» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: AdEk2007
2009-10-16, 17:18
Cylinder - dotarty na innym silniku
Autor Wiadomość
mik84 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-03-15, 18:38   Cylinder - dotarty na innym silniku

Witam
Jakiś czas temu kupilem od zaufanego gościa cylinder+glowica+tłok+sworzeń, po 3.szlifie i ładnie dotarty(ok 3k km, zero zatarć na tłoku). Nareszcie mam orginal 251 :) Niedługo będę go montował i zastanawiam się na ile ostrożnie się obchodzić z tym zestawem podczas jazdy. Wiadomo że najważniejszy jest układ tłok-cylinder ale w końcu "nowy" stuff będzie chodzil na innym wale, pewnie róznica na uszczelkach tez jakaś będzie..minimalna ale czy to znaczy, że nie istotna? :roll:
Mieliście podobne doświadczenia?
_________________
:::RESPECT & POZDRO:::
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-02-01, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-15, 19:54   

jesli przekładasz cały zestaw to bedzie smigac,no grubosc uszczelek a raczej uszczelki pod cylindrem bedzie miała znaczenie ale niewielkie,bo jasli bedzie ciut grubsza to pierscienie to tłok bedzie schodzil nizej a co za tym idzie zmieni sie dolna granica w do ktorej dochodziły pierscienie,a jak chudsza to naodwrot wtedy gorna,ale jesli dobrze zrozumiałem ten zestaw ma przejechane 3tys km po szlifie wiec,niepowinno to zakłucac pracy i nic niepowinno sie dziac...po takim przebiegu mozesz jej spokojnie odkrecac ile fabryka dała...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-03-15, 20:32   

Dokładnie, jeśli zakładasz komplet, to nie musisz już jej docierać, chyba że wał dawałeś do regenarcji, to co innego, ale o tym nic nie pisałeś, więc możesz śmiało odkręcać gaz do dechy :wink:
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
Mistrzu999 
Etz

Motocykl: Mz Etz 251,2x SIMSON
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 50
Skąd: Poręba Śląskie
Wysłany: 2006-03-15, 22:01   

Moja Etka w pizde dopiero dostala po przekroczeniu 2tys po remoncie i sam jestem w szoku 130 na 4 i 5 w zanadrzu i duzoo obrotów pozdro :) :P
_________________
http://www.moto-team-poreba.blog.onet.pl/
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-15, 22:53   

to chyba zegar zdrowo oszukuje,musiał bys wkrecic ja na jakies 8 tys albo i wiecej,gdzie po przekroczeniu 6.500 drastycznie zaczyna spadac moment obrotowy i do 8 tys bujała by sie bardzo dlugo o ile wogule by sie wkreciła...wiekszosc 251 to na 5 wyscika 130...a ty mowisz ze leciała tyle na IV...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wodzumz 
Zlotowicz
Dawca Ner


Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-03-15, 23:56   

Zakładaj ten zestawik i niczym się nie przejmuj bo następna zima Cię zastanie. To jest MZ - musi i będzie chodziła. :mrgreen:
_________________
Wodzumz
 
 
     
Mistrzu999 
Etz

Motocykl: Mz Etz 251,2x SIMSON
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 50
Skąd: Poręba Śląskie
Wysłany: 2006-03-16, 07:36   

Wątpie zeby mój zegar oszukiwał jecahałem x predkosc i kumpel obok jechał i tez tyly samo pokazywało ;) Będe musiał z jakims autkiem zmierzyc ale wątpie zeby inaczej pokazywało ...:) ale teraz powrót do tematu ... zakładaj i jezdzij nic sie nie owinno dziac tylko bron Boże zakladac silikon pod cylinder nunu niech cie paluchy nie swedzą :)
_________________
http://www.moto-team-poreba.blog.onet.pl/
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-03-16, 07:39   

Cytat:
Zakładaj ten zestawik i niczym się nie przejmuj bo następna zima Cię zastanie. To jest MZ - musi i będzie chodziła.

