Przesunięty przez: motomaciey 2012-07-19, 22:48 |
Brak światła STOP |
Autor |
Wiadomość |
kisielex3
Motocykl: MZ ETZ 150 91'r
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-07-19, 21:15 Brak światła STOP
|
|
|
Witam.
Mój kolejny problem polega na braku światła stopu i już naprawde nw czemu go nie ma. Kable na 100% położone tam gdzie powinny sie znajdować żarówka cała, więc już nie mam pojęcia o co chodzi?? Wie ktoś może jak sprawdzić czy czujnik stopu jest sprawny?? |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-19, 21:36
|
|
|
światło stop na tył? Masz pod czujnik czy pod bęben? Jak pod czujnik to najpierw przyłóż kabel do masy- czy świeci stop. Zadaniem czujnika jest przerwanie/ podłączenie masy - tyle z teorii powinno wystarczyć do zrozumienia działania światła stop.
Pod bęben to najlepiej jest odkręcić koło i sprawdzić ten rozpierak i blaszkę na sucho z przyłożonym prądem a następnie zamontować koło. |
|
|
|
|
kisielex3
Motocykl: MZ ETZ 150 91'r
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-07-19, 21:59
|
|
|
Tak chodzi mi o światło stop z tylnego hamulca, mam czujnik, tylko który kabel mam przyłożyć do masy ten co idzie do bezpiecznika, czy ten drugi? |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-19, 22:23
|
|
|
sprawdź doświadczalnie. Kabelek z światła wchodzi a kabelek z masy wychodzi z czujnika. No i trzeba mieć dobry naciąg - sprężynka. W 150 podpinają masę do konktorka przy filtrze.
A jaki kabel idzie do bezpiecznika? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-19, 22:48
|
|
|
kisielex3 napisał/a: | Wie ktoś może jak sprawdzić czy czujnik stopu jest sprawny?? |
Miernikiem ! |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-07-19, 22:50
|
|
|
motomaciey napisał/a: | kisielex3 napisał/a:
Wie ktoś może jak sprawdzić czy czujnik stopu jest sprawny??
Miernikiem ! | Ja bym raczej radził żarówką 21W. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
kisielex3
Motocykl: MZ ETZ 150 91'r
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-07-19, 23:03
|
|
|
A mógłby mi ktoś dokładniej wytłumaczyć jak sprawdzić miernikiem, lub tą żarówką Bardzo bym prosił, dopiero sie ucze i jeszcze nie wszystko ogarniam:) |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
Wysłany: 2012-07-20, 00:01
|
|
|
Ustawiasz miernik na test ciągłości (czy coś w tym stylu) jednym biegunem stykasz do czujnika drugim do masy i naciskasz hamulec.
Jeśli nie masz takiej funkcji ustawiasz multimetr na woltomierz jeden przewód do czujnika a drugi do plusa na aq i naciskasz hamulec. Troche kreatywności |
_________________ Koko dżambo i do przodu
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE |
Ostatnio zmieniony przez mirumz 2012-07-20, 00:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7518 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-07-20, 00:05
|
|
|
sIaj ma rację - lepiej to sprawdzić pod obciążeniem prądowym. Chyba, że masz przekaźnik na "stopie". |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|