» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2010-03-16, 14:34
kilka spostrzeżeń odnośnie nowych części platynki, krzywka.
Autor Wiadomość
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 01:07   kilka spostrzeżeń odnośnie nowych części platynki, krzywka.

witam
założyłem ten temat ze względu na to iż człowiek uczy się na błędach całe życie a na końcu umiera. aha i lepiej uczyć się na cudzych błędach.

więc tak. moja mz etz 150e przerobiłem na przerywacz ze względu na to iż impulsator się spalił :( ale ja nie o tym :) ...

kupiłem przerywacz za 8zł na allegro nówka zamiast mocno zużytego przerywacza DDR. co się okazało ciekawego regulacji rozwarcia styków przerywacza nie było prawie wcale. Maksymalne otwarcie wynosiło 0.4 mm a jak wiemy optymalne jest 0.3mm więc przejechałem się kilka set km i regulacji nie było wcale.

i teraz myślę sobie kupie przerywacz i krzywkę i będzie ok. tym razem kupiłem przerywacz z allegro od sprzedawcy MOTONET za 11.99zł niby oryginalny. przyszedł zapakowany i miał napis GERMANY. oglądam i myśle sobie wygląda identycznie jak ten za 8zł. ale trudno myślę zobaczę. zakładam nowa krzywkę i nowy przerywacz. co się okazuje regulacji jest aż nadto. max rozwarcie wynosiło około 2-2.5mm a może nawet więcej gdyż przerwę mierzyłem sufmiarką tak na oko.

zabieram się za ustawienie zapłonu wkładam czujnik zegarowy i co się okazuje przy maksymalnie cofniętym zapłonie zapłon występował 1.5 mm przed GMP. to myśle sobie lipa :( krzywka zrobiona jest po prostu nie w tym miejscu co trzeba by było. dałem za nią 18zł w sklepie z częściami do mz.

krzywkę wziąłem w kombinerki i zcisnąłem mocniej i odbiły się wyraźnie ząbki z kombinerek. powierzchnia jest miękka jak plastelina. oryginalna wziąłem tak samo to nawet śladu nie było.

podsumowując przerywacz ten za 8zł a ten za 12 rózni się długością stopki współpracującej z krzywka. różnica wynosi ponad 1,5mm.

mam nadzieję ze komus przyda się kiedyś mój wywód. niby nic ale wkurza gdy nie da się zapłonu ustawić. pozdr :piwo:
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2010-03-16, 08:23   

hehehe ;) Miałem to samo, więc potwierdzam co napisał kolega. Całkowite rozregulowanie zapłonu występowało średnio po 1000km do tego stopnia, że moto wyrażnie nie miał siły ciągnąć. Tak to niestety wyglądało, dlatego wymieniłem zapłon na elektronik. Każdemu polecam taki zabieg. Gdy części były dobre, można było na tym śmiało jeżdzić, ale teraz.... Tym bardziej, że u kolegi SofCHJanek nie kosztuję to astronomicznych pieniędzy.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-03-16, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-03-16, 08:41   

mam w domu jeszcze z 20 szt przerywaczy tureckich i ddr - owych.
Wytrzymują więcej niż 1000 km... :mrgreen:
Jak jest ktoś chętny to zabiorę na rozpoczęcie sezonu.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15