Przesunięty przez: sIaj 2011-03-10, 12:29 |
Silnik na wodę, Jan Gulak |
Autor |
Wiadomość |
szatri
Motocykl: etz 251
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 138 Skąd: ZAMOŚĆ
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-03-10, 07:50
|
|
|
Pomysł by nie był zły ale... no właśne ale... gdyby udało się przerobić dwutakta i zasilać go w ten sam sposób to jak wyeliminujemy wadliwy wpływ skraplającej się pary wodnej na układ korbowo tłokowy? bo wiadomo, że silniki spalinowe nie lubią wody... ale pomysł oczywiście dobry, tylko jak w MZ naprzykład podgrzać tak wodę do 100*C żeby przekształcić ją w parę? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2011-03-10, 08:17
|
|
|
Temat znany od czasów II Wojny Światowej - Niemcy stosowali to w samolotach aby zwiększyć moc silnika, którego sprawność wzrasta.
Jest tylko jeden szczegół wysoka temperatura jak na ówczesne czasy doporwadzała do awarii silników.
Obecnie temat kontynuowany przez wielu ludzi na świecie... |
_________________
|
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-10, 08:23
|
|
|
Cytat: | Pomysł by nie był zły ale... no właśne ale... gdyby udało się przerobić dwutakta i zasilać go w ten sam sposób to jak wyeliminujemy wadliwy wpływ skraplającej się pary wodnej na układ korbowo tłokowy? bo wiadomo, że silniki spalinowe nie lubią wody... |
W ,,Locie ćmy" Folletta. Bohater przerobił silnik motocyklowy (motocykl z wózkiem) na parowy (drzewo). Ale prędkość wynosiła zaledwie max 30 km/h.
Możliwe, że to prawdziwe, bo niektóre ciężarówki z II wojny też były zasilane drzewem i wodą |
|
|
|
|
szatri
Motocykl: etz 251
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 138 Skąd: ZAMOŚĆ
|
Wysłany: 2011-03-10, 10:49
|
|
|
ETZ_PRORIDER, nie mam na myśli żeby tym 2 suwa zasilać.
lord-89, też nie chodzi mi o silnik parowy i na drewno.
mczmok napisał/a: | Jest tylko jeden szczegół wysoka temperatura |
Możesz coś więcej o tym napisać?
Zastanawiam się jak jest zrobione dawkowanie pary oraz ropy? Czy istnieje jakiś system powrotu nadmiaru pary? |
_________________ Fotki mojej mztki 251
|
|
|
|
|
dzema11
Strzały z klamy!!!
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 31 Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 255 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-03-10, 13:07
|
|
|
sprawa taka sama jak z Polakiem który rzekomo złamał prawo fizyki i stworzył zderzak pochłaniajacy energie. |
_________________ "MZ Sztuka dla sztuki" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2011-03-10, 14:00
|
|
|
szatri napisał/a: | Możesz coś więcej o tym napisać? |
nie znam szczegółów technicznych ale - myślę że chodzi o rozbicie cząstki wody w wysokiej temperaturze- zjawisko to wykorzystane jest też w niektórych kotłach CO (Internet).
Tlen podwyższa temeperaturę spalania a wodór jest dodatkowym żródłem energii przy spalaniu |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-03-10, 14:15
|
|
|
W patencie z parą nie chodzi o rozbicie wody na tlen i wodór gdyż jest to fizycznie nie możliwe w takim układzie. Już kiedyś o tym pisałem (był podobny temat). Zasada działania jest bardzo prosta, jeżeli wiadomo, że największe znaczenia dla osiąganej mocy ma stopień sprężania. Para wypełnia dodatkowo cylinder, co podnosi radykalnie ciśnienie. Jest większe cisnienie, to jest większy ogień W samolotach stosowano wtrysk wody, gdyż głowice były tak gorące, żę woda natychmiast zamianiała się w parę. Jan Gulak nie ma takiej temp w swoim dieslu, więc wykorzystał kolektor do produkcji pary. Później tylko odkręca kranik i maszyna idzie. Sprawność energetyczna silnika wzrasta, więc nie potrzebuje on aż tyle ropy, by uzyskać tą samą energię.
