» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-24, 23:27
Kartery ES 250/1 i ES 250/2 różnice
Autor Wiadomość
jortyl 

Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: pdk
Wysłany: 2011-10-16, 13:45   Kartery ES 250/1 i ES 250/2 różnice

witam
czy kartery z jaskółki są takie jak w trophy?
czy dekle od trophy będą do nich pasować?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-09, 08:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2011-10-16, 16:28   

motomaciey ma w silniku trophy/ts dekle od jaskółki wiec chyba pasują
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
jortyl 

Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: pdk
Wysłany: 2011-10-16, 16:41   

bo w środku praktycznie wszystko to samo i powinno pasować.no nie?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-16, 16:44   

Nie są, różnią się mocowaniem do ramy. Dekle jak i reszta pasuje. Silnik z Trophy włożysz do jaskółki, natomiast odwrotnie juz trzeba przerabiac ramę.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
jortyl 

Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: pdk
Wysłany: 2011-10-16, 17:19   

a co konkretnie trzeba przerobić? musze wymienić kartery w trophy a jedyne jakie mogę mieć pochodzą z jaskółki, więc nie wiem czy jest sens się w to pakować.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-16, 17:25   

Trzeba by do ramy dospawać uchwyty, bo silnik jaskółki nie jest mocowany u dołu jak w trophy, i dlatego nie ma pod nim miejsca na tą belkę metalową. W jaskółce silnik jest mocowany za przedni uchwyt na sztywno do ramy jak np. we wuesce. Można tez zmienic głowicę na głowicę TS i powiesic go za głowicę dospawując do ramy uchwyt z TS albo ETZ jeżeli nie chcesz mieć silnika na sztywno.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
jortyl 

Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: pdk
Wysłany: 2011-10-16, 17:31   

dzięki za info
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-16, 19:14   

Kartery z zewnątrz są prawie takie same, różnią się sposobem smarowania łożysk bocznych wału. Kartery od Jaskóły pasują do ramy od Trophy, też mają nadlewy do silentblock'ów. Pokryw boczne od pierwszej Jaskółki z lat 50' założysz do ostatniego modelu TS, tyczy się to zarówno dużych i małych modeli. W mojej MZ faktycznie tylko pokrywa silnika i część ramy jest z Jaskółki
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
jortyl 

Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: pdk
Wysłany: 2011-10-16, 22:10   

a na czym polegają różnice w smarowaniu? w których karterach jest lepsze rozwiązanie?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-17, 17:08   

motomaciey napisał/a:
też mają nadlewy do silentblock'ów

To dziwne, bo ja mam silnik od jaskóły bez nadlewów.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 17:32   

Masz racje Mariusz, teraz się temu bliżej przyjrzałem ale dał bym sobie rękę uciąć że były tam dodatkowe śruby od spodu i są... Tylko w innym miejscu, tuż obok korka oleju i chyba do czegoś innego :?

_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-17, 17:39   

W jaskółce jest dodatkowy bezpiecznik przy wałku od biegów. Jeden bezpiecznik jest od biegów, a drugi dodatkowo jeszcze od luzu.

[ Dodano: 2011-10-17, 18:01 ]
jortyl napisał/a:
bo w środku praktycznie wszystko to samo

Poza innym wałkiem krzywkowym , gdzie są dwa wycięcia na bezpieczniki biegów, skrzynia moze sie nieco różnić, w czterobiegowych skrzyniach spotkałem sie z różnym przełożeniem 3 biegu. W moim tropiku trójka miała większe przełożenie niz w trójka w jaskółce, ale w tropiku kumpla jest identyczna. Nie wiem czy to jest sprawa rocznika czy po prostu jakas seria z inna skrzynią była, bo mój tropik to była wersja DE LUXE.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16