» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:08
Lakierowanie bloku silnika po szkiełkowaniu, polerowaniu
Autor Wiadomość
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2010-01-24, 13:53   Lakierowanie bloku silnika po szkiełkowaniu, polerowaniu

Witam

Być może był już poruszany taki temat. Nie znalazłem nic podobnego.

Od jakiegoś czasu bardzo powolutku, ale sukcesywnie remontuje mojego Tropkia.
Wiem już co zrobić ze szparunkami. Było już o chromowaniu.
Wypadało by conajmniej ręcznie wypolerować kartery silnika i ich pokrywy. Nachodzi mnie by oddać te elementy do "polerowania" chemicznego. Bardzo ładnie to wygląda, ale niestety trochę kosztuje.

Pytanie

Czym zabezpieczać kartery silnika, by nie zachodziła reakcja pasywacji?
Myślałem żeby po wypolerowaniu nałożyć lakier, który stosuje się do zabezpieczania alufelg. Nie wiem tylko czy zmiany temp. nie spowodują złuszczania się warstwy lakieru. Usunięcie takiego lakieru póżniej to gehenna.

Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i może coś polecić ??
 
     
kucin 


Motocykl: (...) ETZ 251 (...)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: Głowno k/Strykowa
Wysłany: 2010-01-24, 15:56   

W Virago miałem na karterach a raczej pokrywach bocznych coś takiego- może motocykl miał malutki przebieg ale to się łuszczyło (lakier) i wyglądało niezbyt estetycznie ;/
Może gdyby wypolerować odtłuścić i zwykłym "klarem" kilka warstw dać- możliwe że wytrzymało by trochę ;) Ale pewnie po kilku sezonach spotka ten lakier to samo co pokrywy od Virago ;/
_________________
Lewa w górę ;)
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/86456
 
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-24, 16:07   

Stopy aluminium nie są łatwe do lakierowania, trzeba je odpowiednio przygotować przed malowaniem. Malując klarem stracimy na efekcie ładnej polerki. Ja osobiście zostawiłbym wypolerowane i przecierałbym szmatką z woskiem od czasu do czasu a raz na sezon przepolerowałbym pastą polerską. Ogólnie na deklach nie opłaca się wrzucać innego lakieru niż proszkowy, wszystko inne po krótkim okresie eksploatacji zaczyna odłazić.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2010-01-25, 00:25   

Dekoj napisał/a:
Ogólnie na deklach nie opłaca się wrzucać innego lakieru niż proszkowy, wszystko inne po krótkim okresie eksploatacji zaczyna odłazić

Dokładnie, zwykły lakier odpadnie po kilku miesiącach. Znajomy polerował dekle w swojej 535-tce jakieś 2 lata temu, potem oddał do lakierowania proszkowego i jak do tej pory dekle wciąż wyglądają jak świeżo po polerowaniu
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 09:43   

Dwa lata temu polerowałem piasty i bębny w SHL, zabezpieczyłem to zwykłym bezbarwnym w sprayu, nie straciły dużo na połysku i jak na razie całość wygląda dość dobrze mimo że jeżdżę już drógą zimę (wieczorem wrzucę fotki). Jeden mój kolega ma Yamahę Wariora, dba o sprzęt niesamowicie i wszystko co chromowane i polerowane przykrywa silikonem w sprayu. Sam tego nie próbowałem ale przy najbliższej wypłacie kupie taki.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2010-01-25, 21:49   

Na takie elementy jak rawki kół czy bębny bezbarwny się całkiem dobrze sprawdza.
Problem jest właśnie na karterach silnika. Zdaje sobie sprawe że sama różnica temperatur spowoduje naruszenie struktury i pózniejsze łuszczenie się elementów.

Ogólnie to ciężka sprawa z tymi karterami.
Jest człowiek na allegro, który ofiarował się wypolerować chemicznie kartery, dekle i obudowe gażnika za około 200 zł. Oczywiście dorzucając głowice, cylinder, koła, gaznik cenka będzie ciekawa. Szkoda mi tych pieniązków, jeśli efekt miał by być krótkotrwały. Napewno przecierając szmatką i pastą polerską, można by było "odwlekać" moment utraty jakości wyglądu tych elementów.

Najprawdopodobniej wypoleruje własnoręcznie te elementy jednak.

PS.
Dzięki za odzew. Proszę o dalsze poszerzanie wątku swoimi doświadczeniami :piwo:

Pozdawiam
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 22:19   

Wklejam kilka fotek polerowanych i polakierowanych części w mojej SHL-ce
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
kucin 


Motocykl: (...) ETZ 251 (...)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: Głowno k/Strykowa
Wysłany: 2010-01-25, 22:50   

To M11?
Kiera jest oryginalna? Pytam bo ogranicznika "hamulca skrętu" nie widzę ;)
_________________
Lewa w górę ;)
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/86456
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 23:17   

Tak, to M11. W ostatnich rocznikach w oryginalnie nie było amortyzatora skrętu ale ja mam już i wiosną chce zamontować, więcej info znajdziesz w moim profilu na PJ
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
kucin 


Motocykl: (...) ETZ 251 (...)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: Głowno k/Strykowa
Wysłany: 2010-01-25, 23:28   

heh spoko, sam szukałem w chu** czasu za tym hamulcem w dobrym stanie, choć u mnie na razie wszystko stoi bo tłumika dorwać nie mogę dobrego ;/
_________________
Lewa w górę ;)
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/86456
 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-01-26, 19:35   

Gryf napisał/a:
Dzięki za odzew. Proszę o dalsze poszerzanie wątku swoimi doświadczeniami

W moim odczuciu motocykl wygląda najładniej kiedy swoim wyglądem przypomina oryginał. Powierzchnia karterów i dekli ma swoją niepowtażalną strukturę.
Jeśli je wypolerujesz to bezpowrotnie zniszczysz niepowtażalny wygląd tego silnika.
Błyszczące silniki można sobie pooglądać we współczesnych motocyklach, natomiast zabytek ma wzbudzać wspomnienia minionych lat i podziw dla techniki która przemineła.
To co wystarczy zrobić to umyć silnik i wyszczotkować zwykłą stalową szczotką (najlepiej lekko wysłużoną).
Jeśli chcesz coś polerować, to poleruj chormowane elementy które są po to chromowane by się błyszczały.

:piwo:
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-01-28, 15:48   

ja radze szkiełkowanie, powierzchnia idealnie czysta przypomina oryginalna.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
ściema 


Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Wiek: 44
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: Oława
Wysłany: 2010-01-28, 17:53   

Podpisuje sie obiema rencyma pod tym co napisal matmax, :grin:
_________________
MZ ES 250/1 Jaskółka 1963 - http://motostory-es250.blogspot.com/
Kawasaki GPZ 500S
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14