Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:41 |
Elektryka - brak ładowania przy niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2008-02-26, 21:13 Elektryka - brak ładowania przy niskich obrotach
|
|
|
Witam.
Przez ostatni rok zrobiłem się leniwy, i zaczynam pisać nowe topiki, zamiast pomyśleć samemu.
A więc do rzeczy.
Moja ecia coś głupieje.
Kontrolka ładowania gaśnie w okolicy >3k obr.
Po włączeniu świateł nieco przed 3k obr.
prąd mierzony na kablu 61 z prostownika - przy obrotach ok 2k(swiecąca sie lamka) ok 1.6V po przegazowaniu rośnie i powraca do normy.
Regiel zamieniałem. Aktualnie od poloneza wynik ten sam brak ładowania przy niskich obrotach.
Wiec, to może być tu przyczyną?
Prostownik?
Dodam, że komutator wymieniany w zeszłym roku.
Ecia stała nieruszana od wakacji - zaśniedziały przewody?
Pozdrawiam, licze na szybkie rady:) |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Paweł150
Mz Rulezzzz
Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 337 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 2008-02-26, 21:29
|
|
|
a masz zasyfony stojan jak tam mialem było błoto smar i pelno opiloko po wycztszczeniu wsyztko wrociło do normy i ladowanie swiecilo sie dopiero po przekroczeni 1500obr a teraz nawet nie siweic sie przy 1000obr |
_________________ "Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-02-26, 23:30
|
|
|
a moze przewód od którejś z faz spadł albo się złamał? u znajomego w 150 bło to samo i okazało się, że kabel ze starości stwardł i się ułamał. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2008-02-26, 23:45
|
|
|
Poszy150, ale otóż ładowanie jest, tylko, że dopiero po przekroczeniu ok 3k
Gdyby któryś przewód niedomagał ładowania nie było by, hmm.
____________________________________________________
Hmm, z racji tego, że motór stał długo, spryskam dziś połączenia ELEKTROSOLem i poczekam na efekty. |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-02-27, 10:45
|
|
|
teoretycznie tak, ale ja Ci mówię tylko jak było. Pozatym ja jak kupiłem etz to jedna faza w ogóle nie była podpięta i ładowało, dopiero na światłach było za słabe ładowanie.
to tak jak np silnik elektryczny trójfazowy, na 2 fazach też zadziała ale słabo i można go uszkodzić |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-02-27, 13:55
|
|
|
Kamil5, ja tydzień czasu jeździlem z odłączoną fazą zauważyłem dopiero w nocy że leciuteńko mi się jarzy kontrolka ładowania |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Staszek 1988
Motocykl: suzuki VX 800
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy, Mikołów
|
Wysłany: 2008-02-27, 19:50
|
|
|
umij stojan, moze też stojan łapać przebicie.... i bedzie trzeba wymienic, lub dać do nawiniecia;] |
|
|
|
|
Misio127
Nic
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 57 Skąd: Godkowo
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-02-27, 21:33
|
|
|
Misio127 napisał/a: | a czym myć taki stojan? rozpuszczalnikiem? | Mozna i rozpuszczalnikiem. Ja mylem ostatnio benzyna ekstrakcyjna |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Rufusetz150e
Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 269 Skąd: Nisko
|
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2008-02-28, 13:46
|
|
|
Rufusetz150e, Czytajmy ze zrozumieniem!
Hmm, kolejne zdziwienie, sprawdzałem napięcie na szczotkach,
d+ właśnie nie ma napięcia na niskich obrotach, gdy go przegazuje pokazuje mi sie prąd od 10V góre, ale to w okolicy 2-3k obr A powinien być od ~1k;/ Co tu moze winić, brudny stojan czy szczotki na aut - komutator był wymieniany |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-02-28, 15:27
|
|
|
Poszy może mieć racje odnośnie tych faz. W jawie miałem podobny przypadek (altek działa na tej samej zasadzie) i tam też ładowanie się zaczynało od ~3K w górę. Winą był zimny lut w prostowniku. Wystarczyło polutować od początku i pełne ładowanie wróciło. A co do szczotek to jestem praktycznie pewien że jeżeli by zawiodły to ładowania nie było by wcale. No chyba że są na tyle sfatygowane, że już praktycznie nie przewodzą prądu... |
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2008-02-28, 21:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2008-02-28, 17:06
|
|
|
Xargo1, ale to na nich sprawdzałem napięcie. i wynosiło przy 2-3k - 10v i rosło a poniżej 3k 1v;/ -
Hmmm jutro lub jeszcze dziś oczyszczę połączenia konektroów i spryskam elektrosolem
hmm, stanie się coś jeżeli dam ELEKTROSOL na bierznie szczotek? |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Rufusetz150e
Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 269 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 2008-02-28, 20:34
|
|
|
[quote="Kamil5"]Rufusetz150e, Czytajmy ze zrozumieniem!
