|
Zamknięty przez: ETZ_PRORIDER 2021-12-09, 09:41 |
Szlif Cylindra |
Autor |
Wiadomość |
adamex
Motocykl: mz Es 250/1
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 2 Skąd: okolice Tbg
|
Wysłany: 2021-11-27, 15:17 Szlif Cylindra
|
|
|
Witam, może już to było na forum ale nie znalazłem konkretnie.
A więc pytanie, gdzie obenie w 2021/22 roku zrobić dobrze szlif cylindra motocyklowego. Taki z fazowaniem kanałów jak robił kiedyś kolega z forum Intr.
Nadmienię że robiłem regeneracje wału w DOR-MAR Marek Olachowski i jest ok, pierwsza klasa.
Gaźniki od wsk125, MZ ES 250/1 i kolegi pegaz do Junaka. Regenerowane w Puszczykowie, też spoko bez problemowo działają jak nowe. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2021-11-27, 16:20
|
|
|
Wyślij cylinder do Patryka Wojtali. |
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-11-27, 18:18
|
|
|
Ja polecam klubowicza @elektryk111 |
|
|
|
|
Milicyjny
Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 403 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-11-29, 10:10
|
|
|
Ja korzystam wyłącznie z usług Marka Mostowego z Poznania.100 % zadowolenia. |
_________________ POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
|
|
|
|
|
adamex
Motocykl: mz Es 250/1
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 2 Skąd: okolice Tbg
|
Wysłany: 2021-11-30, 10:20
|
|
|
Dziękuję za info, Patryk Wojtali to z stolicy z Bielan?. Mostowy współpracuje z Dor-Marem to kojarzę. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
|
|
|
|
Jacek635
Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 40 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2021-12-04, 10:12
|
|
|
Mostowy nie honuje |
_________________ prototypownia-Janicki blog
MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-12-04, 11:19
|
|
|
Jacek635, Jak nie honuje, skoro robi na lustro? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-12-04, 16:41
|
|
|
Honowanie zawsze się robi. To jest nic innego jak szlifowanie końcowe. I zależy jaką głowicę zastosuje, wtedy uzyskuje pożądaną chropowatość. Skoro robi na lustro, to pewnie gładzikiem jedzie na koniec. Lepiej chyba zostawić "gruby hon", bo film olejowy się lepiej utrzymuje, ale są i teorie, że lustro zmniejsza opory. Co kraj to obyczaj. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Jacek635
Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 40 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2021-12-04, 18:21
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Jacek635, Jak nie honuje, skoro robi na lustro? |
Honowanie daje efekt matowy "psuje" lustro więc jak jest lustro, to cylinder jest tylko po szlifowaniu a nie ma zrobionego honu. |
_________________ prototypownia-Janicki blog
MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-12-04, 19:47
|
|
|
Jacek635, Ty czytasz co piszesz? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-12-04, 19:51
|
|
|
Cytat: | Lepiej chyba zostawić "gruby hon", bo film olejowy się lepiej utrzymuje, ale są i teorie, że lustro zmniejsza opory. Co kraj to obyczaj. | Jestem tego samego zdania. Robienie na lustro faktycznie zmniejsza opory ale ciężej taki zestaw później dotrzeć, trwa to bardzo długo. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Jacek635
Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 40 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2021-12-04, 21:44
|
|
|
Jeszcze raz napisze jak ktoś jest nie techniczny to nie zrozumie. Mostowy robi szlif na otworówce (lustro) i nie robi potem honu. Hon jest konieczny przy robieniu szlifu na wytaczarce (nożem) kiedy zostaje chropowata powierzchnia a hon ją potem gładzi. |
_________________ prototypownia-Janicki blog
MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-12-04, 23:45
|
|
|
Z tego co dobrze kojarzę, to tak jak Kosior wyżej wspomniał po honowaniu które obowiązkowo robi przy szlifie robi na lustro przez gładziki co w sumie negatywnie wpływa na pracę silnika spalinowego czy to 2T czy 4T. A jeśli ktoś twierdzi, że honowanie i tzw jodełka nic nie daje, to niech lepiej porzuci spalinówkę i kupi sobie elektryczną hulajnogę. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Jacek635
Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 40 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2021-12-05, 10:29
|
|
|
Ok to jeszcze raz tłumacze: Szlif na szlifierce otworowej daje bardzo niską chropowatość, czyli efekt lustra oraz oczywiście bardzo niewielką odchyłke walcowości. Mostowy tak to zostawia i nie robi honu, który daje matowy efekt bardzo drobnych krzyżujących sie rysek na gładzi cylindra. |
_________________ prototypownia-Janicki blog
MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne |
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-12-05, 12:01
|
|
|
Z tego co czytałem kiedyś na jawaczu: http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30775.0 to pan Marek honuje cylindry a następnie je poleruje. Nawet Dor-Mar się udzielał w tym wątku. Kolega Yabaman z resztą przytoczył argument celowości tego procesu:
Cytat: | Od siebie wrzuce informacje o narzedziu do polerowania gładzi cylindrow. Jego zastosowanie podobno pozwala na uzyskanie takiego stopnia wyrownania klasycznie honowanej powierzchni styku cylinrer/tlok ktory osiaga sie po ponad 800 kilometrach jazdy ale bez zwiazanego z tym zuzycia pierscieni. Polerowanie tym narzedziem cylindra silnika dwusuwowego zaokragla ponadto kanty okien w tulei.
