» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przepustnica 250 / 251
Autor Wiadomość
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2011-11-06, 22:15   

hecktor2, możesz to w prosty sposób sprawdzić: zmontuj wszystko tak jak ma być w moto iglica w przepustnicy i zaczepiona linka, jeżeli możesz zmienić położenie iglicy z linką zaczepioną to masz komplet z 30n3-1 jak nie to z 30n2-x
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-11-07, 10:06   

Sprawa z przepustnicą wygląda bardzo banalnie i nie trzeba być super obcykanym w temacie zeby je odróżnić. Gaźnik 30N2-5 ma wolne obroty regulowane wkrętem przepustnicy czyli przepustnica z tego gaźnika musi mieć 2 rowki z boku (jeden prowadzący a drugi o który się wkręt opiera). Gaźnik 30N3-1 ma wolne obroty regulowane kanałem obejściowym czyli położenie przepustnicy nie zmienia się. Zatem przepustnica od gaźnika 30N3-1 ma jeden rowek. teraz iglica. Iglica od gaźnika 30N3-1 (pokazana na zdjęciach na wcześniejszej stronie) wymaga dwóch blaszek do jej ustawiania - jedna pod przepustnicą a druga w środku w przepustnicy razem ze sprężynką. Iglica od gaźnika 30N2-5 jest podobna tylko jej wypusty na blaszkę zaczynają się zaraz na górze (w 30N3-1 rowki zaczynają się jakoś 2cm od konca). Dodatkowo przepustnica i iglica od 30N2-5 potrzebuje JEDNEJ podwójnej blaszki do ustawiania iglicy. Trzeba to widzieć zeby wiedzieć od strzała o co chodzi. Pozdr :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2011-11-07, 14:27   

Dukee, wlasnie domyślałem sie, że to może byc różnica ale pewny jak ona dokładnie wygląda nie byłem. Teraz mam jasność sytuacji i wielkie dzieki za wytłumaczenie. Należy Ci sie solidne pomógł, jednak temat został scalony i nie mam takiej opcji :sad:

Jeszcze raz wielkie dzieki :piwo:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
grzczo 

Motocykl: mz 251 ETZ
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-25, 08:32   

Witam. A ja mam jeszcze pytanie w tym temacie a mianowicie czy na moim rysunku dobrze zaznaczyłem gdzie mają znajdować się te blaszki (jedna od dołu druga od góry)? Po przeczytaniu Waszych opinii zorientowałem się, że przy tej blaszce od góry brakuję jeszcze sprężynki, która będzie dociskać, jeśli tak to czy może to być np. z długopisu?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-04-25, 11:08   

grzczo, Na pierwszej fotce musisz mieć sprężynkę tam gdzie zaznaczyłeś, a z dołu to nie wiem co masz za zabezpieczenie ale powinno być mniejsze.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
grzczo 

Motocykl: mz 251 ETZ
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-25, 13:51   

Dzięki tak myślałem, że tam ma być sprężynka bo bez niej to wszystko latało... Czyli jak będę składał całość to tą dolną płytke pod przepustnice a górna (czyli zapinke) do środka tak jak zaznaczyłem strzałkami? ETZ_PRORIDER które zabezpieczenie masz na myśli tą bańke pomiędzy płytką a zapinką? Czy to jest tylko zabezpieczenie czy pełni jeszcze jakąś inną funkcje?
 
     
robert250mz 
robert250mz

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: z daleka
Wysłany: 2014-04-07, 00:51   

witam dołaczam się do tematu mianowicie ja mam taki problem ze MZ etz 250 ma zaniskie obroty ale jak wkrece srubkę to znuw blokuje się przepustnica co z tym robic bo juz sił nie mam :???:

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-04-07, 16:10 ]
Pisz poprawnie po polsku !
_________________
:)
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-07, 22:40   

Jak masz gaźnik chinola to raczej nic nie zrobisz, spróbuj podciągnąć na lince.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Michal_96 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: okolice Rawy Maz
Wysłany: 2014-04-10, 15:16   

A sprawdź jak jest zakończona ta śruba. Może jest ostra i dlatego blokuję :-)
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2014-04-28, 21:45   

Podłączę się bo temat jest jak ulał do mojego zapytania.

