Przesunięty przez: Qba 2009-10-28, 20:10 |
Wał - Opinie na temat nowych i regerowanych |
Autor |
Wiadomość |
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-01-14, 22:29 Wał - Opinie na temat nowych i regerowanych
|
|
|
Witam!
Chciałbym zebrać w tym temacie wasze opinie na temat wałów i ich regeneracji. Ostatnio z Michałem22 prowadzimy debatę na temat czy lepiej kupić nowy z allegro, czy zregenerować stary? Chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te korbowody z agmotu. Czy nie jest to przypadkiem jakiś tani chłam, który sypnie się po 5000km? Zapraszam do dyskusji
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-14, 23:13
|
|
|
Kasten, no więc tak. nie wiem czy nie gadaliśmy o tym na GG,w każdym razie w ETZ 150 jak i w mojej TS miałem korby firmy Okinoi, nie pozostaje mi nic innego jak polecić. w ETZ przeżywały takie batowanie że głowa boli,nie bylo widać z ich strony rzadnego zająknięcia. Ja bym regenerował oryginał |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-01-14, 23:22
|
|
|
Przecież w tych nowych wałach ze sklepu to niby jaki masz korbowód ? Też jakiś chiński czy tajwański, jeden ch...
Ale też jestem zdania, iż jeśli czopy, stożki i gwinty są w dobrym stanie to zregenerować stary wał bo wiadomo że na pewno taniej będzie.
Nawet nasz forumowy kolega Emzetkowicz ma w swojej mz nowy wał |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-15, 00:26
|
|
|
Śpiewak napisał/a: | ETZ przeżywały takie batowanie że głowa boli | wiem, pisałes mi Dobrze Kasten, ze załozyłes taki temat Ostatnio pytałem Maxiego to mowił ze jakies roznice sa Ale zalezy tez od wydania... |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
grzes
Motocykl: gsx600f
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 109 Skąd: Telatyn
|
Wysłany: 2008-01-15, 11:16
|
|
|
ja też teraz mam założony okinoi, co prawda silnik jeszcze nie odpalany (drobne remonty ramy), tylko nie wiem jak ten wał będzie się sprawował przy cylindrze szlifowanym na 300cm3,(mój ojciec twierdzi że żywotność korby spadnie o jakąś 1/6, a on jak coś powie to się ku*wa zawsze musi sprawdzić ) |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2008-01-15, 12:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1030 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2008-01-15, 18:30
|
|
|
Pisałem już do Michał_22, ale tutaj powtórzę.
Wszystkie wały sprzedawane do MZ są wytwarzane u skośnookich. Nie ważne, czy pod szyldem niemieckiej (jako oryginał niemiecki ) czy pod szyldem polskiej firmy. Tłuką to w Azji i tyle. Na korbach mogą być nazwy różnych firm, ale na to nie trzeba patrzeć.
Założyłem u siebie nowy wał, ale przedtem dałem go do sprawdzenia na bicie. Nie miał nawet 3 setek bicia, czyli ok.
Najważniejszą rzeczą jaką trzeba zrobić jest poszerzenie szczeliny w korbowodzie, którą olej spływa do łożyska czopa wału. Koniecznie! Kitajcom chyba się nie chciało głębiej frezowac, a skutek to nagminne zacieranie tegoż łożyska przy dużej prędkości obrotowej. Poprostu olej nie zwilża łożyska, tylko pozostaje na korbowodzie.
Po zamontowaniu wału miałem małego zonka z ustawieniem sprzęgła na stożku. Wygląda to tak, jakby stozek był przesuniety, lub był za bardzo wysunięty. Lekarstwem okazało się być uporczywe docieranie obydwu stożków ze sobą i zastosowanie dodatkowej podkładki pod dekiel przekładni obrotomierza. Nie można było inaczej, gdyż były trudności z ustawieniem i uruchamianiem sprzęgła.
Na tym wale zrobiłem już kilka tys i myślę, że bedzie cykał. Po poszerzeniu szczeliny mogłem spokojnie mykać na max obrotach i nic się nie stało (wracajac z pogrzebu śp.Nostradamusa chciałem jak najszybciej wrócić. 5 godz jechałem autostradą na cały gwizdek).
Jeśli znajdę to wrzucę foty jak powinno się przeszlifować korbe.
Pozdraw.
