Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-24, 23:27 |
Kartery ES 250/1 i ES 250/2 różnice |
Autor |
Wiadomość |
jortyl
Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: pdk
|
Wysłany: 2011-10-16, 13:45 Kartery ES 250/1 i ES 250/2 różnice
|
|
|
witam
czy kartery z jaskółki są takie jak w trophy?
czy dekle od trophy będą do nich pasować?
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-09, 08:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2011-10-16, 16:28
|
|
|
motomaciey ma w silniku trophy/ts dekle od jaskółki wiec chyba pasują |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
jortyl
Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: pdk
|
Wysłany: 2011-10-16, 16:41
|
|
|
bo w środku praktycznie wszystko to samo i powinno pasować.no nie? |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-16, 16:44
|
|
|
Nie są, różnią się mocowaniem do ramy. Dekle jak i reszta pasuje. Silnik z Trophy włożysz do jaskółki, natomiast odwrotnie juz trzeba przerabiac ramę. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
jortyl
Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: pdk
|
Wysłany: 2011-10-16, 17:19
|
|
|
a co konkretnie trzeba przerobić? musze wymienić kartery w trophy a jedyne jakie mogę mieć pochodzą z jaskółki, więc nie wiem czy jest sens się w to pakować. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-16, 17:25
|
|
|
Trzeba by do ramy dospawać uchwyty, bo silnik jaskółki nie jest mocowany u dołu jak w trophy, i dlatego nie ma pod nim miejsca na tą belkę metalową. W jaskółce silnik jest mocowany za przedni uchwyt na sztywno do ramy jak np. we wuesce. Można tez zmienic głowicę na głowicę TS i powiesic go za głowicę dospawując do ramy uchwyt z TS albo ETZ jeżeli nie chcesz mieć silnika na sztywno. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
jortyl
Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: pdk
|
Wysłany: 2011-10-16, 17:31
|
|
|
dzięki za info |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-16, 19:14
|
|
|
Kartery z zewnątrz są prawie takie same, różnią się sposobem smarowania łożysk bocznych wału. Kartery od Jaskóły pasują do ramy od Trophy, też mają nadlewy do silentblock'ów. Pokryw boczne od pierwszej Jaskółki z lat 50' założysz do ostatniego modelu TS, tyczy się to zarówno dużych i małych modeli. W mojej MZ faktycznie tylko pokrywa silnika i część ramy jest z Jaskółki |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
jortyl
Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: pdk
|
Wysłany: 2011-10-16, 22:10
|
|
|
a na czym polegają różnice w smarowaniu? w których karterach jest lepsze rozwiązanie? |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-17, 17:08
|
|
|
motomaciey napisał/a: | też mają nadlewy do silentblock'ów |
To dziwne, bo ja mam silnik od jaskóły bez nadlewów. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-17, 17:32
|
|
|
Masz racje Mariusz, teraz się temu bliżej przyjrzałem ale dał bym sobie rękę uciąć że były tam dodatkowe śruby od spodu i są... Tylko w innym miejscu, tuż obok korka oleju i chyba do czegoś innego
|
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-17, 17:39
|
|
|
W jaskółce jest dodatkowy bezpiecznik przy wałku od biegów. Jeden bezpiecznik jest od biegów, a drugi dodatkowo jeszcze od luzu.
[ Dodano: 2011-10-17, 18:01 ]
jortyl napisał/a: | bo w środku praktycznie wszystko to samo |
Poza innym wałkiem krzywkowym , gdzie są dwa wycięcia na bezpieczniki biegów, skrzynia moze sie nieco różnić, w czterobiegowych skrzyniach spotkałem sie z różnym przełożeniem 3 biegu. W moim tropiku trójka miała większe przełożenie niz w trójka w jaskółce, ale w tropiku kumpla jest identyczna. Nie wiem czy to jest sprawa rocznika czy po prostu jakas seria z inna skrzynią była, bo mój tropik to była wersja DE LUXE. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
|