ETZ 251 na 301...da sie czy nie?? |
Autor |
Wiadomość |
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-01, 02:04 ETZ 251 na 301...da sie czy nie??
|
|
|
napewno wszyscy a przynajmniej wiekszosc z was słyszała o dosc zadkiej ETZ 301,przynajmniej zadkiej w polsce,osobiscie na zywaca widzialem raz cos takiego i raz na alllegro byla ale troche wrak,ale mi chodzi o co innego,a mianowicie,np etz 125 od etz 150 rozni sie tylko cylindrem a mianowicie jest on poprostu rozwiercony do 143 ccm a reszta cale bebechy jest to samo,zastanawiam sie czy dalo by rade zrobic to samo w 251 i rozwiercic garniak z 243ccm na 291 tak jak ma ETZ 301,srednica nominalna w 251 to 69mm a w 301 to jest 75 mm,a z tego co wyszukalem i znalazlem wiem ze te modele tez roznia sie tylko cylindrami,wał i reszta jest to samo,no poza tym ze chyba wszytskie 301 mialy dozownik ale to jest nieistotne,jesli chodzi o reszte motocykla to widomo troche inne zegary i reszta to szczeguły,najwiekszym problemem wydaje mi sie tylko zdobycie tłoka tych rozmiarow,no i pytanie czy cylinder to wytrzyma??ale mysle ze tak,w ksiazce pisza ze mozna go rozwiercic max o 2mm ale mysle ze da rady nawet jak poleci sie go o 6 mm :D,mysle ze efekty moga byc ciekawe,moze nie jakies wielekie,ale napewno zauwazalne,no co sie mzoe stac najwyzej cylinder nie da rady,ale mysle ze da bo to wkoncu nie bedzie niewielka modyfikacja i nipowinna spowodowac jakichs wielkich obciazen,jestaem ciekaw co wy o tym myslicie...pozdrawiam...
P.S zawsze to jzu beda 23 konie a nie 21 :D:D |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-02-01, 07:16
|
|
|
coś obiło mi się o uszy że od wartburga powinien podejść.Wymiar tłoka z warczyburga wynosi coś w granicach 73.5. |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-01, 09:24
|
|
|
popatrzcie na tłok 2 pierścienie:D |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-01, 11:13
|
|
|
czyli wychodzi na to ze wal jest na 100% ten sam,a swoja droga to czesci troche drogie maja,w porownaniu do na ale moze i lepsze...a wiecie czy probował ktos zcegos takiego juz????no napewno jeszcze tzreba bedzie przerobic głowice,bo niewejdzie na rant lulei cylindra...
[ Dodano: 2006-02-01, 11:20 ]
eh wszytscy jak zwykle gdakaja i stwazaja same problemy,mysle ze było by ok i wcale nie spalała y niewiadomo ile paliwac pewnie spalanie wzroslo by nieznacznie,a jesli chodzi o osiagi to 2 konie czy nie 2 ksiazki ksiazkami ale wiemy doskonale ze nasze motorki potrafia wiecej niz ksiazka pisze i ze niejedna 251 poleci 140 a nie kasiazkowe 125 czy ile tam wiec mysle ze po takiej modyfikacji to i 150 by poszla,al na predkosci mi niezalezy bo zeby tyle smigac na mz to tzreba mic nierowno pod kopułą,ciekaw jestem ile wzrosly by przyspieszenia bo moment i elastycznosc napewno by sie poprawiły... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-01, 11:40
|
|
|
nie jestem pewnien..ale według mnie powien być inny gaźnik |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-01, 14:33
|
|
|
mysle ze gaznik jest ten sam to nie jest znaczna zmiana pojemnosci zeby gaznik był inny,jak juz to ewntualnie dysze ale watpie,nie ma o tym zadnej wzmianki,tylko ze roznia sie srednica cylindra,glowice trzeba by jedynie roztoczyc do srednicy cylindra zeby zmiescil sie rant ktory wchodzi ok 1,5 mm w głowice,i mysle ze to by było wszystko,ale bylem mierzyc cylinder od 251 i mysle ze z tym cylindrem mozna by przeprowadzic eksperyment i jesli by nawet zebrac te 6-7 mm to mysle ze wytrzyma,bo i tak zostanie sporo materialu wiecej niz polowa,no jesli spuchnie to najwyzej bede w plecy cylinder i tlok to zaloze wtedy normalne i bede smigal dalej,mysle ze warto sprobowac,tak z czystej ciekawosci jakie beda efekty... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-02-01, 14:49
|
|
|
Rozczarowac was?
