Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:09 |
Przemiana - ES na ETS - możliwe? |
Autor |
Wiadomość |
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-01-14, 16:38 Przemiana - ES na ETS - możliwe?
|
|
|
Wpadł mi do głowy pewien pomysł, Jeśli ktoś czyta moje posty, to wie że mam dwie ESki, w tym jednado remontu. No i zastanawiałem się czy dałoby się przerobić ES Trophy na ETS Trophy Sport. Chodzi mi głównie o różnicę w ramach ( kąt pochylenia główki ramy jest ten sam ? ogólnie co trzeba zmienić ? ) Podobieństwie ETSa do modelu TS ( przeżucenie zawieszenia przedniego, koła, lampy, kierownicy ... ) Tylny blotnik mógłbym przerobić, jeśli zdobyłbym kształt i wymiar. Siedzienie mam sitzenbank ( kanapa) chyba rózni sięona od tego z modelu ets ? Co myślicie o moim projekcie, bo narazie robięsobie luźne spekulacje, po przeczytaniu artykułu o metamorfozie BMW R35 ( osiołka) w relatywnie żadkie R4. Liczę na fachowe wypowiedzi, szczególnie o opinnię Tomy, chyba jedynego posiadacza ETS na forum >
Pozdro ! |
_________________ The power of dreams. |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-02-20, 14:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mistrzu999
Etz
Motocykl: Mz Etz 251,2x SIMSON
Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 50 Skąd: Poręba Śląskie
|
Wysłany: 2006-01-14, 18:11
|
|
|
Jestes wielki jezeli uda ci sie przerbi es na ets to bedzie super (SZKODA TYLKO ZE NIE ORGINAL) podziw dla ciebie szefie |
_________________ http://www.moto-team-poreba.blog.onet.pl/ |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-01-14, 20:26
|
|
|
nieche Cie zniechecać ale możesz mieć pod górke z tym projektem....... choćby dlatego ze pewne częsci do ETS są trudno dostpne (bak , boczki itp, ) a jeśli już sie pojawiają na aukcjach to za kosmiczne pieniądze ,
rama jest taka sama jak ES , koło tył ES , przód TS , zawiecho sie różni z tego co wiem ( sprężyna amora w ETS jest na zewnątrz ) , kanapa TS , tłumik ES , osłona łańcucha TS , błotnik też są inne ............itd.
myśle ze nie powinieneś kaleczyć takiego sprzetu ja ES - to świetny motocykl i moim zdaniem lepiej było by go doprowadzić do stanu idelanego , ale to moja subiektywna opinia .
w mojej ETS brakuje mi gumowych osłon na baku , licytowałem kilka razy nowe na ebay.de bo tylko tam są dostepne , ale aukcje osiagały powyżej 60Euro wiec narazie dałem spokój ........... |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-01-14, 21:31
|
|
|
patrząc na tą drugą trophy zalamuje trochę ręce, z doprowadzaniem do bdobrego stanu byłoby trochę roboty - min przez pocięte błotniki, brak części originalnego osprzetu kierownicy ( to jak narazie pochodzi z etz), no cóż, projektu nie porzucam, jeżeli do czasu ważności jej przeglądu nie zgłosi się po nią jakiś chętny, to zakasuję rękawy i coś z nią zrobię.
Plan mialbym taki: kupić TS w obojętnym stanie, byleby z dobrym przodem i wersją z samym prędkościomierzem, i z oryginalnym osprzętem kierownicy. Przerzucić to co mnie interesuje. Tylny blotnik dorwać od Tropy, zdobyć skądś wymiary ETS-owskiego tylnego, i wybrać się do wujka, który kocha bawićsiew takie przeróbki - jeżeli się go odpowiednio podejdzie może by mi to zrobił. Wtedy problemem byłby bak, który musiałbym albo gdzieś dorwać na ebay.de, albo może TS - owski jakoś przekształcić .... Wydawało mi się że boczki są takie same jak w Trophy, więc są inne ? duż o się różnią ? No cóż, jak narazie to taki projekt - marzenie, z przewagąna marzenie, ale kto wie |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-01-14, 22:10
|
|
|
skoro tak sie sprawy mają ...........
