Przesunięty przez: sIaj 2009-09-16, 23:00 |
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251) |
Autor |
Wiadomość |
mateuszes
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2009-09-15, 20:15
|
|
|
Witam,
EtZ 251 świeżo po remoncie, szlif tłok itp itd... pierwszy raz wskoczyłem na 5tysięcy obrotów no i klops motorek zgasł i nie trzyma już wolnych obrotów. Od razu po odpaleniu gaśnie. Linki posprawdzałem nic nie ciągnie. Jak odpale to mogę utrzymać go odpalonego tylko poprzez kręcenie manetką. Jezeli zakrece powietrze to po odpaleniu dobija bardzo szybko
od razu do 3tysi i spada i gasnie. Jak odkręce mu powietrza to ciągnie obroty do 6tys (tu przekrecilem kluczyk) nie wiem co jest grane... Więc myślę, że to gaźnik. na pewno to ten standardowy 30n3-1... Nie wiem od czego zacząć pomóżcie |
|
|
|
|
Ofca
Motocykl: ETZ 251
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2009-09-22, 18:00
|
|
|
Witam.
Czy moglby ktos dokladnie jak regulowac gaznik i co do czego sluzy? To jest mocno ksiazkowe wytlumaczenie i u mnie nie zdaje egzaminu. Na ta mniejsza srube gaznik nie regauje wogule. Ta wieksza zmniejsza mi obroty biegu jalowego, ale zeby silnik dzialal normalnie (nie gasl) musze miec ja wykrecona o okolo 3 obroty, bo na 2,5 lekko mryga kontrolka ladowania i czasem gasnie. I jaki ma wplyw ilosc mieszanki w zbiorniczku. Czy naprawde im wiecej jest paliwa, tym wiecej sciaga paliwa leci do cylindra?
Wiec zatem pytania:
- Co dokladnie robi sruba od biegu jalowego? (Z tego co wiem to ilosc paliwa dostarczanego, ale jezeli tak to dlaczego moto nie reaguje jak nia krece?
- Co robi wieksza sruba? Wczesniej wyczytalem ze jakos kontroluje powietrze wewnatrz gaznika i decyduje ile paliwa jest dostarczane do cylindra, ale jezeli tak to wydaje mi sie ze nie ma to wplywu tylko na wolne obroty.
- O czym decyduje ilosc paliwa ktora kontoluje plywak. Wczesniej pisaliscie ze o tym ile paliwa dostaje cylinder, czyli w praktyce to samo co odkrecenie wiekszej sruby. Ale jezeli tak to wlasciwie ustawienie plywaka mozna korygowac okreceniem sruby, byleby nie bylo zbyt malo paliwa w tym zbiorniczku.
- Czy jezeli moto dobrze reaguje na gaz, trzyma nisko wolne obroty i wchodzi na wysokie, na cieplo odpala od pierwszego kopa (nawet delikatnego) to czy jest mozliwosc ze gaznik jest zle wyregulowany i pobiera wiecej paliwa niz potrzebuje?
- Jak powinno zachowywac sie ssanie, bo na zimno mam straszny problem z rozruchem. Musze go kopnac z 4-5 razy zanim cos zacznie cos terkotac. Jezeli juz go odpale i nawet zgasze po 5 sekundach to odpala od pierwszego kopa. A kiedy przeciagne dzwignie ssania to silnik gasnie, czy zimny czy cieply. Moja siostra posiada Suzuki bandit i tam na ssaniu ma lekko zwiekszone obroty niz normalnie i moze miec je przeciagniete caly czas. W fiacie 126p tez tak bylo, wiec domyslam sie ze mam cos skopane, chocia moze w 2T jest inaczej. Najlepiej prosilbym zeby ktos mi wytlumaczyl jak powinno dzialac ssanie (zwiekszony doplyw paliwa czy jak?).
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam. ofca. |
|
|
|
|
malwinka_a
Motocykl: mz etz 250
Dołączyła: 25 Lut 2010 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-05, 00:33 gaźnik etz 250
|
|
|
prosze zdjecie lub rysunek jak powinna byc zlozona iglica ze sprezynka i zamkiem
czy zamek powinien opierac sie na tulejce(podkladce) czy na samej przepustnicy?
co sie reguluje duza sruba a co mala w gazniku? |
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-04-16, 21:21 Re: Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)
|
|
|
Allu napisał/a: | Regulujemy blaszkę pływaka tak aby przy zamkniętym zaworze pływaka odstep przedsawiony na rysunku niżej wynosił 28 mm , a przy maksymalnie otwarym 35 mm . |
Niestety zdjęcia nie widzę. Czy ktoś mógłby wrzucić ten rysunek?
Dzięki wielkie! |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
Gacy251
Zawodowy MZciaż
Motocykl: Etz 250 gilera PJ 50
Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-04-17, 12:05
|
|
|
Gacy251 napisał/a: | Proszę |
Dziękuję. |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
tomek17t
MZ ETZ 250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 45 Skąd: Mokrzesz
|
Wysłany: 2010-07-22, 13:25 Ehh...
|
|
|
To co tu jest napisane to sa bzdury.
Kierujcie sie Ksiazka serwisowa tam dokladnie pisze co i jak.
A jesli chodzi o regulowanie srubki to nie koniecznie 2,5 obortu , to wszystko zalezy od gaznika i jego zuzycia.
Kazdy bedzie mial inaczej niektorzy 2.5 obortu a inni 3.5 obrotu to na tyle Podrawiam =) |
_________________ -----------80---90
------70--------------100
--60-------MZETZ------110
-50---------250-----------120
40---------------\----------130
-30---------------\--------140
--20---------------\-----150
----10--------------\---160
--------0---- km/h---V-max
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-07-22, 14:25
|
|
|
To nie są bzdury tylko wartość wyjściowa do regulacji NOWE oryginalnego gaźnika
W starych zużytych gaźnikach to ma małe zastosowanie. Osobiście kupiłem nowego BINGa i teraz moto pracuje tak jak ma być. |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
|