Napisałeś w tytułowym poście że gaśnie ci kontrolka dopiero po osiągnieciu około 3 tys obrotów - a przecież kontrolka siewieci sie wtedy gdy niema ładowania co nie !!!!!!!!!!!!!
Wiec czego zwracasz uwage na czytanie ze zrozumienim jak sam nie rozumiesz.
Kumpel ma tez od poldżera regulator i kontrolka zachowuje sie tak samo jak w oryginalnym.
Ale ja nigdy niezałożył bym od poldżera. |
_________________ Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D
Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840
Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-02-28, 21:06
|
|
|
Cytat: | Wiec czego zwracasz uwage na czytanie ze zrozumienim jak sam nie rozumiesz.
Kumpel ma tez od poldżera regulator i kontrolka zachowuje sie tak samo jak w oryginalnym.
Ale ja nigdy niezałożył bym od poldżera. |
No właśnie jemu chodzi o to, że wymieniał regulator na inny i objawy są te same - więc nie jest to wina regulatora! A to że jest od poloneza to nie ma żadnego znaczenia - wiele osób ma taki u siebie i im działa bezproblemowo...
Kamil5 - elektrosol może pomóc, ale to tylko na kilkanaście sekund, bo później się zetrze. Poza tym szczotki mogą mieć w strukturze mikropęknięcia działające jak rezystor - lepiej było by je dla pewności wymienić, w końcu kosztują grosze. |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2008-02-29, 14:26
|
|
|
Rufusetz150e, o matko, chodziło mi o to, że mam elektroniczny regulator a nie mechanik!
skończmy:)
________-
Cholera dziś poczyszcze wszystkie połaczenia, i sprawdze dokładnie szczotki,
bo wnerwia mnnie już to gaśnięcie motoru na postoju z włączonym,i światłami;/
[ Dodano: 2008-03-01, 13:20 ]
I dupa panowie, czyściłem wszystkie połączenia nawet szczotki, i to samo ładowanie zaczyna sie powyzej 2k, zdaza jej sie teraz jeszcze częściej zgasnąć;/ cholera juz nie mam do tego siły;/ |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Piotrek_wariat
V.I.P.
Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 165 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-04-12, 14:24
|
|
|
Stary temat ale odkopię. A mianowicie u mnie gaśnie żarówka ładowania dopiero od 1,600~1800 RPM. Stojan wyczyściłem, wirnik też, szczotki węglowe prawie nowe... Wkurza mnie to bo co 2-3 dni musze akumulator doładowywać w domu... Cóż może być przyczyną tego ustrojstwa? |
_________________ moja (była )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-04-12, 15:17
|
|
|
może być wiele przyczyn, i zależeć może to od:
- typu i danej sztuki regulatora
- danej sztuki alternatora
- spadku napięcia na połączeniach odpowiedzialnych za wzbudzenie
poza tym dobrze by było jak byś zmierzył napięcie ładowania, a nie sugerował sie tylko kontrolką, bo przy wyższych obrotach w czasie normalnej jazdy powinien sie bez problemu doładować, i nie było by potrzeby doładowywania go z zewnątrz |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2008-04-12, 23:04
|
|
|
a ja ostatnio zauważyłem, że gdy dość mocno przypiłuje, powyżej około 6tys zaczyna świecić kontrolka, albo żarzy się. Poniżej 6tys jest OK.
Czego to wina? regulatora |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
ISKRA F80 SR-on
Motocykl: JAWA 350 TS
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6 Skąd: SZCZECINEK
|
Wysłany: 2008-04-15, 21:02
|
|
|
daniel1621, SPRAWDZ CZY NIE SPALILA CI SIE DIODA WZBUDZENIA W PROSTOWNIKU. ABY JE SPRAWDZIC TRZEBA WSZYSKIE KABELKI OD DIOD ROZLUTOWAC I SPRAWDZIC ICH PRZEWODNICTWO. MAJA PRZEWODZIC PRAD TYLKO W JEDNA STRONE. |
|
|
|
|
|