Sprzegło luźne przemyślenia.... |
Autor |
Wiadomość |
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-23, 10:41 Sprzegło luźne przemyślenia....
|
|
|
Przedchwilą składałem sprżegło w mojej TS od tak z nudów.. I wkpadł mi do głowy pomysł co by nawiercić sprżegło zmnieszajac jego mase.. z tego co widziałem otworów można nawiercić bardzo dużo... A to by zmnieszyło mase srzegła, może nie o jakiś bardoz znaczny ciezar ale mimo wszystko .. teraz pytanie.. czy zabieg opłaca sie wykonywac i co o tym myslicie. |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-12-23, 13:06
|
|
|
chcesz nawiercić stożek czy co?? Nie wiem jak sie zachowa te sprzęgło pod obciążeniem, może nie wytrzymać |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2005-12-23, 13:08
|
|
|
Witam!
Sprawa jest prosta:
mniejsza masa => mniejsza bezwładność => szybsze wkrecanie sie na obroty + mniejszy moment obrotowy
wieksza masa => wieksza bezwladnosc => wolniejsze wkrecanie sie na obroty + wiekszy moment obrotowy
Pytanie: co chcesz osiagnac? |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
Panasonix18
Panasonix18
Motocykl: kiedys..Ecia150..251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 25 Skąd: krakał okolice
|
Wysłany: 2005-12-23, 14:07
|
|
|
sprzegło jest fabrycznie wywazone i myśle że nie nalezy go samemu "unowocześniac" |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-12-23, 14:58
|
|
|
dokładnie tak jak napisał Luk. Dodam że prędkość max spada a przyśpieszenie rośnie . Sprzęgło w MZ to również koło zamachowe |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-23, 16:07
|
|
|
sprzegło wytrzyma nawiercenie, co do wywazania, to nie jest wywarzane. Chyba go nawierce.. THX koledzy. |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-12-24, 14:19
|
|
|
sprzęgło jest fabrycznie wyważane jeśli odejmiesz nierównomiernie będzie bicie |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-24, 14:40
|
|
|
teraz mi powiedź cie jaksprżegło dasie wyważyć i poczym wnioskujecie ze ono jest wywarzane..:D |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-12-24, 15:46
|
|
|
hubertbaran, pomyśl, żeby na np na koszu sprzęgłowym dali z jednej strony mnie materiału a z drugiej więcej to przy obrotach co by sie działo?? Sprzęgło jest wyważąne fabrycznie bo nie wyobrażam sobie jak by pracował silnik żeby było inaczej,, a jeśli nie wierzysz to wywierć sobie na 3 otwory ale tylkko po jednej stronie i zobaczysz jak to będzie "tuningowo pracować" |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2005-12-24, 16:26
|
|
|
taa to w takim razie tarcze sprzegłowe sprezyny docisk tez jest wywazony?
i jesli b ys takie sprzegło fabrycznie wywazone rozebrał to jest mało prawdopodobne ze złozysz je identycznie tak jak było czyli juz nie bedzie wywazone. Ale ja sie nie znam tak mi sie tylko wydaje moge sie mylic |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-24, 22:47
|
|
|
śruby gwinty ... tego nie da sie dokładnie wywazyć .. do tego tarcze sprzegłowe, spręzyny.. oczym wspomniał sake.. no i do tego czy widzicie gdzies ślady wywazania.. |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-12-25, 13:14
|
|
|
na elementach sprzęgła powinny być znaki i powinno po rozebraniu składać się je tak by te znaki się pokrywały. Nie chodzi o wyważanie każdego elementu z osobna tylko razem w całości. Nawet wyważane elementy mają jakąś tolerancję. Nie ma tak że jest idealnie wyważone ale mieści się w granicach tej tolerancji |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-25, 13:50
|
|
|
soprzegła nie da sie wyważyć .. tak jak nie dasie wywrzyć zębatek.. |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-12-25, 14:08
|
|
|
sory hubertbaran, ale jesteś w błędzie!!! zastanów się jak by pracował motocykl typu MZ że sprzęgło jest na wale i żeby te sprzęgło nie było przynajmniej troche wyważone. Weź se wywierć jeden otwór i zobacz jak to jest gdy sprzęgło jest nie wyważone . |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-25, 20:12
|
|
|
sprzęgło jest tylko okręgłe.. i nie poddawane nawet wiekszej obrubce wykańczajacej.. Wywazanie.. to proces bardoz skomplikowany i cholernie drogi.... Niesądze zeby MZ było stać na taki krok technologiczny ... |
|
|
|
|
OlseN
born to ride ....
Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 282 Skąd: Nisko/Lublin
|
Wysłany: 2005-12-26, 00:27
|
|
|
W każdej serwisówce pisze że sprzęgło w MZ było fabrycznie wyważane. W domowych warunkach nie bardzo da sie to zrobić ale jak były jakieś serwisy MZ czy coś takiego to wyważanie było wykonywane podczas napraw. Złe wyważenie sprzęgła powoduje szybsze zużywanie się łożysk wału. Jak ktoś ma mozliwośc wyważyć sprzęgło napewno to zaowocuje w pracy silnika. |
_________________ http://bikepics.com/members/mictry/
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-26, 12:18
|
|
|
powoodzenia .. jak wywazysz sprzegło.. już głupią opone jest trudno wywarzyć .. nie dopiero wielo składnikowe sprzegło.. |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2005-12-26, 12:44
|
|
|
hubertbaran, ciebie chyba nie da sie przekonać zawsze musi stanąć na Twoim i zawsze ty musisz mieć racje.... Skoro w serwisówkach tak pisze to chyba tak było. No weź się zastanó jak by te sprzęgło pracowało gdyby... Zresztą, weź se i powierć te sprzęgło ale z każdej strony inaczej żeby na jednym pułokręgu była jedna dziura a na drugim kilka i zobaczysz skoro tak uważasz. |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2005-12-26, 14:51
|
|
|
Sprzegło nie jest wywazane.. Wywarzanie jest cholernie skomplikowane... to raz .. dwa... widziałeś kiedyś wywarzony wirnik lub coś takiego...matekie dziurki .. lub znaki wywarzenia.. obciożniki i inne takie rzeczy.. nie mwóiac już o tym ze podszcza naciśniecia klamiki .. dochodzi dociazenie.. i nierówne obciazenie.. Sprzęgło jest tylko okragłe i symetryczne.. nie jest wywarzone.. |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-12-27, 09:37
|
|
|
KAżdy ma swoje racje a te dyskusje do niczego nie prowadzą więc proponuje zamknąć ten temat (jeśli ktoś ma co do tego zastrzeżenia to prosze o wiadomość na pw) |
|
|
|
|
|