ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla |
Autor |
Wiadomość |
HakerPL1
Motocykl: 251e
Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: busko zdrój
|
Wysłany: 2009-12-06, 20:07 ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla
|
|
|
Witam
Kupiłem taki oto gaźnik. Czy będzie dobrze pracował w ETZ 251?
jest to gaźnik z Hondy 250
a jego dysza gł 175, dysza wolnych obr. 50, śr. gardzieli 39mm
co wy ogóle o tym myślicie?
pozdrawiam
Kuba |
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-04-13, 19:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-06, 20:47
|
|
|
może i pomysł niezły, ale: za duza dysza (trzeba inną - da się zrobić), ale też musiałbyś przerobić cały dolot, bo mocowanie w króćcu jest inne no i ten z hondy ma większą średnice też z drugiej strony... oczywiście nie zrozum tego jako "nie da rady" - próbuj |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-12-07, 12:53
|
|
|
Czy aby napewno gardziel to 39mm;| |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
HakerPL1
Motocykl: 251e
Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: busko zdrój
|
Wysłany: 2009-12-07, 13:04
|
|
|
w prawdzie to jakieś 38,5
a jaką dysze wsadzić?
i jak przerobić ten dolot?
jaka była oryginalna u mz 251? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-12-07, 13:17
|
|
|
Gdzie ty mierzysz ta gardziel ? Bo z tego co tu widze to góra jest 34-36. Oryginalna gardziel to 30mm. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
HakerPL1
Motocykl: 251e
Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: busko zdrój
|
Wysłany: 2009-12-07, 15:28
|
|
|
w miejscu gdzie łączy się gaźnik z króćcem po wewnętrznej stronie |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-12-07, 15:32
|
|
|
39mm moze sie okazać jednak zbyt duza gardzielą. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
HakerPL1
Motocykl: 251e
Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: busko zdrój
|
Wysłany: 2009-12-07, 15:59
|
|
|
właśnie, miałem już króciec dorabiać ale się zaczynam zastanawiać nad sensem tego całego patentu
a taka mnie głupia myśl naszła żeby podłączyć ten gaźnik bezpośrednio do komory korbowej przez zawór membranowy i zaślepić otwór w cylindrze, co o tym myślicie?
może to by pojechało |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
napiorek123
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 203 Skąd: Lasoty kuj.pom
|
Wysłany: 2009-12-07, 19:37
|
|
|
adik204, myślę że przez tą membranę skończył by się problem z zacierającymi się łożyskami na korbowodzie bo napewno podawało by przez ten zawór więcej paliwa i przez to by było leprze smarowanie dobrzę myślę ? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972
Człowiek nie wielbłąd pić musi |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-12-07, 19:44
|
|
|
źle myślisz... poprawiła by sie krzywa momentu. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
HakerPL1
Motocykl: 251e
Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: busko zdrój
|
Wysłany: 2009-12-07, 20:25
|
|
|
szczerze mówiąc to trochę strasznie wygląda to przerabianie, nie wiecie czy efekty są jakieś w miarę? co by się zmieniło?
kolega ma sprzęt do spawania aluminium tak że jeszcze tutaj nie jest tragicznie, ale musiałbym zainwestować w kartery i membranę bo swoich mi szkoda
a o tym wsadzaniu to był jakiś temat? bo szukam i nie mogę zajść, byłbym bardzo wdzięczny za linka
pozdrawiam |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-01-05, 18:33
|
|
|
Po takim drastycznym przerabianiu karterów wypadało by je wygrzać.
Membrana sama w sobie jest dosyć dobrym rozwiązaniem bo za jej pomocą można ograniczyć spalanie oraz pomaga w wykręcaniu większych obrotów bez odbijania w króciec ssący.
Uważam że do takich przeróbek trzeba mieć specjalistyczne narzędzia oraz co nie co szkoły o projektowaniu, plastyczności, twardości, zawartościach pierwiastków w materiałach, większość z was zapewne jest po studiach więc życzę powodzenia
Oryginał jest tylko jeden jak to ktoś kiedyś powiedział, do wyczynów można próbować, może się uda, może.
