Przesunięty przez: motomaciey 2011-09-08, 10:17 |
simson i mz w jednym |
Autor |
Wiadomość |
maniek_2008
maniek
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 30 Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 15 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2009-06-24, 09:53 simson i mz w jednym
|
|
|
witam wszystkich, co myślicie żeby kupić ramę od simsona z kołami i całą resztą i wstawić silnik od mz 150 piszcie czy opłaca się bawić w takie przeróbki i czy w ogóle warto. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-06-24, 10:00
|
|
|
Ja bym sobie dał spokój, szkoda pieniędzy i czasu (wiem z doświadczenia). Lepiej zostaw kasę na przyszłość albo doinwestuj w mz jeśli masz nią zamiar jeździć kiedyś. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-06-24, 11:08
|
|
|
jest w lublinie jedna taka hybryda, no w sumie jeździ, sam silnik w tym opakowaniu wygląda spoko (reszta już gorzej bo ma zrobione "owiewki"), ale ja nie widzę w tym sensu zupełnie... lepiej kupić całą 150, ceny podobne, a wszystko będzie latało ładnie bez kombinowania |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
jedrek1000f
Motocykl: MZ,Honda
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 1326 Skąd: Nysa
|
|
|
|
|
maniek_2008
maniek
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 30 Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 15 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2009-06-24, 22:17
|
|
|
ja bym to robił z kuplem on ma silnik od 150 a ja ramę od simka mogę kupić za 300 zł |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-06-24, 22:30
|
|
|
Ja ci powiem tak. Taka przeróbka napewno podniosłaby znacznie osiągi, znacznie mniejsza masa ramy. Ale są minusy np. samo zamocowanie mz ma fabrycznie uchwyt do ramy w simsonie tego nie ma i przyspawanie tego uchwytu ( chodzi mi o mocowanie przy głowicy) tak żeby silnik był prosto napewno nie będzie łatwe, a bez tego będzie ci trzęsło całą ramą ( silnik mz na biegu jałowym ma spore wibracje ). Ponadto co byś zrobił przy ewentuanej kontroli drogowej ?? Powiesz policjantowi że co taki wielki cylek to 50 ccm ?? No i najważniejsza kwestia to bezpieczeństwo. Prędkość 110 ( tyle buja 150tka ) to moim odpowiednia prędkość dla ramy mzty ( to i taj już jak na nią trochę dużo ) nie wyobrażam sobie jechać simsonem więcej niż 80 km/h. Mam simsonka to wiem co mówię. No i same hamulce. Tarcza w MZ ma takie działanie że blokada przedniego koła na asfalcie to żaden problem, w simqu o czymś takim nie ma co marzyć. Takie są plusy i minusy przeróbek. Decyzję pozostawiam tobie. Jeśli przerobisz i będziesz tym jeździł to szacun dla ciebie. Pozdraw. |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2009-06-24, 23:38
|
|
|
Ja włożylem silnik 150tki do ramy simsona sr. Robilem to dla kolegi, osobiście nie jechalem wiecej tym niż 70km/h bo poprostu sie balem. Jest to hujstwo niebezpieczne. Zawieszenie przy takim obciażeniu na przód chodzi jak żyd po pustym sklepie. O tylnim wachaczu nie wspomne gdyz przy dodaniu gazu chce go wyrwać. Hamulce jakie takie. Jest wiele minusów. Plusem jest to, że masz silnik od MZtki w simsonie a z reszta to nic fajnego.
Wibracje sa tak duze ze jajka swędzą. Osobiście odradzam. Lepiej juz silnik WSK 125, ktory wmontowalem w ramę simsona s51 jakies 6dni temu. Zrobilem taka klatke coś w podobie jak przy WSK M06 . No to fajnie chodzi. Silnik lekki, male wibracje. No i całośc zwinniejsza niż zwykła WSK bo wiadomo jak się ma moc do masy. Dodam iż to byla bardzo prosta przeróbka. |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
maniek_2008
maniek
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 30 Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 15 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2009-06-25, 09:36
|
|
|
Leyek może ja wstawię silnik od wsk. a od jakiej wski wstawiłeś silnik 3czy4? |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-06-25, 09:50
|
|
|
jak Leyek napisał WSK 125 to 3 biegowa |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
KrecikETZ251
Maniak ETZ
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32 Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Kłomnice/Częstochowa
|
Wysłany: 2009-06-25, 12:37
|
|
|
My z ziomkami jak mieliśmy po 14-15 lat robiliśmy motorynki z silnikami WSK 125. Wszystko było pomyslane i zrobione ładnie rama wzmacniana itp nie ak gnoje bez wyobrażni zeby tylko jezdziło. Lepiej zrobic takie cacko niż kombinować z tym simem. Fajna zabawa z taką motoryną. Pozdro. |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-06-25, 13:23
|
|
|
KrecikETZ251 napisał/a: | My z ziomkami jak mieliśmy po 14-15 lat |
to rzwczywiście twoje dawne czasy hahahahha |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
KrecikETZ251
Maniak ETZ
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32 Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Kłomnice/Częstochowa
|
Wysłany: 2009-06-25, 16:39
|
|
|
O kurde sorka pomyliłem rok ja jestem 91 a nie 92 i wyświetla się 16.:) Co do Mycka 3 lata w wieku od 14-17 robi wiele w psychice więc mówie ze nie robiliśmy niczego jak gnoje bez wyobraźni. |
|
|
|
|
|