Benzyniaki nie zniosą na dłuższą metę takiego podniesienia ciśnienia, więc Patent jest zastosowany w silniku diesla, gdzie sprawdza się jak widać wyśmienicie. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2011-03-10, 14:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
KanterX
Grupa Podlasie
Motocykl: Jawa TS 350/ ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 145 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 2011-03-10, 14:16
|
|
|
dzema11 napisał/a: | sprawa taka sama jak z Polakiem który rzekomo złamał prawo fizyki i stworzył zderzak pochłaniajacy energie. |
słyszałem o tym ...
dziwi mnie ten fakt czemu to tak szybko ucichło ...
wszelkie patenty co maja na celu wyeliminowanie produktów z ropy naftowej zostają zadeptane i zapomniane albo znajduje się tyle minusów że zostaje to oddalone na dalszy plan. |
_________________ Nie ważne jest to czym jeździsz, ważne jest to jak jeździsz...
|
|
|
|
|
szatri
Motocykl: etz 251
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 138 Skąd: ZAMOŚĆ
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:32
|
|
|
intr, masz sporo racji ale mnie dziwi tylko jedno, jak napisałeś:
intr napisał/a: | Para wypełnia dodatkowo cylinder, co podnosi radykalnie ciśnienie. |
Rozumiem że nie ulega przemianie chemicznej na wodór i tlen i nie podlega spalaniu??
Chyba bym się nad tym rozumowaniem zastanowił, wprawdzie nie mam wiedzy odnoście wysokich temperatur i ciśnień jakie występują w trakcie samozapłonu mieszanki w cylindrze i panujących reakcji chemicznych odnośnie wody (w tym wypadku w stanie lotnym) ale skoro coś tam się dzieje to musi to działać.
A co do kwestii ciśnienia to chyba można regulować ilość pary zasysanej do cylindrów (w przypadku benzyniaka)
Jak by znalazł ktoś schemat takiej instalacji wszystko było by proste i pewniejsze?? |
_________________ Fotki mojej mztki 251
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2011-03-11, 08:20
|
|
|
intr napisał/a: | więc Patent jest zastosowany w silniku diesla, gdzie sprawdza się jak widać wyśmienicie. |
Z tym że na ten temat poczytałem kilka tematów na w necie i znalazłem kilka przykładów przeróbek silników benzynowych gdzie spralanie beznzyny do wody to stosunek ok 40/60 %.
Nawet jeden węgier pokazuje na filmie żużycie paliwa z kosiarki w podobnym stosunku- teorie spiskowe właśnie mówią o rozbiciu cząstek wody-osobiście nie mam zdania na ten temat - ale dziwnym było by dla mnie uzyskanie tej samej mocy silnika przy 40% paliwa.
Nie jestesmy w stanie tego ocenić co dzieje się w silniku podczas procesu - musimy zaufać oficjalnym opiniom.
Kiedyś dużo na ten temat czytałem od przykaładu pieców (węglowych itp) do których używa się wody jako dodatkowego żródła enerii powstającej z rozbica cząstek wody.
Drugim przykładem jest palnik plazmowy produkcji (i patentu ZSSR) zwany plazmotronem, który z pobieganej mocy ok 2 KW podgrzewa wodę na parę a ta zamieniająca się na plazmę która dostarcza kilkakrotnie więcej energii niz pobiera.
http://multiplaz.pl/about.html
Urządzenia te są do kupienia na rynku |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-03-11, 08:38
|
|
|
Wiadomo, że póki samemu nie sprawdzisz, to nie wiadomo nic na pewno. Generalnie silniki spalinowe nie mają wysokiej sprawności. Najlepsze może 20 - 30%. reszta jest marnowana i ucieka rurą wydechową. Jeżeli udałoby się w jakiś sposób podnieść tą sprawność, to uzyskamy tą samą moc z mniejszej ilości paliwa. Para ma za zadanie podnieść sprawność silnika przez podniesienie ciśnienia.