ogólnie jestem za jeśli chodzi o wszystkie wynalazki i przeróbki wydaje mi sie ze nie powinno sie blokować wesołej twórczości wszelkiej
zdecydowanie przeciwny jestem takim praktyką gdy w grę wchodzi bezpowrotne niszczenie pełnowartościowych ( czyt . sprawnych , kompletnych , gdy istnieje możliwośc odrestaurowania , itd. ) motocykli
wiec jesli Twoim zdaniem próba odrestaurowania tego egzemplarza ES nie ma sensu i gdy w najlepszym przypadku mógłby skończyć jako dawca cześci to życze powodzenia ! i mam nadzieję ze końcowy efekt bedzie conajmnie powalający
postaram sie zrobić fote boczków ETS i ES dla porównania moze to choć odrobine pomoze |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-14, 23:02
|
|
|
Myśle ... ze można by sie pobawić;) było by mniej podgórke gdybyś do błotników i boczków, baku. Uzył żywic epoksydowych;] |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-01-15, 15:48
|
|
|
Z nudów wybrałem się zajrzeć do moto, a jak jużje wytoczyłem to i przepalilęm, a jak przepaliłem to i foto zrobiłem. No to poniższe załaczniki przedstawiają temat moich rozmyślań. Stan widać na zdjeciach, a o silniku mogę powiedzieć że szlif i chwila dłubania może go ożywić na nastepne tysiące kilometrów.
Korzystajac z odpalonego i rozgrznego silnika, zrobiłęm sobie małą rundkę. Mimo mrozu jezdie się raczej przyjemnie, szkoda tylko że byłem w poalrze któego przewiewa jużprzy 60 km/h. tak więc rundka z 40 na liczniku, babcia MZ rozbudziła się ze snu zimowgo bardzo ochoczo. Co ciekawe akumulator trzyma moc dalej, i gdybym nie zalał jej na dzień dobry to pewnie odpaliłaby od 1 - 2 kopa. A tak to zaskoczyła po 5 kopie.
Ok, a to są fotki: |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-15, 16:14
|
|
|
plonczek ty jesteś z budziwoja;> |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-01-15, 19:03
|
|
|
Tak, mieszkam zaraz za granicą Rzeszowa ( w sumie to od przyszlęgo roku ma być podobno Rzeszów - co mi jest nie na rękę bo trzeba będzie wymienić dowody i tablice, na MÓJ koszt ) |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
edwin.sk
Zlotowicz
Motocykl: simson sr 2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 10 Lip 2005 Posty: 204 Skąd: międzyrzec podlaski
|
Wysłany: 2006-01-15, 20:12
|
|
|
plan ciekawy ale ciężko ci będzie zrobić....z tego co pamiętam ruru przedniego zawieszenia są szersze od tych z ts.....ale mogę się mylić zbiornik ets to ponad dwudziestolitrowa bańka więc 16(?) litrów z ts tez się nie nada....no i nie wiem czy lampa przednia nei ma większej średnicy.....no i jakbys chciał bawic się w szczegóły jak gumy na zbiornik....które były przyklejane i szybko gineły czy nawet sam zbiornik to do zapłacenia będziesz mial duzo więcej niż doprowadzenie do odpowiedniego stanu trophy....
[ Dodano: 2006-01-15, 20:14 ]
a i rama jest z trophy.....błotnik moge oddać za grosze bo mam taki na składzie ...:D |
_________________ moja sztuka:D |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-01-15, 20:16
|
|
|
Edwin kurde nie spamuj przeczytaj najpierw wszystkie posty łącznie z moim gdzie to wszystko opisane lepiej napisz coś w poście o użytkowanikach ES i ETS bo tam Ciebie brakuje
kanapa jest taka sama jak w pierwszych wersjach TS |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
Ostatnio zmieniony przez Toma 2006-01-15, 20:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
edwin.sk
Zlotowicz
Motocykl: simson sr 2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 10 Lip 2005 Posty: 204 Skąd: międzyrzec podlaski
|
Wysłany: 2006-01-15, 20:16
|
|
|
no i jeszcze ładnie wyprofilowana kanapa:D ta z trophy nie bardzo pasowała by do sporta... |
_________________ moja sztuka:D |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-01-15, 21:15
|
|
|
No właśnie mam dylemat moralny co z nią począć, ale chyba jednak najlepiej bęzdie ją sprzedać, wszelakie projekty przeróbek i odrestaurowywania są kosztowne, a mój budżet pewnie tego by nie wytrzymał. A szkoda |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
led1
Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Wrz 2006 Posty: 138 Skąd: Szczałb\Piaseczno
|
Wysłany: 2006-11-09, 08:02
|
|
|
Ten ES jest wart uratowania. Moja osobista prośba: zostaw go w orginale. |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-11-09, 13:03
|
|
|
led1, temat nie aktualny, ten ES jest obecnie odrestaurowywany przez Allu i on robi to o niebo lepiej niż byłbym w stanie ja . |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-11-09, 14:37
|
|
|
Taaa i jeszcze ES doczekała się wózeczka |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2009-06-09, 23:40
|
|
|
nie tylko Toma posiada ETS.Ja także posiadam. jest nas tu kilku na forum którzy posiadają ETS'kę |
_________________
|
|
|
|
|
|