Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-23, 22:14 |
Smarowanie łożysk wału mz ts |
Autor |
Wiadomość |
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-20, 17:04 Smarowanie łożysk wału mz ts
|
|
|
witam
moj ostatni post usuneli nie wiadomo czemu
Mam taki problem,robil ktos silnik mz ts 150 z lozyskami walu smarowanymi olejem ze skrzynii od strony zaplonu?moze mi ktos napisac dokladnie w jakiej konfiguracji(co pierwsze i jak simering) ma byc zalozony simering(i jaki) i jakie lozysko
z gory dzieki za odpowiedzi |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-20, 20:28
|
|
|
mam schemat i nie chce tak palic,czy to musi byc jakies specjalne lozysko z uszczelnieniem od strony zaplo nu? |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-21, 14:57
|
|
|
tez mi sie wydaje ze simer powinien byc zaraz przy wale ale czy to nie wplynie negatywnie na wal?znaczy czy wal sie nie pokrzywi bo lozyska zawsze sa pierwsze przy wale |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2009-04-21, 15:13
|
|
|
Ale w ES czy starszych TS lozyska sa smarowane olejem ze skrzyni |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-21, 16:24
|
|
|
no wiec wlasnie o to chodzi a na tym schemacie nie ma simeringu na wale od strony zaplonu |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
Kacper
Nowy ale wiekowy
Motocykl: MZ TS 150 1983r
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 17 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2009-04-21, 21:41
|
|
|
wiesz, oglądam właśnie zdjęcia robione podczas remontu mojego silnika i jakoś nie widzę możliwości poprowadzenia oleju ze skrzyni do tego łożyska
i 2 sprawa wg mnie nie widzę tam miejsca na dołożenie jeszcze jednego uszczelniacza , bo przesuwając łożysko w stronę prądnicy zasłonisz ww łozyskiem istniejący kanał do smarowania mieszanką
[ Dodano: 2009-04-21, 22:02 ]
i jeszcze for you fota
zobacz szczegóły
z komory wewnątrz silnika pobierana/zasysana jest mieszanka i poprzez otwór (4) i kanał (3) doprowadzana jest do łożyska
tam jest jeszcze pomiędzy deklem zamykającym/uszczelniającym (5) silnik odrzutnik? rozrzutnik? oleju (1) blaszka cienka ale jest
zwróć uwagę jak mało miejsca jest już na wale (2), tam raczej 2 uszczelniacza nie zmieścisz
|
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,150/65370
|
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-22, 17:21
|
|
|
u mniw to wyglada troche inaczej
[ Dodano: 2009-04-23, 20:01 ]
i jak?wiecie cos na ten temat? |
|
|
|
|
Szymek Okrutnik
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2009-04-23, 21:34
|
|
|
starsze silniki 125/150 które występowały w małych tropkach miały łożyska wału korbowego smarowane olejem ze skrzyni biegów podobnie jak w 250. Uszczelniacze osłaniały łożyska od strony komory korbowej, od strony zapłonu olej był doprowadzany dwoma kanallikami wewnątrz karteru, natomiast od strony sprzęgła było poprostu nieosłonięte łożysko. |
_________________ Tu jes Polska i tu się PIJE |
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-25, 15:28
|
|
|
zobacz na schemacie ktory wyslalem,lozysko os trony sprzegla wcale nie jest odsloniete-jest na nim aluminiowa pokrywka z simeringiem w srodku |
|
|
|
|
Szymek Okrutnik
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2009-04-25, 21:37
|
|
|
schemat który wysłałeś to już nowsza jednostka w której łożyska są sparowane olejem zawartym w paliwie. Starsze silniki miały łożysko odkryte |
_________________ Tu jes Polska i tu się PIJE |
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-26, 12:43
|
|
|
to masz moze dokladny schemat silnika ktory ja posiadam czy takowego nie ma? |
|
|
|
|
Szymek Okrutnik
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2009-04-26, 13:39
|
|
|
Silnik W twojej TS prawdopodobnie jest zamontowany od starszego modelu czyli od ES. Wskazują na to widoczne na zdjęciu dwa kanały olejowe które doprowadzają olej ze skrzyni do łożyska. Nie posiadam schematu takiego silniora ale zapewne jest on gdzieś w czeluściach internetu. proponuję rozebrać silnik i wtedy zobaczysz w jakiej kolejności wszystko jest zamontowane. |
_________________ Tu jes Polska i tu się PIJE |
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-04-28, 15:40
|
|
|
wlasnie o to chodzi ze silnik jest rozkrecony i probowalem skladac na kilka sposobow i nic dlatego pytam
[ Dodano: 2009-05-01, 17:49 ]
wie ktos cos wiecej jaka kolejnosc ulozenia ma byc?teraz wychodzi tak ze wcale nie ma sprezania wstepnego i mieszanka nie dochodzi nad tlok ;/ |
|
|
|
|
Szymek Okrutnik
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2009-05-08, 22:55
|
|
|
kolejność taka: od środka komory wstępnej począwszy; simerring, łożysko, Simerring. Tak będzie od strony zapłonu. Od strony sprzęgła: Simerring, łożysko i zębatka łancuchowa. Skoro nie masz sprężania wstępnego to znaczy że nie zamontowałeś simerringów od strony komory korbowej i sprężanie ucieka Ci kanalikami do skrzynki biegów. |
_________________ Tu jes Polska i tu się PIJE |
|
|
|
|
matysss123
Motocykl: simson
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: g-ń
|
Wysłany: 2009-05-15, 18:36
|
|
|
Dzieki szymek,we wtorek zrobie tak jak mowisz bo teraz na mature sie ucze |
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2009-06-06, 16:32
|
|
|
typy silników można poznac po wale korbowym - starszy typ, który miał smarowane łożyska olejem ze skrzyni biegów ma na wale blisko tarcz odsadzenia o większej średnicy, które współpracowały z uszczelniaczami tak jak na focie:
http://www.mz-b.de/miracu...t/es151b/2g.gif
nowszy typ ma czopy główne takiej samej średnicy na całej długości (oczywiście poza stożkami). |
|
|
|
|
|