Przesunięty przez: sIaj 2012-01-08, 13:18 |
TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami) |
Autor |
Wiadomość |
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2011-12-08, 16:14 as
|
|
|
no trzeba ale nigdy niewolno sie sugerowac ze cos jest zalozone orginalne bo tak wielu pisze
a dobrze ze jestem posiadaczem nowego ddr tloka etz 150 |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-12-08, 16:34
|
|
|
co do tłoka niższego o 1mm to ja kiedyś opisywałem , pokazywałem chłopakom z podlasia jak u mnei byli oraz Stefanowi i Kosiorowi, nie dość ze niższy to obniżone okno sworznia i pierścieni. jest to tłok w takim opakowaniu http://moto.allegro.pl/mz...1977396541.html
co do nowych tłoków ddr etz 150 ostatnio widziałem 2 razy na allego.
MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski
znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł prawdopodobnie robi to na takich tłokach jak podałem w linku z takiego opakowania lub tego jaśniejszego czyli ZA NISKI tłok ! |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2011-12-08, 17:16
|
|
|
Wietrzanin, zgadzam się z Tobą, na szczęście tłoki DDRy są łatwe do poznania, poprzez cechowanie. Można wiedzieć gdzie dorwałeś takiego tłoka i ile dałeś? Nominał czy nad wymiar? A jeśli takowe występują na allegro to w komplecie ze sworzniem zabezpieczeniami i pierścionkami? Ile sobie cenią? U mnie w motozbycie się raz pytałem z ciekawości to mają tłoki ambika za bodajże 35zł swiecą się jak psu jajca- bałbym się takiego założyć no chyba że z luzem 1mm |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
Ostatnio zmieniony przez mictom 2011-12-08, 17:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-12-08, 17:32
|
|
|
czasami zdarzają sie kompletne, ale nawet opłaca sie goły tłok kupić bo pierścienie ze sworzniem nowej produkcji mozna dobre dopasowac. koszt 120-200zł do etz 150 z tego co obserwuje. zalezy od sprzedającego. do etz 250 chodzą drożej |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-12-08, 17:44
|
|
|
czochu napisał/a: | znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł | kto to taki? |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2011-12-08, 17:55
|
|
|
Wietrzanin, a Ty masz 150? Bo z tego co pamiętam to tylko 251 miałeś |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-12-08, 18:00
|
|
|
czochu napisał/a: | MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski |
I tak jest dalej, ale kto wyprodukował ten tłok nie wiem. Dojście do producenta jest praktycznie nie możliwe bez pewnych dojść w samej hurtowni. Tłok wygląda jak wykonany dla drugiej z dużych hurtowni niemieckich - FEZ. Dlaczego jest w opakowaniu MZA, ciężko powiedzieć. Ja tak kupiłem. Może prowadzą coś na zasadzie kooperacji, lub jakiś pośrednik kombinuje. Nie jest to w sumie istotne, dla sedna sprawy. Zdjęcia które wkleiłem są na tyle wyraźne, że można po zdjęciach allegro czy w sklepach poznać, czy przypadkiem nie jest to samo. To najdroższy tłok dostępny na rynku i w zależności od przypadku występuje nawet jako DDR'owski.
