» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:07
Zębatka - ile zębów - MZ 251
Autor Wiadomość
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-11, 17:02   

hubertbaran, jak nie jest oszczędna, dobra 150 przy jezdzie 50-60km/h by paliła 2,5 L/100 :) , ja jezdze około 70, ale wkółko przyspieszam i chamuję, to mi duzo pali :x
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-02-11, 20:19   

wojciech944, ale avatar dałeś :mrgreen: :mrgreen: . Jak bym nie zobaczył nazwy użytkownika to myślałem, że mamy nowego klubowicza :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-02-11, 20:35   

wojciech944, to Twoje zdjęcie ? :wink:
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-11, 21:08   

Miaziu, nie to na szczęście nie ja,
wysłałem ci PW, luknij :mrgreen:
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-11, 23:08   

przyspieszac na mniejszej zebatce bedzie nepewno lepiej,ale bedzie wolniejsza i bedzie wiecej palic,ale np podgorke juz sie tak latwo nie zmuli,jak juz hubertbaran napisal ze bedzie wieksza moc na kole... :D ,takie rozwiazanie jest dobre w teren,biegi sa krotsze ale mocniejsze...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-12, 09:43   

Takie rozwiązanie jest dobre jak śmigasz i praktycznie nie przekraczasz 100;)
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-12, 11:30   

według ksiazki bedzie 105 km/h przy 6 tys obr
ale wtedy 150 pali tyle co 250/251, i takie oranie jest bez sensu, ona jest stworzona do predkosci 70-80 km/h - wtedy sie najlepiej czuje :wink:
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-02-12, 17:13   

przy 6 tyś tylko 105 ? ja przy 6 tyś mam 115 :mrgreen:
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-12, 17:42   

Miaziu, ja mowie o 15 zebowej zebatce, a ty o 16
tak naprawde masz 112 przy 6 tys. :wink:
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-02-12, 18:35   

Zależy jeszcze jaka wysokość opony :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-12, 21:13   

a bardzo wiele tez zalezy jeszcze ile przeklamuja zegary,bo napewno nie pokazuja dokladnie,nawet w samochodach przeklamuja przy wiekszych predkosciach,a co dopiero taki zegar z MZ ktory jest mozna powiedziec prowizorką,wiec nie mozna dokladnie okreslic czy ktos jechal 115 czy 105,chyba ze dosc dokladnie dane z charakterystyki rozpedzania motocykla pokrywaja sie z obrotomierzem i predkosciomierzem,dla przykladu powiem ze np.fotoradary maja 10% tolerancji dla danej predkosci,jesli np jest ograniczenie do 70,to jak bedziemy jechac 77 radar nas nie sfotografuje,bo przewidziane jest to ze liczniki samochodowe pzreklamują i jak by było ustawione na 70 dokladnie to taki kerowca ktoremu zegar przeklamuje o np 4 % predkosci dostal by juz mandat,a niczemu nie winien,oczywiscie przy 100 km/h ta tolerancja wynosi juz 10 km,pozatym wazne jest jaka jest opona,bo zegar bedzie pokazywal (+-) dobrze tylko jesli opona bedzie taka jak ksiazka pisze znaczy chodzi o wyskokosc,mala roznica nawet 1 cm wysokosci przy 100km/h daje juz niezle przekłamanie licznika,biorac tych kilka czynnikow do kupy moze wyjsc spora sumka,i poznie wlasnie przez cos takiego powstaja legendy typu "...a ja leciałem moją ETZ 150 130 we dwoje i jeszcze moze by poszla ale droga sie konczyła...",glupia zmiana tarcz na biale moze juz zaklucic prace zegara bo przeciez wskazowke tzreba zdjac,idealnie jej juz nie zalozymy,sprezynka sterujaca oska wskazowki tez zachowuje sie roznie przy roznych temperaturach,wiec sami widzicie ze dokladnosc naszych zegarow w MZ pozostawia wiele do zyczenia,fajnie ze jest bo cieszy oko :D ...pozdrawiam...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-12, 21:39   

ale miedzy 112 a 115 nie ma az takie duzej roznicy :) za to licznik moze przy nizszych przekłamywać
apropo tych predkosci to gdzies widziałem etz 150 co jezdziła 130-135 :mrgreen: . ciekawe przy jakich obrotach :D chyba 8 tys. :mrgreen:
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-13, 16:03   

trzeba założyć elektroniczne liczniki, np rowerowe :)
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-02-13, 18:40   

moim zdaniem to licznik jest malo wazny. i tak sluzy tylko do tego by z grubsza wiedziec ile sie leci:D
a jesli chodzi o zebatke uwazam ze 20 jest lepsza, a czasem i 19
bo na 5 biegu meczy sie silnik,nie ma ciagu jak jest jakis wiatr czy 2 osoby.
a jak jest mniejsza zebatka to lepiej, i lepiej sie przechodzi z 4 na 5
nienawidze takiej sytuacji gdy jade na 4 ok 90 i juz obroty sa wysokie, ale na 5 za niskie i takie nie wiadomo co wiec zalozylem 20 i problem zniknol.
pali mniej tez bo nie ma tego zamula gdzi sie dodajae gazu a on nic
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-13, 21:08   