Ulał to dobre określenie, bo świeca czarna i mokra, moto robi "buuuuuu..." jak odkręcę manetę a iglica opór w dół i poziom paliwa opuszczony do granic - a nawet za - rozsądku.

O ile pamiętam, Tiger pochwalił się swojego czasu, że jeździł z powodzeniem na gaźniku 3-1 z przepustnicą i iglicą od 2-5.

Chińskie iglice od 3-1 są szczupłe jak modelki, a te od 2-5 mają bliżej do Kate Upton, więc stąd plan zamiany przepustnicy z 3-1 na 2-5. Dodatkowo wczoraj znów etka wciągnęła podkładkę iglicy, więc rozwiązanie z 3-1 odpada na zawsze.

Macie doświadczenia ze stosowania przepustnicy z 2-5 w 3-1?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-04-28, 21:49   

wątpie abyś prawidłowo ustawił takowy gaźnik hybrydowo 30N3-5 :DD porównaj obie przepustnice od spodu i powiedz mi jak chcesz ustawić wolne obroty? :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2014-04-29, 09:48   

W 3-1 wolne nastawiasz kanałem obiegowym, przepustnica idzie na sam dół, ni?. Poza tym pal licho, co najwyżej podciągnę linkę.

Na tych częściach chińskich i tak nic nie ustawisz jak należy. :klnie:

Może wrzucę samą iglicę wraz z systemem mocowania z 2-5.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-04-29, 11:33   

BeerfaN napisał/a:
Może wrzucę samą iglicę wraz z systemem mocowania z 2-5.


Jak średnica w miejscu osadzenia jest taka sama możesz spróbować, choć nie wróżę niczego dobrego w tej konfiguracji - przypuszczam, że jednak rozpylacze się różnią i iglica ma inny stożek.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
robert250mz 
robert250mz

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: z daleka
Wysłany: 2014-04-29, 16:29   

włozyłem starom przepustnice do gaznika tego chinskiego i nie zacina się ale czyc spadek mocy silnika

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-04-30, 14:27 ]
Pisownia !
_________________
:)
 
     
lutek19 

Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-14, 19:42   

u mnie w TS 250 jest tak ze jak przycisnę jej i sie zatrzymam to ma wysokie obroty a po chwili spadają ;/
 
     
marcodado 
Praktykant


Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 196
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2014-05-25, 11:19   

WItam, ja mam etz 251, gaznik 3.1 i jest założona przepustnica od 2.5 bo jest wciecie na srube regulacji niskich obrotów. Eta trzyma niskie obroty w miarę ładnie, ale podczas jazdy ma bardzo słaby dół, lekka góra i ma problem na 2 biegu zebrać sie od 1 biegu.. Na wysokich idzie bardzo ładnie. Może to być spowodowane właśnie tą przepustnicą?
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 11:25   

Wymień na oryginalną i sprawdź.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
marcodado 
Praktykant


Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 196
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2014-05-25, 11:35   

Ok :) No i jeszcze iglica mnie zaciekawila.. Mam 2 iglice, obydwie mocowane od góry, czyli od 2.5. Ale jedna jest zlota i dluga a druga srebrna i krótsza o pół centymetra. Były jakieś różnice w iglicach?
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2014-05-27, 15:02   

Jeżeli nie masz "dołu" i "średnich" to największy wpływ na to ma poziom paliwa i regulacja wolnych obrotów. Rola iglicy rośnie wraz z odwijaniem manety :]
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
gurguland90 


Motocykl: MZ ETZ 250 '83
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 40
Skąd: Dębica
Wysłany: 2014-05-27, 16:38   

Zacznij od poziomu paliwa tak jak fabryka pisze mi to pomogło. :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14