» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 19:45
Sprzęgło - gaśnie na sprzęgle - MZ 250 :(
Autor Wiadomość
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2007-07-18, 20:48   

Jeśli juz chcesz zostawic to gwiazdę starą to radzę ci dobrze nie klej tego na kropelkę bo to :klnie: tylko zespawaj to będzie 100 razy pewniejsze :razz: Bo tak jak masz teraz to rozleci sie jak tylko wciśniesz sprzęgło i robota od nowa :!:
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-07-18, 21:58   

Spawanie przerabiałem, nie daje rady, ponieważ spaw trzeba zeszlifować, bo inaczej nie mieści się ta miseczka w otwór w koszu i blokuje, a po oszlifowaniu 5 razy wciśniesz i spaw puści.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-07-18, 22:28   

Spoko, juz prawdopodobnie bede mial ta gwiazde. tamtej nawet niezakladalem.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-18, 22:53   

a moze jednak warto raz sie wykosztować na markowy klej:/
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-07-19, 11:54   

Jeśli chcesz skleić buty to na budapren można wydać ale z żadnym wypadku kropelką ani innymi nie klej tej części, jeśli nawet spaw odpada to ewidentnie wymiana na sprawną!!!
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-24, 10:15   

Panowie,

mam bardzo podobny problem. Naciskam klamkę sprzęgła i moto przygasa. Nie słychać żadnego tarcia. Sprzęgła nie da się wycisnąć tak, żeby nie ciągnęło.

Obstawiam 3 możliwości:
- za grube tarcze sprzęgła (nowe) i kosz trze o koło wchodzące w zabierak
- zjechane łożysko w tulei wyciskowej
- pęknięta gwiazda.

Coś pominąłem?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2007-10-24, 19:24   

ja panowie spawalem gwiazde tam gdzie lozysko wchodzi to 60005 i jakos sprzeglo idealnie dziala niewiem mzoe mialem farta ale to zasluga dobrego spawacza :oczy: :oczy:
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-25, 08:57   

Chyba znalazłem źródło problemu.

Wczoraj zdjąłem dekiel - blaszka wyciskowa sprzęgła wyrobiła całkiem ładny rant w gwieździe. Jakby tak jeszcze popracowała, gwiazda pękłaby tam, gdzie Wasze.

Wymieniłem tuleję i blaszkę. Trze nadal, ale dużo mniej i sprzęgło "prawie" jest. Zastanawiam się, czy podłożenie jakiejśc cienkiej podkładki między gwiazdę a blaszkę wyciskową załatwi problem.

Czy łożysko w gwieździe da się przesunąć nieco bliżej dekla? To też załatwiłoby problem.

I jeszcze ciekawostka - rant na gwieździe jest nieco głębszy w na połowie obwodu. Wał jest prosty, więc chyba sprzęgło jest źle złożone lub krzywo założony stożek. Różnica to około 0,2mm.

[ Dodano: 2007-10-28, 15:33 ]
Ponawiam zapytanie - czy między blaszkę od wycisku sprzęgła a łożysko w gwieździe można wcisnąć jakąś podkładkę, tak z 0,5mm? Bo niestety tarcie dalej powoduje gaśnięcie silnika przy wciśnięciu sprzęgła...
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-10-30, 18:16   

Może już ci sie wyrwało to łożysko z gwiazdy skoro ci trze docisk o gwiazde. Przyjzyj sie lepiej dokładnie. bo jezeli masz oryginalna gwiazde i lozysko to niepowinno one być za bardzo schowane tak jak mowisz. Jak podłozysz podkładke to nic sie niestanie, pamietaj tylko aby była twarda bo bedziesz miał opiłki. Ja bym sie przyjrzał dokładnie tej gwiezdzie.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-11-01, 15:19   

Dałem podkładkę. Teraz jak nacisnę sprzęgło to nadal ciągnie, dodatkowo pojawia się hałas.

Musze ściągnąć tą (tę?) gwiazdę, bo inaczej do wiosny nie bede miał moto.

Czy utrzymam gwiazdę ręką przy odkręcaniu śrub czy jest ryzyko, że dzięki sprężynom wyskoczy i zmieni mi fizjonomię?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-01, 15:25   

odkręcaj każdą śrubę po trochu, tak żeby równomiernie odchodziła, a twoja fizjonomia nie zostanie naruszona :piwo:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-11-10, 21:35   

Wietrzanin, gdzie spawałeś i ile Cię to kosztowało?

U mnie pęknięcie jest na około 1/2 obwodu. Zastanawiam się nad specyfikiem alumweld (lutowanie aluminium), ale chyba bardziej opłaca się kupić używkę niż kombinować.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-10, 21:43   

Ja jak pospawałem to i tak pękło, bo musiałem zeszlifować nadmiar spawu, żeby gwiazda się wciskała, w otwór w koszu i po zeszlifowaniu spawu praktycznie nic nie zostało. Zmieniłem gwiazdę na inną i śmiga :) Można zastosować gwiazdę stalową od tropika i wtedy nie ma bata, żeby wyrwało gniazdo pod łożysko ;)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-11-15, 11:16   

Kasten, gwiazda z Tropika pasuje do ETZ250 bez problemów? Są identyczne?

Mogę kupić aluminiową i stalową - cena 30zł tylko pytanie którą lepiej. Stalowa jest cięższa, przez co "koło zamachowe" będzie masywniejsze. Odczuję jakąś różnicę w jeździe?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-15, 11:22   

Ta gwiazda pasuje http://www.allegro.pl/ite...stozek_ok_.html
Ja taką założyłem do TS zamiast tej aluminiowej, różnicy w pracy silnika nie zauważyłem.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2007-11-21, 19:46   

ja bym tego nie spawał, nie dawno była dyskusja o wywazeniu sprzegła. :cool:
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-12-17, 09:38   

Panowie...gwiazda cała, łożyska w gwieździe i w tuleji wyciskowej nowe, naciskam sprzęgło a tu - szszszszszszszzzzzz.....sprzęgło w ETZ zawsze hałasuje?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-12-19, 10:27   

BeerfaN napisał/a:
sprzęgło w ETZ zawsze hałasuje?
nie
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2007-12-19, 11:32   

Cos jest nie tak. U mojego kumpla pękła ta cała gwiazda i tak hałasowało :???:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-12-19, 11:58   

Zobacz, czy ta łapa, która wciska łożysko w gwieździe nie jest zgięta. I czy na gwieździe nie widać śladów otarcia przez jakieś "obce ciała".
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14