to dziwne bo moja na V biegu zbiera sie dobrze,i nie ma zamuła,we dwoje pod gorke jak dam gazu to potrafi przyspieszac,zebatke mam 21,moze masz wlozona zawysoka opone i dlatego tak ci sie działo,sam tez juz widzialem w etce mojego kolesia taka sytuacje ze wbijał V to ona zwalniała,bo wzucil zaduzego kapcia,i jakos niechce mi sie wierzyc ze na 20 pali ci mniej,chyba ze jak ci nieciągla na tej 21 to zes jej dusił i wtedy zarła to logiczne,ale normalnie siła zeczy powinna palic mniej,to przelozenie jest dobrane optymalnie do mocy silnika,tak aby silnik podczas jazdy na szosie wykorzystywał wmiare najwiekszy moment obrotowy i mało palił,pozatym jak ty piszesz ze cisles ja 90 na 4 to nie dziw sie ze paliła duzo,zadna ETa mało niepali jak jedziesz 90, tym bardziej na 4 biegu,ekonomiczna predkosc ETy to ok 80 km/h zwiekszenie predkosci o ok 10 km/h moze spowodowac wzrost spalania o 1 l na 100km,a wiec na zebatce 20 jak bedziesz jechal ok 80 to obroty bedą takie jak bys na zebatce 21 jechal ok 86km/h wiec niechce mi sie wierzyc ze mniej ci pali...pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-02-13, 21:48   

omg
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-13, 23:04   

[quote="SOVIETVW"]a wiec na zebatce 20 jak bedziesz jechal ok 80 to obroty bedą takie jak bys na zebatce 21 jechal ok 86km/h wiec niechce mi sie wierzyc ze mniej ci pali[/quote]
SOVIETVW, nie masz racji, bo wtedy sa mniejsze opory dla silnika , a co za tym idzie manetka gazu jest minimalnie bardziej przymknieta-czyli pali mniej niz przy wiekrzych oporach,
spalanie nie zależy od obrotów, tylko od otwarcia przepustnicy/czas/droga
mozna jechac ekonomicznie na wysokich obrotach- z minimalnie otwarta przepustnica
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-02-13, 23:31   

wojciech944, zgodził bym się z tobą ale nie przy tak słabym silniku jak by to był jakiś ze 100 konny to może i by tak było :)
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-14, 07:09   

dokładnie tomasz 102,w tym silniku nie mozna uzyskac wysokich obrotow przy minimalnie otwartej przepustnicy jak to twierdzi wojciech 944,tam trzeba dac,obejrzyj se dokladnie charakterystyke silnika EM 250 i spalania,nie wiem jak jest w 150,ale wiem jak jest w 250/1 ,zauwaz ze dzis w nowych autach raczej unika sie krecenia na wysokie obroty,poniewaz niema to sensu,bo silnik uzyskuje bardzo wysoki moment obrototowy juz przy np. 1900 obr. i nizej ale to juz raczej wersje diesla,i te silniki przy 100km/h trzymaja obroty ok 1700-2000 poto wlasnie zeby miedzy innymi mniej paliły,no i wiadomo mniej obrotow to wieksza zywotnosc silnika,wiec dązy sie do zmniejszania obrotow przez to do mniejszego spalania,pozatym gdyby twoja teoria była słuszna to konstruktorzy z fabryki MZ napewno by zastosowali zebatke 20 a nie 21 skoro daje ona tak wiele,wkoncu to nie tacy jak my to wymyslali i jak komus moto słabo ciagnie na V to niech szuka przyczyn gdzie indziej a nie w zebatce,ta zebatka jest tak dobrana zeby moto korzystało z najlepszego mometu obrotowego,radzac se przy tym z jakims dopuszczalnym obciazeniem i uzyskujac jak najmniejsze spalanie,wiec watpie zebys zdołał ich poprawic,no chyba ze ty jestes madrzejszy od ludzi ktorzy skonstruowali MZ przynajmniej trzy razy tyle lat co ty jestes na tym swiecie i dokonales takiego odkrycia z tą zembatka 20,to wez to gdzies opisz moze NOBLA dostaniesz,albo poprostu wyreguluj se gaznik.Widze ze niektórzy chca poprawiac fabryke tylko ze idą w złym kierunku i zabieraja sie za to od konca...pozdrawiam...


P.S.zebatke 20 jest dobrze zalozyc jak jezdzimy w terenie i z duzym obciazeniem,lub z wozem bocznym,a nawet wtedy jeszcze mniejszą,ale spalania to ona wam niezmniejszy napewno...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-14, 07:39   

Poporostu jeździmy wolniej:P co do zebatki to każdy sobie dobiera według potrzeb;]
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14