zębów.Jeżeli ktoś się w tym orientuje proszę o odpowiedz.Pozdrawiam wszystkich MZ - kowiczów,byle do wiosny.
[ Dodano: 2006-02-06, 12:47 ]
Nie wiem czy będzie potrzebny rocznik motocykla ale w razie czego MZ 251 rok 90. |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-10-05, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-06, 13:51
|
|
|
tak dokłądnie 21zębów ....ale wiekszosć kolegów jeździ na 20;) |
|
|
|
|
easy
Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 40 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-02-06, 14:13
|
|
|
Hubert - pytanie do Ciebie - kupiłem nowy łańcuch (czeski) do ts, z przodu mam 20 a z tyłu 47z i łańcych wydaje się sporo za długi (skrócę - nie ma problemu) czy miałeś taki przypadek u siebie i musiałeś też skracać? |
_________________ Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
|
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
easy
Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 40 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-02-06, 14:37
|
|
|
Miaziu, dzięki bo się martwiłem że znowu coś spaprałem będę musiał skrócić o co najmniej dwa ogniwa.. |
_________________ Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
|
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
|
|
|
|
easy
Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 40 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-02-06, 19:01
|
|
|
Tak (teoretycznie), bo dużo różnych czynników (od paliwa po ciężar ładunku ) |
_________________ Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-06, 21:56
|
|
|
Zalezy od stylu jazdy... Ale ja lubie jeździć z 20;) |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-07, 23:28
|
|
|
ja mam chyba oryginalną i tak jak przedmówca nie bede codował bo smiga mi sie dobrze wiec niewidze sensu,chyba ze bym woz boczny zapodał....pozdro... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-08, 08:57
|
|
|
Moim kolegą chodzi o spalnie.. szukaja oszczędnosci na wszystkim;) |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-08, 10:21
|
|
|
chodzi o coś zupełnie innego... oni mogą wrucić wcześniej wyższy bieg. i tu sie pojawiaja oszczędności;] |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-11, 02:24
|
|
|
akurat tutaj mozna by sie spierac czy bedzie oszczczedniej na 20 niz na 21,moze bedzie oszczedniej przy rozpedzaniu ale czy przy jezdzie na V biegu,wieksze obroty silnika przy tej samej predkosci co na zebatce 21,pozatym kazdy kto jezdzi troche etka to wie ze pala najmniej przy 80-85km/h mowa o 250 i 251,bo jazda 90km/h to juz nie jest ekonomicznie,w miescie czy w terenie to wszytsko zalezy od stylu jazdy,bo wbijajac wczesniej wyzszy bieg i zamulajac silnik wcale,a raczej napewno nie oszczedzimy,silnik musi pracowac w zakresie obrotow w ktorych dysponuje odpowiednio duzym momentem obrotowym do pokonania przylozonego mu obciazenia wtedy pali malo,wzucanie jak najszybciej wyzszych biegow nic tu nie pomoze ,a moze jeszcze pogorszyc,to tak jak operowanie przezutkami w roweze,jak bedziemy wzucac szybciej wyzszy bieg myslac ze wolniej pedalujac mniej sie zmeczymy to wiadomo ze nic z tego nie bedzie,dlatego kazdy se reguluje przelozenia tak aby czasem szybciej pokrecic ale zmeczyc sie mniej,niestety nasz silnik takiego wyboru nie ma i jest uzalezniony od takiego przelozenia jakie mu wlaczymy,i jak ktos mysli ze muląc moto na V pod gorke 70km/h to oszczedza albo wbijajac dosc szybko wyzsze biegi niedajac sie rozkrecic silnikowi to jest w blędzie...
[ Dodano: 2006-02-11, 02:33 ]
pozatym ja nie jestem z tych co pi......, ze ETki palą 3,5 czy 4 l ,to jest etka i jak dla mnie to pali od 4,5l w gore,jak sie postaram to i 7 i lepiej wciagnie,przy jezdzie ok (+ -)85km/h miesci mi sie w 5l ,pozniej to juz roznie ,jak ktos mi mowi ze pali mu ponizej 4 l to albo zamula albo poi silnik samym powietrzem,ja tam wole zeby spalila se wiecej ale chodzila i ciagla jak sie nalezy,jak bym chcial jezdzic mega ekonomicznie to kupil bym se simka,bo jak slysze wymiana zebatek itp, patenty to mi słabo,to jakas profanacja moim zdaniem,ale to oczywiscie moje zdanie i nikomu go nienazucam,ani nie mialem zamiaru urazic,kazdy jezdzi jak uwaza...pozdrawiam...
P.S. Na zebatce 20 jedziesz na V jakies 5-6 km/h wolniej niz na 21, ale czy oszczedniej?? |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-11, 09:09
|
|
|
jak masz mnieszą zebatke tro zwiększasz moc na kole;] |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-02-11, 11:01
|
|
|
oszczędniej może i jest przy małych prędkościach, tak jak ktoś wcześniej pisał że można wcześniej bieg zmienić. ale by jechać np 120 km/h przy zęb 20 musi wziąć troche więcej paliwa niż na 21. tak mi się wydaje z rozumowania na chłopski rozum |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-02-11, 16:07
|
|
|
tutaj powinna być zrobiona ankieta:
jaką masz zebatkę przednią w 251:
a)21
b)20
c)19
Pasowałoby by ktoś to poprawił |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-02-11, 16:31
|
|
|
a o 150 zapomnieliscie
w oryginale jest 16, ale ja kupiłem 15, zeby lepiej przyspieszała pierwsze 3 biegi zapinam w ciagu 5 sek |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-11, 16:39
|
|
|
150 nie jest oszczędna;]
Co do zębatek... a co trzymasz czesciej 80 czy 120km/h;> a może w granicach 60;> |
|
|
|
|
|