» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźniki w MZ - usprawnienie działania oswietlenia
Autor Wiadomość
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2009-02-12, 14:14   

a srednica przewody idacego od akumulatora do przekaznika ? tez 2,5mm ?
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-02-12, 14:50   

2,5 nie ma sensu dawać 1,5mm'2 wystarczy w zupełności
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2009-02-12, 15:01   

ja dałem jeden kabel 1.5mm i kostka na 2 przekaźniki. A i jak zapalacie światła to też wam tak tykają?
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-12, 15:53   

tak :D tykaja... ale zegary na bombie a na powaznie no przecież musi tykać taka to ma budowe.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2009-02-12, 16:39   

:oops: :piwo: :piwo:
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
Lorenz 
WariaTT


Motocykl: ETZ 251 WSK 125
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 168
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2009-02-12, 17:01   

no dobra wszystko ok tylko zastanawia mnie co to jest na przewodzie z aq na rysunku wrzuconym przez krystiana ? [ w niebieskim kółeczku :) ]


a i jeszcze jedno pytanko - gdzie chowacie te przekaźniki?
_________________


| | | Mój garaż http://www.polskajazda.pl...Z,ETZ,251/13271
 
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2009-02-12, 17:03   

to jest bezpiecznik. Ja schowałem je w lampie
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
Lorenz 
WariaTT


Motocykl: ETZ 251 WSK 125
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 168
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2009-02-12, 17:07   

Aha ok to wszystko juz jasne z moje strony :smile: jak sie troche ociepli (nieogrzewany garaz) to bede dzialac :piwo:
_________________


| | | Mój garaż http://www.polskajazda.pl...Z,ETZ,251/13271
 
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2009-02-12, 17:40   

ja właśnie dzisiaj zamonowałem :mrgreen: :piwo:
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-02-12, 18:21   

sorry, ze nie wysłałem kilku osobom tego schematu, ale gdzieś mi sie zgubił. jak znajdę to wrzucę tu napwewno.

Tak nawiasem mówiac, ostatnio nie miałem co robić i pokusiłem się o małą automatykę. Automatyczny włącznik światła mijania w momencie odpalenia silnika. Miałem to już w aucie opatentowane i do MZ też zrobiłem. w wolnej chwili narysuję schemacik tego ustrojstwa, chociaż podejrzewam, że co sprytniejsi pewnie sami sobie poradzą.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Kacper 
Nowy ale wiekowy


Motocykl: MZ TS 150 1983r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 17
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2009-02-12, 19:10   

a gdzie kupić przekaźniki na 6v?
ile mają mieć Amper?
przeczytaj cały temat, to będziesz wiedział<wojciech944>
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,150/65370
Ostatnio zmieniony przez wojciech944 2009-02-12, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2010-02-26, 12:12   

bez napięcia na przekaźniku styk 30 zwarty jest z 87a , a po "podaniu" napięcia styk 30 jest już zwarty z 87a i 87 ?
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
Ostatnio zmieniony przez Red250Arrow 2010-02-26, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2010-02-26, 12:21   

Są dwa typy przekaźników samochodowych. Jeden typ ma styk przełączany i wtedy styk 30 łączy bez podania napięcia do styku 87a, a po podaniu napięcia rozłącza 87a i łączy do 87. Drugi typ (bardziej popularny) ma na stałe połączone styki 87 i 87a, a styk 30 łaczy się z nimi po podaniu napięcia na cewkę (bez napięcia styk 30 nie łączy z żadnym innym stykiem). Nie istnieją przekaźniki które łączyły by w taki sposób jak opisujesz
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2010-02-26, 13:03   

Racja Xargo1 trochę zamieszałem.... . Możesz rzucić fachowym okiem czy będzie to działać u mnie . Przewody do żarówki i z aqu będą 2.5mm .Przekaźniki takie :
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
Ostatnio zmieniony przez Red250Arrow 2010-02-26, 19:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-02-26, 14:11   

tutaj bez podania na styki 85 i 86 połączone są styki 30 i 87a a po podaniu prądu na styki 85 i 86 "połączą" się styki 30 i 87. Mam nadzieje, że zrozumiale to wytłumaczyłem.

