» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:07
Sprzęgło - ciężko na postoju wrzucić 2 bieg - MZ 250
Autor Wiadomość
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-02-19, 21:54   Sprzęgło - ciężko na postoju wrzucić 2 bieg - MZ 250

Witam.Mam mały problem z biegami a mianowicie jak jade jest wszystko ok ale jak stanę i wrzucę 1 to nie mogę z powrotem wrzucić na luz ani przełączyć na 2.Będe wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-10-05, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-02-19, 22:00   

a prubowałeś przetoczyć lekko moto do przodu i do tyłu? zębatki muszą się lekko przekręcić aby zaskoczyły,
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-19, 22:16   

no ale napisz jakas histroie problemu,czy to sie zaczeło dziac nagle??czy stopniowo coraz gorzej,czy grzebałes cos przy sprzegle??i napisz czy to sie dzieje przy pracujacym silniku czy na zgaszonym tez??to jest istotne,jesli tylko na pracujacym silniku to ciagnie ci delikatnie szprzegło najprawdopodobniej i nie mozna rozkleszczyc zebow,sprobuj wtedy wbic 1 trzymaj prawa reka sprzegło i reka sprobuj wybyc bieg spowrotem jesli sie da to na 95% to wina spzregła,mi tak sie działo kiedy wymienilem tarcze,tez jak wzucilem 1 to nieszło wybic na postoju,to musialem znajdowac szybko luz dopuki sie moto toczyło jeszcze,na skrzyzowaniach i swiatlach czasem to sprawia klopot bo przeciez na sprzegle trzymac niebede ciagle,ale po ok 300 km tarcze sie ułozyly poprzecieraly troche i juz jest lala,niestety inaczej nie dało sie wyregulowac sprzegła,ale to normalka z jak sie zalozy nowe tarcze to zawsze jakies zaklucenia wystepuja,ale nie znam przyczyny tego u ciebie wiec opisz dokladniej problem to ci pomozemy...pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-19, 22:17   

O ile dobrze rozumiem jest tak: jedziesz i sa wszystkie biegi, lae jak prędkość zmaleje do ok 5 km/h dźwigni nie można ruszyć w góre?? Nie przejmuj sie mam tak samo :wink: Poczekaj do wiosny - samo przejdzie :wink:
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-19, 22:21   

no moze tez byc :D ze olej jest zagesty i ciagnie sprzeglo ten sam efekt...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-02-19, 22:38   

w listpadzie wymieniałem tarcze i po wymianie się tak zaczęlo robić-może faktycznie muszą sie ułozyć bo mam dopiero na nich przejechane grubo poniżej 100 km.A na zgaszonym silniku wszystko jest ok,tylko na załączonym się tak dzieje.A jak wrzucę 1 to mnie ciągnie na wciśniętym sprzęgle do przodu i nie wiem czy to też przez to ?
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-19, 22:52   

no widzisz mowilem odrazu ze to to,wiem bo mialem identycznie jeszcze troche ciezej niz normalnie chodzi ale jak juz sie rozgrzeje olej zrednie to jest ok,poprostu sprubuj je jeszcze troche podciagnac jesli sie da,bo jesli jedzie na spzregle to troche mocno ciagnie,ale jesli sie nie da no to musisz je meczyc az sie dotrze,ale mysle ze jeszcze mozna podregulowac zeby ci chociaz nieciagła na spzregle...bedzie dobrze zobaczysz...pozdrowka...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-19, 22:56   

W zimie olej jest gęstszy (temp.) i przez to moto ciągnie na sprzęgle. U mnie w listopadzie wszystkie biegi wchodziły, a teraz jak reguluje sprżegło to albo włącze dwójke i nie rusze, albo rusze i to tylko z jedynki (a jak włączam jedynke to czasami słysze chrrrr). Jeżeli już konicznie chcesz żeby ci to teraz działało to nalej żadszego oleju do skrzyni - pomoże napewno!! A po 100 km to sprzęgło jest już ułożone na 100% (niektórzy na takim dynstansie to docieraja moto po szlifie cylindra :/ )
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-19, 23:03   

przeciez napisał juz ze wymienial tarcze i tak sie dzieje od tamtej pory wiec wiadomo ze to nie wina oleju,a jak juz to w znikomym stopniu,zaklucenia pracy spzregla w skutek zgestnienia oleju wystepuja tylko jak moto jest zimne,pozniej olej ma normalna konsystencje,pozatym mysle ze tzreba wiecej km niz 100 zeby sie ulozyl dobrze,przynajmniej u mnie ustapiło to po ok 300 km...pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-02-19, 23:04   

Xargo1 to nie od oleju bo przecież jak moto pochodzi to olej sie też rozgrzewa a mi ciągnie na tym sprzęgle nawet jak jest ciepły.Zobaczymy po kilkudiesięciu kilometrach jak sie te tarcze ułożą.
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-19, 23:07   

zobaczysz ze przejdzie,no chyba ze cos zle poskladales,ale to ze tak sie dzieje to normalny objaw na nowych tarczach,ale sprubuj jeszcze podciagnac,nawet napinaczem narazie na lince i bedziesz widzial czy lepiej,bo moze jeszcze sie da ustawic lepiej, jesli tak to szkoda pilowac sprzegło...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-02-19, 23:14   

ok jutro pójdę i spróbuję podregulować to sprzęgło
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-19, 23:19   

Ja z tym fantem poczekam do wiosny i zobacze czy przejdzie samo czy nie. Jak nie to wtedy sie będę martwił. dawid482 jak będziesz ustawiał sprzęgło to pamiętaj żeby na rozgrznym silniku bo inaczej to nie ma sensu!!! I sprawdź czy na ślizgającym sie sprzęgle możesz włączyć bieg inny bieg (ja moge).
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-19, 23:21   

a no to jest sluszna uwaga,jesli na slizgajacym sie nie da to juz komplikuje sprawe nie co...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-19, 23:23   

Nie zapominajmy że olej jest chłodziwem i w niskich temp. otoczenia nie uzyska takiej samej temp. jak w lecie!! myśle że wymiana oleju na rzadszy może pomóc (ba, pomoże napewno), ale nie koniecznie on jest główną przyczyną...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15