Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:08 |
Lakierowanie bloku silnika po szkiełkowaniu, polerowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Gryf
Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: Brzozów\podkarpacie
|
Wysłany: 2010-01-24, 13:53 Lakierowanie bloku silnika po szkiełkowaniu, polerowaniu
|
|
|
Witam
Być może był już poruszany taki temat. Nie znalazłem nic podobnego.
Od jakiegoś czasu bardzo powolutku, ale sukcesywnie remontuje mojego Tropkia.
Wiem już co zrobić ze szparunkami. Było już o chromowaniu.
Wypadało by conajmniej ręcznie wypolerować kartery silnika i ich pokrywy. Nachodzi mnie by oddać te elementy do "polerowania" chemicznego. Bardzo ładnie to wygląda, ale niestety trochę kosztuje.
Pytanie
Czym zabezpieczać kartery silnika, by nie zachodziła reakcja pasywacji?
Myślałem żeby po wypolerowaniu nałożyć lakier, który stosuje się do zabezpieczania alufelg. Nie wiem tylko czy zmiany temp. nie spowodują złuszczania się warstwy lakieru. Usunięcie takiego lakieru póżniej to gehenna.
Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i może coś polecić ?? |
|
|
|
|
kucin
Motocykl: (...) ETZ 251 (...)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 92 Skąd: Głowno k/Strykowa
|
Wysłany: 2010-01-24, 15:56
|
|
|
W Virago miałem na karterach a raczej pokrywach bocznych coś takiego- może motocykl miał malutki przebieg ale to się łuszczyło (lakier) i wyglądało niezbyt estetycznie ;/
Może gdyby wypolerować odtłuścić i zwykłym "klarem" kilka warstw dać- możliwe że wytrzymało by trochę Ale pewnie po kilku sezonach spotka ten lakier to samo co pokrywy od Virago ;/ |
_________________ Lewa w górę
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/86456 |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-01-25, 00:25
|
|
|
Dekoj napisał/a: | Ogólnie na deklach nie opłaca się wrzucać innego lakieru niż proszkowy, wszystko inne po krótkim okresie eksploatacji zaczyna odłazić |
Dokładnie, zwykły lakier odpadnie po kilku miesiącach. Znajomy polerował dekle w swojej 535-tce jakieś 2 lata temu, potem oddał do lakierowania proszkowego i jak do tej pory dekle wciąż wyglądają jak świeżo po polerowaniu |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-25, 09:43
|
|
|
Dwa lata temu polerowałem piasty i bębny w SHL, zabezpieczyłem to zwykłym bezbarwnym w sprayu, nie straciły dużo na połysku i jak na razie całość wygląda dość dobrze mimo że jeżdżę już drógą zimę (wieczorem wrzucę fotki). Jeden mój kolega ma Yamahę Wariora, dba o sprzęt niesamowicie i wszystko co chromowane i polerowane przykrywa silikonem w sprayu. Sam tego nie próbowałem ale przy najbliższej wypłacie kupie taki. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Gryf
Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: Brzozów\podkarpacie
|
Wysłany: 2010-01-25, 21:49
|
|
|
Na takie elementy jak rawki kół czy bębny bezbarwny się całkiem dobrze sprawdza.
Problem jest właśnie na karterach silnika. Zdaje sobie sprawe że sama różnica temperatur spowoduje naruszenie struktury i pózniejsze łuszczenie się elementów.
Ogólnie to ciężka sprawa z tymi karterami.
Jest człowiek na allegro, który ofiarował się wypolerować chemicznie kartery, dekle i obudowe gażnika za około 200 zł. Oczywiście dorzucając głowice, cylinder, koła, gaznik cenka będzie ciekawa. Szkoda mi tych pieniązków, jeśli efekt miał by być krótkotrwały. Napewno przecierając szmatką i pastą polerską, można by było "odwlekać" moment utraty jakości wyglądu tych elementów.
Najprawdopodobniej wypoleruje własnoręcznie te elementy jednak.
PS.
Dzięki za odzew. Proszę o dalsze poszerzanie wątku swoimi doświadczeniami
Pozdawiam |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-25, 22:19
|
|
|
Wklejam kilka fotek polerowanych i polakierowanych części w mojej SHL-ce |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
kucin
Motocykl: (...) ETZ 251 (...)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 92 Skąd: Głowno k/Strykowa
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-25, 23:17
|
|
|
Tak, to M11. W ostatnich rocznikach w oryginalnie nie było amortyzatora skrętu ale ja mam już i wiosną chce zamontować, więcej info znajdziesz w moim profilu na PJ |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
kucin
Motocykl: (...) ETZ 251 (...)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 92 Skąd: Głowno k/Strykowa
|
Wysłany: 2010-01-25, 23:28
|
|
|
heh spoko, sam szukałem w chu** czasu za tym hamulcem w dobrym stanie, choć u mnie na razie wszystko stoi bo tłumika dorwać nie mogę dobrego ;/ |
_________________ Lewa w górę
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/86456 |
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-01-26, 19:35
|
|
|
Gryf napisał/a: | Dzięki za odzew. Proszę o dalsze poszerzanie wątku swoimi doświadczeniami |
W moim odczuciu motocykl wygląda najładniej kiedy swoim wyglądem przypomina oryginał. Powierzchnia karterów i dekli ma swoją niepowtażalną strukturę.
Jeśli je wypolerujesz to bezpowrotnie zniszczysz niepowtażalny wygląd tego silnika.
Błyszczące silniki można sobie pooglądać we współczesnych motocyklach, natomiast zabytek ma wzbudzać wspomnienia minionych lat i podziw dla techniki która przemineła.
To co wystarczy zrobić to umyć silnik i wyszczotkować zwykłą stalową szczotką (najlepiej lekko wysłużoną).
Jeśli chcesz coś polerować, to poleruj chormowane elementy które są po to chromowane by się błyszczały.
|
_________________ www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-01-28, 15:48
|
|
|
ja radze szkiełkowanie, powierzchnia idealnie czysta przypomina oryginalna. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
ściema
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Wiek: 44 Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 19 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2010-01-28, 17:53
|
|
|
Podpisuje sie obiema rencyma pod tym co napisal matmax, |
_________________ MZ ES 250/1 Jaskółka 1963 - http://motostory-es250.blogspot.com/
Kawasaki GPZ 500S |
|
|
|
|
|