http://www.brushresearch.com/pdf/GB.pdf
A wiec owo polerowanie to nie tylko widzimisie pana Marka Mostowego.
I jeszcze jedna ciekawostka : silniki Hondy stosowane w F1 mialy (i chyba nadal maja) recznie polerowane tłoki (chwalił sie tym dwukołowym motokamratom kumpel ktory tu ze mna studiował i sie tym w pracy zajmował jakies 15 lat temu). |
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-12-05, 15:30
|
|
|
Mzetzman, Też mu to tłumaczę, ale jak widać "jak ścianą o groch".
Spotykam kolesia na wielu grupach motoryzacyjnych i wszędzie ma jakieś swoje nie podparte dowodami tezy. Nie warto wałkować tylko przytaknąć i niech się cieszy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Jacek635
Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 40 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2021-12-05, 16:36
|
|
|
Jest takie starożytne chińskie przekleństwo: "obyś cudze dzieci uczył" Szczególnie te tępe ehh..
Dobra to niech będzie że Mostowy honuje cylindry, ale niewidzialnym honem.
Cytat: | Wały - jak najbardziej OK. Przeszło mi przez łapy ich już sporo. Zawsze OK. Szczerze polecam.
Szlif... no cóż. Właśnie mi dostarczył Kolega z forum silnik do poskładania. Wał i komplet takich cylków do 638, które przywiózł mi Roman i ich nie założę. Generalnie miałem w łapach już kilkaset nowych i szlifowanych cylindrów/ bloków. Czy 4T czy 2T... wszystko jedno- cylinder nowy lub po szlifie MUSI mieć honowaną gładź. Po co się honuje tego nikomu tłumaczyć nie trzeba. Pytanie tylko czemu to nie zostało wykonane? |
Cytat: | Ja przejechałem na niehonowanych cylindrach od Marka juz kilkanascie tysiecy kilometrów i szczerze polecam. Pan Marek Mostowy ma jakąś teorie odnośnie braku honowania, która wynika z jego chyba stu letniej praktyki i ja mu zaufalem i się nie zawiodłem. Kilkadziesiąt innych osób też. |
Cytat: | Ja też, jeśli nie wiesz dlaczego nie musi być honowania to mogę poprosić Marka Mostowego i jego wyjaśnienie poparte kilkudziesięcioletnią praktyką tu umieścić ( pamiętam, ale nie chcę poprzekręcać).
Żeby nie zostawiać tak zupełnie bez słowa wyjaśnienia chodzi o to, że przy dobrze wykonanym szlifie, jeżeli wszystkie gładzie są dobrze spasowane - cylinder i pierścienie- a p. Marek luz pomiędzy ustawia na 2-3 setki, to takiego spasowanie nie potrzeba już "psuć" holowaniem. I wcale nie MUSI być, a jak widać działa. |
|
_________________ prototypownia-Janicki blog
MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne |
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-12-05, 20:46
|
|
|
Skoro pan Marek jest wstanie wykonać szlif "bez honowania" z tak dużą precyzją iż nie trzeba go następnie docierać 2000km jak przy klasycznym honie i nie dochodzi do "zacierów" jak u innych szlifierzy to w jego metodzie musi być coś na rzeczy. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-12-05, 21:44
|
|
|
Kończąc wątek - jak ktoś kumaty i chce zrozumieć, to zrozumie.
https://maszzap.com.pl/honowanie/ |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|
|