Pozdrawiam Karol |
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2010-01-05, 22:50
|
|
|
wracając do tematu gaźnika… ja do swojej TS 5 biegowej miałem założony gaźnik od cz 250 cross http://www.allegro.pl/ite..._cross_516.html Różnice w pracy silnika odczuwalne zwłaszcza jeśli chodzi o odpalanie, jak był zimny silnik palił za 2-3 ,jak ciepły to za pierwszym. Kultura silnika znacznie się poprawiła ale też spalanie wzrosło tak do 9-10 litrów;/ Silnik ładnie gadał na niskich obrotach jak i wysokich. Nie mogę stwierdzić o ile się zwiększył V-max bo silnik miałem w ramie od wsk-125 na kołach i wahaczu od TS i nie miałem sprawnego 3 biegu, ale bez problemów z 2 biegu mogłem wrzucić 4 bieg i nie przymulał się. ale rama była tak skatowana i krzywa że przy 100 miało się wrażenie jak by się jechało 200 na godzinę Przeróbki nie było dużo… mogłem ją wykonać sam na imadle ale wolałem dać znajomemu tokarzowi który garażuje u mnie na podwórku swojego poldka caro króciec powinienem trochę rozpiłować w środku ale postanowiłem że zrobię coś jak by spirale która powoduje dodatkowe zawirowania w mieszance i efekt jest spory tylko spalanie za duże;/ |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
czarek1992
czarek1992
Motocykl: MZ ETZ 250 87r.
Wiek: 31 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 21 Skąd: Bielcza-Tarnów
|
Wysłany: 2011-01-11, 08:19
|
|
|
Gaznik od K750 w miare sprawuje sie w CZ350 moze w mz tez. |
|
|
|
|
maciek111
Motocykl: simson s150X
Wiek: 31 Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 23 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 2011-01-11, 18:56
|
|
|
myślę że od K750 będzie za duży może do MZ 251 będzie pasował ale do 150 nie. |
_________________
|
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2011-01-11, 19:15
|
|
|
Gaźniki od rusków są kiepskie - nie bez powodu właściciele wkładają tam gaźniki od Jawy. Zresztą do ETZ 150 gaźnik od jawy też będzie dobry - kilka osób z forum już go zakładało i sobie chwaliło, zwłaszcza za poprawę dolnego zakresu obrotów. I nie martw się o to, że będzie za duży - przez to, że jawa ma 2 cylindry z wykorbieniem wału o 180st nie potrzebuje dużego gaźnika (starszy typ silnika miał ten sam gaźnik co CZ 175 - jedyna różnica tkwiła w jednej dyszy). O ile dobrze pamiętam to na forum jest osobny temat o zakładaniu tego gaźnika do 150 - wystarczy poszukać |
|
|
|
|
maciek111
Motocykl: simson s150X
Wiek: 31 Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 23 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 2011-01-11, 20:05
|
|
|
ciekawy jestem czy podszedł by gaźnik z MZ 250... jak będzie ciepło u taty poszukam gaźnika z pompą przyspieszenia widziałem że ktoś montował taki w MZ |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-05-24, 15:39 Nowe alternatywne gaźniki do MZ
|
|
|
szukając jak zwykle jakiegoś "św. Grala" na allechina
http://allegro.pl/show_item.php?item=1629442605
u sprzedawcy "polski motocykl" http://allegro.pl/my_page.php?uid=15755915 (jego strona o mnie)
natrafiłem na przynajmniej ciekawe z wyglądu "linie gaźników" i od razy przyszło mi do głowy że może na by pokusić się o wypróbowanie ich w naszych MZ... Nie wiem co to za producent ale nie wyglądają na chińskie ale nigdy nie wiadomo co najważniejsze jest nawet gwarancja 2 lata wiec może warto by spróbować wysłałem zapytanie do sprzedawcy i dostałem odpowiedz że gaźnik o średnicy gardzieli 30mm był testowany w MZ ETZ 251 i działał poprawnie. Liczę na to że ktoś z was akurat szuka jakiegoś gaźnika i może pokusi się o zakup któregoś z tych gaźników... Mi do zakupu gaźnika daleko silniki mam nie poskładane jeszcze ale jeśli nikt się nie zdecyduję to w późniejszym czasie zdam wam relacje jak się sprawuje ale nie będzie to prędko...[/b] |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
|