[ Dodano: 2011-12-08, 18:03 ]
czochu napisał/a: | znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł prawdopodobnie robi to na takich tłokach jak podałem w linku z takiego opakowania lub tego jaśniejszego czyli ZA NISKI tłok ! |
Jeżeli Czochu nie masz pewności i dowodów, nie pisz na forum publicum. Koleś, jeżeli nawet robi ludzi w chooja, może Cię z paragrafu pociągnąć i nic mu nie zrobisz... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2011-12-08, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 764 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2011-12-08, 20:09 Re: Tłok
|
|
|
mictom napisał/a: | Ja kupiłem ten ze stazetu http://www.stazet.inkontr...pl.html?ref=qq1 ,warzyłem tłoka sworzeń pierścionki waga minimalnie większa(w końcu to już nadwymiar. Gdzieś to miałem wszystko popisane co ile, tylko nie wiem, gdzie to mam). Zawiozłem tłok z garem do szlifowania, starszy Pan pomierzył, powiedział że jest minimalnie za mały owal, a tak to wszystko w porządku pooglądał pierścionki, sworzeń, zabezpieczenia założyłem DDR-owskie, bo te z tego kompletu ciut mniej sprężynowały(nie były złe, ale wolałem założyć lepsze). Co do tego tłoka jeszcze, to powiedział, że ziomki przynosili mu dużo gorsze-tzn że miał owal, ale tam gdzie nie trzeba :-/. Co mogę jeszcze powiedzieć na ten temat - zamontowałem z luzem 0.04mm, mam zrobione troszkę ponad 1000km, nie mogę narzekać bo wszystko jest dobrze. Latałem już trasy po 70km i nie zauważyłem nic niepokojącego. Ale na wiosnę koniecznie muszę sprawdzić na dłuższej trasie. Ale myślę że jakby coś było nie tak to by wyszło w tym 1000km. Czas pokaże. Puki co jestem zadowolony. |
Mam identyczny tłok u siebie, pasowanie 0,03mm przebieg 6k km łapie przy 100km/h jednak całej winy na tłok zwalić nie mogę bo miałem beznadziejnego szlifierza. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-12-08, 20:51
|
|
|
INTR napisał Cytat: | Jeżeli Czochu nie masz pewności i dowodów, nie pisz na forum publicum. Koleś, jeżeli nawet robi ludzi w chooja, może Cię z paragrafu pociągnąć i nic mu nie zrobisz... | dlatego informuje kolegów ze ma coś takiego miejsce (jesli ktoś przegląda allegro oferty z cylindrami czy tłokami czy wałami można spotkać gotowe zestawy) ale nie podaje linku tego kolesia , bo wiem ze mogą być z tego jakieś konsekwencje |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2011-12-08, 23:01
|
|
|
intr, Wreszcie konkretnie wyjaśniłeś przyczynę zacierających się tłoków |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-01-05, 01:33
|
|
|
co to za tłok ?
kiedys widzialem go na ebay-u byl podobno do 301 ale nie pamietam czy był dopisek kanuni czy nie . |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2012-01-05, 21:21
|
|
|
samemu bardzo mnie ciekawi od czego jest ten tłok |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2012-01-06, 00:50
|
|
|
dodek10, moglbys go zwymiarowac ? Mam oryginalnego tloka od Kanuni, ale ma na pewno inny wyglad. Moze chociaz wymiary trzyma ten Twoj ? |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-01-06, 01:04
|
|
|
Znalazłem to tłok firmy Mahle, ale nic wiecej nie wiem
[ Dodano: 2012-01-06, 01:26 ]
wewnątrz ma jeszcze napisy: 76,1 K20 |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Patrick345
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 158 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2012-01-06, 11:37
|
|
|
mahle krotoszyn ? Przecie to polska firma produkująca między innymi zestawy naprawcze silników do ciągników rolniczych. |
_________________ Reanimacja mojej MZ: http://forum.mz-klub.pl/v...p=164274#164274 |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2012-01-06, 17:57
|
|
|
Mahle to jedna z lepszych w świecie fabryk tłoków i nie tylko, a w Krotoszynie to mają tylko swój oddział. To tak, jakby powiedzieć, że Fiat jest z Polski, bo tu ma jedną z większych swoich fabryk |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-04-23, 19:13
|
|
|
temat rozpocząłem, temat ostatecznie zamykam.
czochu napisał/a: | MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski |
TŁOK JEST ALMOTOWSKI.
chcąc rozwiać wszystkie wątpliwości kupiłem tłok k20 na firmę bezpośrednio w almocie. Dzisiaj otrzymałem takiego golasa:
Tłok z pierwszego posta był w opakowaniu MZA i był tlokiem ALMOTOWSKIM, tak jak wynikało z opisu na stronie MZA.
tłok do 150'tki w opakowaniu PISTON niebieskim, to również almot.
TEMAT ZAMKNIĘTY. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2012-04-26, 19:37 ew
|
|
|
Ja jeszcze coś dopowiem,kupilem tloka tego co intr pokazuje ,niby stop k20 i wogole kolor odpowiedni,guzik prawda oto dowody na zdjeciach przedstawiaja jak wyglada tlok po przejechaniu 10 km swiezo po slzifie,juz widnieja slady zatarcia ,jednym slowem szajs szkoda kazdego grosza na takie kupa , |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-04-27, 23:29
|
|
|
Na moje to jest źle obrobiony cylinder, nie zfazowane okna, lub zły luz montażowy. Nie jest to zatarcie bo takie występuje w miejscach gdzie jest gruba ścianka tłoka - miejsce największej rozszerzalności cieplnej. Najczęściej na wysokości pierścieni, czy okolice sworznia. |
|
|
|
|
|