Zasada działania jest taka sama jak przy splanowaniu głowicy. Większy stopień sprężania to większa moc i moment obrotowy na kole z tej samej ilości paliwa. Patent będzie działać w każdym silniku spalinowym. Rozchodzi się o trwałość, wytrzymałość korbowodów, tłoków itp itd, które w dieslach są większe. Dla ogólnej zasady działania nie ma to znaczenia. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2011-04-20, 13:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-03-11, 10:03
|
|
|
Chyba będzie trzeba kupić meśka w201 w dieslu
a tak na serio to sa jakieś większe informacje na ten temat? chętnie bym to wdrożył w którymś aucie - spalanie jak w skuterze |
|
|
|
|
szatri
Motocykl: etz 251
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 138 Skąd: ZAMOŚĆ
|
Wysłany: 2011-03-11, 10:51
|
|
|
mczmok napisał/a: | Z tym że na ten temat poczytałem kilka tematów na w necie i znalazłem kilka przykładów przeróbek silników benzynowych gdzie spralanie beznzyny do wody to stosunek ok 40/60 %. |
Możesz zapodać jakieś linki do tych przeróbek, oraz do tej kosiarki? |
_________________ Fotki mojej mztki 251
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
|
|
|
|
kotek34
Motocykl: MZ TS 150 M72 K750
Dołączył: 13 Maj 2006 Posty: 60 Skąd: k/Zywca
|
Wysłany: 2011-04-10, 19:43
|
|
|
Temat ktorym mocno sie keidys internesowalem to sie wypowiem.
1.Patent Gulaka to cos co sie przejawia co jakis czas, czy to w telewizji, czy w internecie, gosc pdoaje przegrzana pare wodna do silniczka diesla, przez co obniza spalanie docelowego paliwa. W internecie i TV co chwile to odkopuja, zastanawiaja sie, analizuja, po czym jest cisza, za jakis czas znowu odkopuja, a facet jak jezdzil tak sobie jezdzi
2. Tak zwane Joe Cell, czyli ogniwo Joego. O jejku co ja sie o tym na czytalem, na tym forum co kolega weyzej pdoal link bylem ejdnym z pierwszych zarejstrowanych. Idea najprosciej mowiac opiera sie na kilku cylindrach roznej srednicy umeiszcoznym jedne w drugim i odseparowanymi specjalnymi przekladkami. Ogniwo zalewamy woda, ladujemy, podpinamy do samochodu i jedziemy. Elementem napedowym jest energia orgonu. To tak mocno upraszczajac. O tym to naprawde moglbym duzo pisac, ale zacznijmy od najwazniejszego, jest to BUJDA NA RESORACH do potegi kwadratowej. Polecam sobie poczytac oryginalne opracowanie czyli historie jak Joe skonstruowal urzadzenie, mozna sie dobrze posmiac, jak dobrze poszeracie to znajdziecie lepsze kwiatki (np. ze Joe wykrecil swiece ze swojego silnika a on dalej pracowal itp). Dla tych co chca historyjke w pigulce to bylo tak, ze pewnego dnia Joe postanowil zasilic swoj samochod para wodna (dokladniej to chyba o wodor mu chodzilo chociaz ciezko stwierdzic). Znalazl stara dojarke, kawalek weza ogrodniczego, podpial to do samochodu, odpalil samochod, odcial doplyw paliwa, ale samochod nie zgasnal, Joe byl dumny ze swojego osiagniecia, postanowil zgasic samochod, przekrecil kluczyk, ale samochod nadal pracowal... i tak sie zaczelo.