Cytat ze strony http://mz.rider.w.interia.pl
Cytat: | Modele ETZ [Einzylinder Telegabel Zentrallkastenrhamen – jednocylindrowy, widelec teleskopowy, rama z centralnym profilem skrzynkowym]. Pochodzą one z lat 80 i są moim zdaniem najbardziej udanymi modelami MZ. W 1981 roku rozpoczęto produkcję modelu ETZ 250, a osiem lat później dokonano szeregu modyfikacji zmieniając oznaczenie na ETZ 251. Dwa lata później wprowadzono model ETZ 301 – o zwiększonej mocy, lecz takiej samej pojemności skokowej – 250 cm3 |
Chyba ze gośc sie tam machnoł...
Ja nie wiem |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-01, 15:57
|
|
|
widzialem to juz bardzo dawno temu,najwyrazniej ten co to pisal mial informacie z niezbyt pewnego zrudla,o wlasnie albo jak to okresliles machnoł sie :D:D,zobacz na naszym forum w prospektach o ETZ jest wyraznie napisane ETZ 301 poj 291 ccm,srednica cylindra 75,7mm,dane etz 251 i 301 sa podane w jednym prospekcie i tylko tam gdzie sie roznia od sie to te dotyczace 301 sa podane w nawiasie np. poj skokowa : 243 ccm (291ccm)...pozdrawiam...
[ Dodano: 2006-02-01, 16:11 ]
prospekt z danymi technicznymi obu MZ 251 i 301 jest do sciagniecia tutaj :
http://www.mz-club.pl/dlo...tion=file&id=20 |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-02-01, 16:29
|
|
|
Witam!
Swego czasu moj kumpel przerobil 250 na 300. Zastosowal tlok od trabanta. Do tego trzeba bylo jeszcze (oprocz rozwiercania cylindra):
-obnizyc glowice poprzez splanowanie gornej powierzchni cylindra (tlok od trabantatora ma mniejsza odleglosc od denka do osi sworznia niz tlok mz)
-roztoczyc glowice do srednicy tloka od trampa
-dorobic tulejki do otworu sworznia tlokowego (w celu skompensowania roznicy srednic sworzni trabanta i mz).
Nie jestem w stanie stwierdzic ile dala sama przerobka na 300, bo przy okazji zostala zalozona membrana w kanale ssacym. W kazdym razie po tych przerobkach silnik dostal troche mocy. Ile? Nie wiem, nie badalismy na hamowni...
poprawka: oczywiscie chodzi o splanowanie dolnej powierzchni cylindra (wyjasnienie na nastepnej stronie) |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
Ostatnio zmieniony przez Luk 2006-02-03, 00:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-02-01, 19:32
|
|
|
Radko napisał:
Cytat: | a propo tuningu to na allegro gościu sprzedaje jakiś poradnik w jaki i tani sposób podnieść moc, zresztą sami zobaczcie http://moto.allegro.pl/sh...?item=83832251. kupił to ktoś z was?? ściema czy może prawda??