[ Dodano: 2008-01-15, 18:33 ]
Aha. Dodam jeszcze, że raczej lepiej dać stary wał do regeneracji. Taniej i wiemy, że jest prawidłowo wyważony, bo kitajcom jakos w tej kwestii nie za bardzo ufam. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-01-15, 18:42
|
|
|
MZ Maxi Perwers napisał/a: | Jeśli znajdę to wrzucę foty jak powinno się przeszlifować korbe. |
Byłbym niezmiernie wdzięczny |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2008-01-15, 20:32
|
|
|
Kanuni do tej pory robi silniki do 251 i podobno są bardzo popularne w Azji więc bankowo większość części pochodzi właśnie od żółtków. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2008-01-15, 23:02
|
|
|
ja mam ten korbowód z AGmotu http://www.agmot.pl/sklep...%F3d&kod=0&k=18 i jak narazie jest OK
Zastanawaiło mnie tylko, czemu są na nim takie kolorowe paski, jakby od przegrzania. Pomyślałem że to pewnie pozostałość z jakiegość procesu technologicznego, tylko nie wiem dlaczego w takim razie na starym nic takiego nie było
[ Dodano: 2008-01-15, 23:04 ]
Gustlik napisał/a: | Ja mam wał po regeneracji Juz ok 10 Lat i zadnych luzów nie ma | jak większość czasu stała, albo była mało jeżdżona to i 20lat wytrzyma |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-15, 23:14
|
|
|
juz ci odpowiadam przegrzanie pochodzi od hartowania... moja korba nie miał tuleji tylko była hartowana. Te z tulejami sa podgrzewane do wcisniecia wału;] Potem brakuje procesu odpreżania dlatego widać przebarwienia. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
Piotrek_wariat
V.I.P.
Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Paweł150
Mz Rulezzzz
Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 337 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 2008-01-15, 23:23
|
|
|
ja mam jakis nowy ze sklepu i chodzi porawnie a taka prawda ze jak oddajesz wał do regeneracji to korbe tez mozesz miec od skosnookich wiec roznica jest tylko ekonomiczna |
_________________ "Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-15, 23:46
|
|
|
Paweł150 napisał/a: | jak oddajesz wał do regeneracji to korbe tez mozesz miec od skosnookich wiec roznica jest tylko ekonomiczna | no własnie?? |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Paweł150
Mz Rulezzzz
Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 337 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 2008-01-15, 23:52
|
|
|
teraz jest tak jak ktos ma dobry wal tylko korba juz ma luzy to oddaje wal do regeneracji bo to koszt 40zl plus korba a najlepiej jak ktos ma korbe ddr to w tedy jest sens taki fizyczny a nie ekonomiczny a jak ma sie zdewastowany wal tak jak ja w jednej z mz to kupujesz nowy cos kolo 300zł
Jest jeszcze tego typu sprawa ze nie wszedzie mozna zregnerowac wał lub sa fachowcy co jak nie idzie reka to idzie mlotkiem. To mozna zakupic nowy
Moja wal ma juz okolo 1000km to malo ale wszystko dzial poprawnie i mysle ze bedze chodzil bardzo dlugo |
_________________ "Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-01-16, 00:02
|
|
|
Ja osobiście miałem do czynienia z nowym wałem w motocyklu ETZ 150 i nie zostaje nic innego jak polecić. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Misio127
Nic
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 57 Skąd: Godkowo
|
Wysłany: 2008-01-16, 18:50
|
|
|
ja to raczej bym kupił nowy, ponieważ zapytałem się raz w sklepie motoryzacyjnym w okolicy o to gdzie i za ile regenerują wały to mi powiedziała że regeneracja kosztuje 250zł a nowy wał u nich kosztuje 650zł. Trochę mnie zamurowało w tym sklepie ale no cóż.. |
_________________ MOJA ECIA 250:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/14244 |
|
|
|
|
Paweł150
Mz Rulezzzz
Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 337 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 2008-01-16, 22:33
|
|
|
Misio127 napisał/a: | regeneracja kosztuje 250zł a nowy wał u nich kosztuje 650zł. |
Chyba ich pogieło ja chyba dalem max 300zl za nowy a regeneracja z kora wyszla mnie 120zł co to za sklep i gdzie oni kupuja te wały |
_________________ "Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
|
|
|
|
|
|