» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Mz ts150 tulejka wałka pośredniego
Autor Wiadomość
jogi 


Motocykl: Etz 150, Shl M11
Wiek: 30
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Domaszewnica/Ukf
Wysłany: 2024-03-24, 17:15   Mz ts150 tulejka wałka pośredniego

Witam.
Panowie jak to jest w tym silniku? Otwór pod tulejkę walka pośredniego jest osiowany względem gniazda łożyska tego walka ? Wystarczy sama wymiana tulejki bądź dorobienie nowej pod wałek czy konieczne jest potem rozwiercanie w osi. Zdaje sobie sprawę że po osadzeniu w karterze wymiar wewnętrzny się trochę zmieni.
W ogóle jaki jest luz montażowy tulejki względem walka i tolerancja zużycia ? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji oraz w serwisowce też o tym nie widzę .
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/96140
http://www.polskajazda.pl...ha/BWS_50/79962
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2024-03-24, 17:18   

Powinna wchodzić na wcisk jak każde łożysko . Najlepiej daj wałek i kartery do tokarza ,niech zmierzy gniazdo , bo często bywa wychlostane i trzeba powiększyć otwór, potem zrobić nadwymiarową tulejkę z brązu
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 302
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-03-24, 17:55   

Kilka razy dorabialem takie tulejki z brazu, fabryczne sa mosiezne z otworem wnpodwymiarze wiec wytaczamy je na frezarce zbey zachowac osiowosc.
Te ktore robilem dla klienta dostal luzne z walkeim, walek byl wytarty do stozka wiec trzeb abylo go tez stoczyc choc lepsza opcja bylo by szlifiwanie (wszystko robione tak jak zyczyk sobie zleceniodawca)
Luz zrobilem na 4 setki i z tego co slyszalem, po zmontowaniu te skrzynie nigdy wczesniej tak dobrze biegow nie zmienialy. Warunek jest taki, ze samo gniazdo tulejki w karterze nie jest rozbite.
W ubieglym tygodniu wyslalem zmeczone kartery od mm125/2 na blast i bedzie rozwiercany ow otwor i dorabiana tulejka w nadwymiarze a calosc osiowana zeby nie bylo problemow.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
jogi 


Motocykl: Etz 150, Shl M11
Wiek: 30
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Domaszewnica/Ukf
Wysłany: 2024-03-24, 18:06   

Dziękuję właśnie o tak konkretną odpowiedź mi chodziło . Kartery są w stanie nie mal że idealnym. Jedyny problem jaki zauważyłem zbyt duży luz wałek-tulejka . Mam teraz punkt odniesienia jutro sobie dokładnie pomierze. :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/96140
http://www.polskajazda.pl...ha/BWS_50/79962
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13