3. Holzgatz czyli gaz drzewny, rozwiazanie znane od czasow wojny, dzialajace ale niepraktykowane m. in. ze wzgledu na rozmiary instalacji i mase innch rzeczy. Calkiem swiezy przyklad jak to blizej wyglada:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
4. Pantone Generator, czyli dzielo francuskiego inzyniera Paula Pantone'a, inna nazwa to GEET, czyli to o czym kolega mczmok pisal, instalacja ktora pozwala spalac woda razem z paliwem, stosunek 40/60 raczej nie jest do osiagniecia, ale gdziesz 70/30 jak najbarziej tak, do tego praktycznie zadnych spalin oraz nagaru na tloku. We francji teamt dosc obszernie znany, sa roznego rodzaju fora, lduzie przerabiaja na to samochody, traktory, male generatory, glowny przyklad byl z kosiarka. Mozna stosowac z silnikami diesla przy ktorych sa duzo wieksze oszczednosci czyli stosunek spalanej wody do paliwa jest wyzszy.
http://jlnlabs.online.fr/bingofuel/pmcjlnen.htm
Tutaj macie stronke z kosiarka i opsiem isntalacji i od razu napisze, zeby mi ktos nie zarzucil, na stroncie jest napisane ze zrobili meiszanke 25/75 woda/benzyna i kosiarka dzialala bardzo dobrze, ale jak pcozytacie glebiej to dowiecie sie, ze na takiej meiszance kosiarka pracuje, ale ten stosunek nie oznacza ze mieszanka zostanie wypracowana do konca. Chodz mi o to, ze kosiarka duzo szybciej wypala beznyne niz wode i po prostu zgasnie na takiej meiszance zostawiajac sama wode w baku, dlatego rzeczywisty stosunek mieszaniny ktora by wypalila do zera jest wlasnie jakies 70 do 30 przy silnikach beznynowych oraz nieco lepiej rpzy silnikach diesla.
Jest jeszcze instalacja Stana Meyera, czyli zasilanie silnika spalinowego czysta wode, cala idea opiera sie o wprowadzenie czaasteczek wody w czestotliwosc rozonancyjna. Osiagniecie tego pozwala rozbic wode na wodor i tlen z uzyciem duzo mneijszej energii niz przedstawia to fizyka. |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-04-11, 08:44
|
|
|
a jak z tym patentem Gulaka bo wszędzie są szczątkowe informacje. trzeba się chyba przejechać do gościa i tyle |
_________________ Back from dead |
|
|
|
|
Bizonspr
Fanatyk
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 31 Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 68 Skąd: Lublin/Podedwórze
|
Wysłany: 2011-06-19, 02:31
|
|
|
dodam tylko że samochody a już tymbardziej motocykle na wode to daleka przyszłosc . Póki co szejkowie oraz żydostwo amerykanskie wykłada grube miliony aby tylko tą technologie uśpić - dlaczego? bo stracili by mnóstwo kasy... polecam poczytać http://www.wykop.pl/ramka...ch-do-tej-pory/ dlatego gdy ktoś wynajdzie takowy pojazd odrazu jest uciszany |
_________________ 1922-1982 60 jahre Motorrader aus Zschopau
Mój profil na jazdapolska
Instrukcja MZ ETZ ,TS i inne |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-04-02, 18:04
|
|
|
Z racji braku zajęcia postanowiłem zrobić mały eksperyment. Zaprowadziłem Maździochę (2.0 comprex) do garażu i po stworzeniu "specjalnego urządzenia" do wytwarzania pary zapodałem jej wodę pod postacią gazową w kolektor dolotowy. Niestety efektów nie zauważyłem, ani nie nabrała obrotów, ani nie chodziła bardziej "miękko" o szybszym wkręcaniu na obroty też nie ma mowy. Oczywiście wszystko było robione na oko i bez żadnych obliczeń, czy tego typu fanaberii
Jeśli ktoś by miał czas i ochotę to niech przeprowadzi podobny test, bo ciekawy jestem czy ja zrobiłem coś źle, czy to nie działa (choć liczne źródła podają, że działa) |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-04-03, 08:22
|
|
|
hektor,
No ciekawe...
A jeździłeś czy tylko silnik pracował na wolnych obrotach?
Ale jak widziałem rozwiązanie z kosiarką to autor projektu zmiejszył ilość paliwa i zapodał je w jakimś śmiesznym stosunku 1/3 czy 1/4 na korzyść wody oczywiście... |
_________________
|
|
|
|
|
|