[ Dodano: 2010-02-26, 14:18 ]
albo jeszcze inaczej, 85 i 86 to sterowanie jakby zwrotnica kolejowa, jeśli nie poda się tam prądu to nasz pociąg z toru 30 pojedzie na 87a a jeśli przesuniemy zwrotnice (podamy prąd na 86 i 86) to wtedy pojedzie na 87.
Oczywiście robimy tak, że np do 86 na stałe jest połączona masa i tylko gdy chcemy włączyć światła to na 85 podłączamy plus.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2010-02-26, 14:21   

Cytat:
tutaj bez podania na styki 85 i 86 połączone są styki 30 i 87a a po podaniu prądu na styki 85 i 86 "połączą" się styki 30 i 87. Mam nadzieje, że zrozumiale to wytłumaczyłem.

Zgadza się :twisted:
to został schemat do sparwdzenia
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2010-02-26, 16:35   

Schemat jest w porządku i wszystko powinno hulać, aczkolwiek ostro go zamotałeś. Ja to bym zrobił tak:
- na styki 30 obu przełączników podał bym zasilanie z akumulatora (poprzez bezpiecznik)
- styki 86 podłączył bym do obu wyjść przełącznika świateł (na schemacie pod styki 56a oraz 56b)
- styki 85 podłączył bym do masy
- styk 87 jednego przekaźnika podłączył bym do do styku 56a żarówki, a styk 87 drugiego przekaźnika do styku 56b żarówki.
Różnica w pracy układu była by taka, że zawsze pracowała by tylko jedna cewka przekaźnika, prąd zasilający żarówkę przechodził by tylko przez jeden przekaźnik a nie przez 2, a mruganie światłami działało by tak jak w oryginale tzn. jadąc na światłach mijania światło drogowe było by dołączane. W twoim przypadku mruganie światłami spowoduje przełączenie świateł mijania na drogowe na czas trzymania przełącznika (chyba że zamienisz styki i podłączysz światła mijania zamiast drogowych - wtedy mrugać będziesz mógł tylko na światłach drogowych zmieniając światła na mijania). Nie mniej jednak twój schemat spełnił by główną rolę tj. odciążył by przełącznik, a o to głównie chodzi
 
     
BoNes 
Zemsta JawaCZ'a


Motocykl: Jawa 350 TS
Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-15, 12:28   

Nie za bardzo chciało mi się czytać cały temat ale widziałem że ludzie pchali jeden przekaźnik (chyba że ślepy jestem?). Powinny być 2. Brakuje też mowy o różnych przekaźnikach, jest ich parę rodzajów. Jakby komuś się nie chciało kupować pojedynczo to może zapatrzeć się w takie coś - http://www.ac.com.pl/pl/produkt/238/zps-03 kosztuje bodajże 13zł Jakby co to mogę kupić i wysłać.
Dla tych którzy mają problemy z podłączeniem, na przekaźnikach zazwyczaj jest narysowany schemat, cewka ma mieć podłączoną masę i "kabel włączający" - oczywiście można je podłączyć byle jak, nie robi to różnicy. Styk 30 ma mieć ciągle prąd z akumulatora poprzez 5A bezpiecznik a styk 87 to wyjście do żarówki.
Kabel 1,5mm2 w zupełności wystarcza. Co do 6V przekaźników to były chyba montowane w Trabantach/Wartburgach, możliwe że 6V odpali 12V przekaźnik.
Jakby ktoś chciał to oto jest schemat podłączenia przekaźników w Jawie 350 TS
Ostatnio zmieniony przez BoNes 2011-01-15, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-01-15, 14:21   

Widzę, ze znów ktoś odkopuje temat. Rzadko tu zaglądam ostatnio, ale gdyby ktoś potrzebował tego schematu do przekaźników, bo już go chyba na forum nie ma, to niech napisze na pw albo gg.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2011-01-15, 17:22   

Bones co ty tu za herezje siejesz. Radził bym przeczytać jednak temat :mrgreen: Jeden przekaźnik leci do świateł mijania, drugi do świateł drogowych, więc są dwa.
Xargo wszystko elegancko opisał :wink:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14