Takie myślenie mi sie podoba :)
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
mik84 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-03-16, 15:51   

Podzielam Wasz entuzjazm :wink:
SOWIETVW - tez to analizowałem pod kątem GMP ale jak piszesz- przy tym przebiegu trudno mowić o jakimś progu, który moglby zaszkodzić (w przypadku cieńszej uszczelki pod cylindrem). Ale jak mówią: teoria teorią ale upenić się zawsze warto :wink:
Teraz tylko troche wolnego czasu i działam :)
_________________
:::RESPECT & POZDRO:::
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-16, 21:07   

pamietaj ze nawet podczas docierania niepowinno sie silnika przymulac,po pierwszych odpaleniach i gaszeniach,itd,jak juz se to troszke pochodzi bo wiadmo ze głupio troche na swirzo szlifowanym cylindrze usiasc i jezdzic,ale pozniej juz po ok 20 km,mozna a nawet trzeba wkrecac silnik smiało ale z wyczuciem na wyzsze obroty,poprostu wkrecac go powoli ale wysoko,smiało do 4 tys.wiadomo ze kiedy silnik pracuje na wysokich obrotach to czesci bardziej pracuja i powstaja wieksze odchyły,tłok osiaga wtedy wyzsza granice martwego gornego i dolnego punktu,co za tym idzie wyrabia se gładz i prog w wiekszym zakresie,wiec jesli był zamulany przy docieraniu to mzoe juz taki zostac...znaczy bedzie miał kiepskie osiagi,bedzie to chodzic ale nie tak jak sie nalzy,dostaja wtedy w d... gorny i dolny pierscien kiedy cisniemy na wiekszych obrotach...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
pawel1987 


Motocykl: mz 150
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 27
Skąd: koscierzyna
Wysłany: 2006-03-16, 21:26   

[quote="Mistrzu999"]Moja Etka w pizde dopiero dostala po przekroczeniu 2tys po remoncie i sam jestem w szoku 130 na 4 i 5 w zanadrzu i duzoo obrotów pozdro :) :P[/quote]

Jaki film mz 251 !!! 130 km\h na 4\5 biegu :mrgreen: u nas tez sa tacy co mówia ze mz etz 150 idzie im 120 km\h !! a ta cała 250\251 (w sumie nie ma zadnej różnicy ) poleci moze max 115 km\h no moze z dobrej góry 120km\h ale wtedy silnik woła pósc gaz !!! :wink: ja mam sam mz etz 150 i jest w BdB stanie i poleci w granicach 100-105 km\h wiec nie sciemniaj tu kolego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bo mój ogar 200 jechał na 2 biegu 150 km\h :wink: :wink: pozdro (smieje smieje ) :D
_________________
http://bikepics.com/members/pawel198777/
___________________________________
A to kumpla Ogar 200 (rakieta :P :P) - =>
http://bikepics.com/members/zika178544/85ogar/
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-16, 22:34   

no z tym IV biegiem i 130 km/h to albo dobra bajeczka albo niezłe przeklamania masz na budziku,musiala by miec z 8 tys obrotow albo wiecej...pawel1987, akurat co do 250 i 251 to racji nie masz bo 250 i 251 to 120 ciagnie spokojnie maks to jest od 125 do 140 zalezy w jakim stanie i kwestia regulacji gaznika,to jest juz 250 ccm i siła rzeczy musi isc,tyle ze spalanie przy tej predkosci to wiadomo katastrofa,watpie czy 7 litrach by sie zamkneło...w kazdy razie w trasie to te 110 mozna cisnac spokojnie i silnik nawet niezajeczy,tyko ze nie kazdego na to stac...tzreba takze brac pod uwage przekłamania licznikow w przud lub w tył to o te 5km/h moze przekłamywac spokojnie,nieoszukujac sie to zegary sa dosc prymitywne,wiec najpewniej mierzyc samochodem albo licznikiem rowerowym... :wink:

[ Dodano: 2006-03-16, 22:37 ]
przyspieszenie ETZ z silnikiem EM 250 od 0 - 100 km/h to 9,5 sek,czyli jak całkiem niezły samochod...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16