|
Sam osobiście nie kupiłem, ale domyślam sie o co chodzi. Wg. mnie trzeba wyrzucić wirnik/twornik a zapłon powierzyć akumulatorowi. Sprzęt będzie się kręcił dużo wyżej, będzie mniejsza bezwładność wału a przez to poprawią się osiągi (testowane na ogarze). Z kumplem wpadliśmy na ten pomysł jakieś 3 lata temu |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-02-01, 20:39
|
|
|
Po to min. toczy się koła zamachowe w 4T .Miałem ztoczone na maxa w 126p.Silnik się wkręca jak cholera,ale skraca to żywotność wału,panewek. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-01, 22:13
|
|
|
tez swego czasu bawilem sie w tuningi malucha,planowalem kolo zamachowe glowice itd,maluch wkrecal sie na obroty jak wsciekly ale bardzo szybko tez je wytracał,wiec zwieksza sie moment obrotowy ale wzrasta moc,ogulnie rzecz biorac elastycznosc idzie w las,takie modyfikacje sa dobre ale na wyscigi po prostym...odnosnie tłoku od trabanta to odpada,zaduzo przeróbek,co zwieksza o wiele ryzyko ze to sie rozpadnie,planowanie cylindra odpada,jak by niepatrzał zmniejszamy pojemnosc skokową,wiec cale d.... zawracanie z rozwiercaniem traci sens,jesli juz bede robił cos w tym, kierunku to tylko z tłokiem od 301,przynajmniej niezmieni sie skok co jest bardzo wazne,i przerobki beda znikome,jedynie przetoczenie glowicy delikatne,no i szlif i musi gadac... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-02-01, 22:30
|
|
|
Ja mam znajomego ślusarza.Wpadnę do niego i się go zapytam.A chłop ten wie co gada |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-02-01, 22:46
|
|
|
swoja droga wydanie 180 euro na tłok i cylinder to niemała sumka,przynajmniej dla mnie...ale widze ze czesci maja niekiepskie na tej stronece wszytsko jest :D:D,gaznik za 95 euro ale troche inny...kurde tylko drogo... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-02-02, 18:55
|
|
|
Cytat: | ...odnosnie tłoku od trabanta to odpada,zaduzo przeróbek,co zwieksza o wiele ryzyko ze to sie rozpadnie, |
SOVIETVW, nie koniecznie. Zeby sp...lic silnik nie trzeba wcale dokonywac wielu przerobek. Wszystko zalezy nie od tego ile modyfikacji wprowadzisz, a od tego jak beda one wykonane.
Cytat: | planowanie cylindra odpada,jak by niepatrzał zmniejszamy pojemnosc skokową,wiec cale d.... zawracanie z rozwiercaniem traci sens, |
Czy aby na pewno?
Cytat: | jesli juz bede robił cos w tym, kierunku to tylko z tłokiem od 301,przynajmniej niezmieni sie skok co jest bardzo wazne,i przerobki beda znikome,jedynie przetoczenie glowicy delikatne,no i szlif i musi gadac... |
Pytanie pomocnicze do poprzedniego pytania: Co nalezy zrobic zeby zmienic skok tloka? |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-02-02, 19:03
|
|
|
Cytat: | Pytanie pomocnicze do poprzedniego pytania: Co nalezy zrobic zeby zmienic skok tloka? |
Zmienic korbowód?? na krótszy lub dłuzszy??
Przepraszam ze sie wtrącam |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-02-02, 20:53
|
|
|
Xargo1, to może napiszesz coś więcej o tej modyfikacji?? jest wielu zwolenników podnoszenia osiągów więc jeśli możesz to opisz ten patent szerzej, jeśli nie masz ochoty to spox |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-02-02, 21:14
|
|
|
SAke Cytat: |
Zmienic korbowód?? na krótszy lub dłuzszy?? |
Zla odpowiedz. Strzelaj dalej.
Cytat: | Przepraszam ze sie wtrącam |
Spoko, w koncu to forum dyskusyjne, dopoki trzymamy sie tematu wszystko jest OK jak dla mnie.
Radko, zaloz nowy temat zamiast wrzucac sprawe modyfikacji ukladu zaplonowego do tematu o powiekszaniu pojemnosci skokowej. Nie robmy smietnika na forum. |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
|