Przesunięty przez: Qba 2007-04-11, 19:46 |
rysunek techniczny uchwytów silnika etz 251 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-11, 22:21
|
|
|
Witam
To może kolega w@riat, idąc za ciosem zrobił by jeszcze podobny rysunek mocowania silnika w CAD dla innych kolegów posiadających Mz ETZ 150 i Mz ETZ 250 można by wtedy dopisać te modele do tego tematu i nadać mu wtedy taką nazwę "Rysunek techniczny uchwytów silnika Mz ETZ 150/250/251" Koledzy na pewno będą wdzięczni... POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
w@riat
Motocykl: Honda VFR 750 RC36II
Wiek: 37 Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-09-22, 01:16
|
|
|
wydaje mi sie ze wystarczy do 150 doeobic, 250 od 251 rozni sie 1 wymiarem opisanym wczesniej. Ludziska troche wlasnej inwencji, wiadomo ze najlpiej bylo by zasysac wykonane elementy ale wystarczy pomyslec i poczytać |
|
|
|
|
Polonez
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 94 Skąd: Baranowo
|
Wysłany: 2011-02-22, 18:07
|
|
|
czy ktoś jeszcze robi takie uchwyty? do mz 250? byłbym zainteresowany |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2011-03-20, 16:38
|
|
|
A ja mam jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o wymiar R98 mianowicie niektóre uchwyty są w tym miejscu zaokrąglone(mają owy promień) a niektóre mają tam trapez, czemu tak i jakie właściwie sa oryginalne uchwyty do 251?? Ile dokładnie wynosi ten wymiar między środkiem otworu na wachacz a śrubami silnika(ten który się rózni o 10mm między modelami)?? |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-10-17, 22:19
|
|
|
Temat uchwytów silnika przerabiałem 2 lata temu i miałem napisać o tym, ale jakoś zeszło …
Otóż mianowicie popularny rysunek uchwytu w wykonaniu buli_87 ma pewną wadę. Wada polega na tym, że uchwyt został zaprojektowany przy założeniu, że będzie wykonany z blachy 10mm. Jest to niestety za mało. Uchwyt w miejscu otworów na śruby jest za cienki. Jeśli ktoś koniecznie chce robić to z blachy 10mm tak jak jest to na rys. to musi pomiędzy uchwyty a silnik (w miejscu śrub mocujących silnik) włożyć odpowiedniej grubości podkładki (czyli w sumie 4 szt.). Jeśli tego nie zrobi to po przykręceniu silnika płaszczyzny uchwytów nie będą do siebie równoległe, będą skośne. Warto o tym pamiętać.
Jaka powinna być właściwa grubość uchwytów w miejscu otworów na śruby później zapodam, bo już teraz nie pamiętam. Chyba że ktoś ma ten temat na świeżo to niech napisze.
Rozmawialiśmy o tym na paru spotkaniach i parę osób dorabiając sobie uchwyty o tym pamiętało. Może na forum też się to komuś przyda. |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-27, 09:02
|
|
|
Awers czyli wymiar oznaczający grubość na przekroju A-A oznaczony teraz 5mm powinien wynosić 7mm? ewentualnie głębokość tulei powinna być większa o 2 mm? |
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-03-09, 20:50
|
|
|
buli_87, tam gdzie na rys (przekroju A-A) jest 10mm tam powinno być więcej. Teraz nie będę pisał ile bo na 100% nie jestem pewien. jak sprawdzę to napiszę.
[ Dodano: 2012-03-09, 21:31 ]
Jeszcze jedna uwaga. Na całkowite przekrzywienie silnika w prawo składają się dwie rzeczy. Wyginające się uchwyty to tylko jeden powód krzywego silnika. Druga składowa to odchylenie powstające na gumowych łożyskach, które pośredniczą w przenoszeniu obciążeń z uchwytów na ramę. Zamontowanie solidnych nie do skrzywienia uchwytów poprawi sytuację, ale nie wyeliminuje przekrzywienia silnika.
W mojej MZ pomimo tego, że łożyska gumowe nie są wytłuczone czy wygniecione, a uchwyty są nie do wygięcia to i tak dalej ma silnik lekko przekrzywiony w prawo.
Dlatego gdybym miał jeszcze raz zamawiać dorobienie uchwytów, kazałbym przesunąć lekko otwory na śruby w jednym uchwycie (w tym bez gwintu) tak, aby nadać wstępne, lekkie przekrzywienie silnika w lewo. Myślę, że dopiero wtedy silnik by siedział prosto.
Nie widzę możliwych do wystąpienia jakichś negatywnych skutków takiego zabiegu.
Co o tym myślicie Może ktoś jednak dopatrzy się w tym czegoś niedobrego to pisać. |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2012-03-09, 21:58
|
|
|
O ile dobrze pamiętam, po zrobieniu uchwytów z rysunku brakowało mi 3,6mm. Wartość ta nie jest w 100% pewna ale pamiętam, że wychodziło jakoś tak. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
D.J.
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 38 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Jankowice
|
Wysłany: 2012-03-10, 15:43
|
|
|
Wg pomiarów ramy, karterów i rysunku wychodzi na to, że na uchwytach zrobionych wg rysunku nie będzie zadnego luzu i żadne podkładki nie będa potrzebne.
Mówie o ETZ 251. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-20, 16:40
|
|
|
Rysunek najważniejszej części uchwytów bez rozwinięcia na laser (kumaty spec sobie rozwinie) replika do 251/301.
Moja nie testowana opcja ze stali nierdzewnej 3mm , nie testowana ze względu na inne właściwości niż stal stosowana w oryginale.
|
|
|
|
|
Klimas92
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 68 Skąd: Krotoszyn
|
|
|
|
|
djkrzychu91
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 96 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2012-09-16, 12:10
|
|
|
Czym żeś to powyginał??? |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2012-09-27, 15:39
|
|
|
Silnik z mojej ety własnie daje dyla w prawo, więc jakby ktoś udało się wyciosać przyzwoite uchwyty pod 250 to jestem chętny. Bez wariactw uszy z alledrogo wytrzymały 500km |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-09-27, 16:53
|
|
|
Bo trzeba te allegrowe zespawać ze sobą i zrobić z nich podwójne Tako przynajmniej rzecze Zaratustra |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-10-03, 15:01
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | będą lepsze jak ten nasz miękki allegroszajs? | Napewno nie bo to jest to samo tylko droższe. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-10-03, 15:06
|
|
|
Właśnie mi się tak wydawało że to to samo.
Nie warto ulegać złudzeniu "droższe znaczy lesze". Masa sprzedawczyków tak oszukuje klientów |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Aleks
Motocykl: brak
Wiek: 28 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 30 Skąd: Kłębowiec
|
Wysłany: 2012-10-04, 13:54
|
|
|
Jeżeli ktoś robiłby dobre uchwyty w przystępnych cenach to jestem chętny na 1 albo 2 komplety. |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
|
|
|
|
|