» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:08
cynowanie czopów wału
Autor Wiadomość
krycha154 
MZ POWER MANIA :)

Motocykl: obecnie żaden
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 53
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2006-03-17, 18:30   cynowanie czopów wału

witam zastanawiem sie czy ten sposób jest dobry chodzi mi o to ze nowe łożyska na wale mają luzy tzn czopy wału są już starte jak wał przekręce to łożysko wypada samo więc mój wujek mechanik powiedział ze czopu wały obleci dookoła cyną a potem wbije lożyska co o tym sądzicie?czy to wytrzyma?czy będzie morzna normalnie jeździc?
ps.jeśli chodzi o lutownice to mój wujek jest zaopatrzony w specjalny sprzęt do tego i robił cos podobnego w ciągnikach i ciężarówkach
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-17, 20:03   

Chcesz pokryc cyna utwardzana powierzchnie walu? Jaka metoda chcesz to zrobic? :)
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
krycha154 
MZ POWER MANIA :)

Motocykl: obecnie żaden
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 53
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2006-03-17, 20:29   

specjalną cyną i lutownicą do pływaków
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-17, 20:56   

Heh, a co to za specjalna cyna?

Dlaczego pytam? Dlatego, ze twardosc czystej cyny wynosi 4 HB, natomiast czop walu w miejscu osadzenia lozyska jest hartowany/naweglany do twardosci powyzej 50 HRC, co w skali HB odpowiada wartosciom powyzej 500. Wiec lekko liczac warstwa cyny naniesiona na czop walu bedzie miala twardosc ponad 100 razy mniejsza od wymaganej pod osadzenie lozyska. Myslisz, ze takie rozwiazanie dlugo wytrzyma?

Pomijam juz kwestie rownomiernego rozprowadzenia warstwy cyny i doboru jej grubosci.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-03-18, 00:44   

słyszałem o napawaniu , ale nie wiem na czym to polega :|
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
FIREWOLF1 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 8
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2006-03-18, 10:04   

szkoda kombinowac.Poszukaj uzywanego walu z rozbiorki
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2006-03-18, 10:40   

albo daj do regeneracji domowymi sposobami lepiej nie próbuj to jest ważny element
 
 
     
rybson13 
Zlotowicz

Motocykl: Sf
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 414
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-03-19, 20:34   

matkooooooo cynowanie?? cyna to se mozesz przylutowac diode z przewodem albo bak pocynowac;/ do tego jest chrom techniczny taki matowy nie swiecacy, idziesz do zakladu gdzie chromuja technicznym (jest twardy) placisz za usluge 50zl, ale masz zrobione, btw. prawdziwa regeneracja walu polega wlasnie na nie wymianie lozyska, korbowodu i wywazeniu, ale tez na zmierzeniu czopow oszlifowaniu i pochromowaniu pod wymiar lozyska, widzialem mądry patent takiego jegnego mechanika jak gniazda w karterze i czopy na wale punktowal punktakiem, zeby lozyska siedzialy phhhh smiech na sali, wracajac do cynowania to sie robi, ale tak to napisales ze zrobiles obore wujkowi :lol: to nie jest taka cyna zwykla to jest cyna tzw setka bardzo mocna pisz dokladnie bo ktos puzniej wezmie lutownice i zwykla cyne i zacznie lutowac, zabieg ten mozna wykonac tylko na lozyska zeby komus nie wpadlo do glowy stozka cynowac pod kosz sprzeglowy , a teraz a dlaczego cyna ma bys tzw setka?? a dlatego ze zwykla sie topi w temp 80stopni, moim zdaniem mozna sprubowac ale jak chcesz miec naparwde gites zrobione to chromuj :wink: pozzdrawiam i nastepnym razem napisz to bardziej technicznie bo pewnie nikt oprucz mnie nie wiedzial ze to o inna cyne chodzi , bez urazy
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-20, 19:02   

cyna taka do lutowania kabli, elementów elektronicznych topi sie w 180 st C
a lutownica rozgrzewa sie do 25 0st
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-20, 21:58   

chłopie znajdz se inny wał i daj do regeneracji i spokoj a nie zadne cynowanie czy chromowanie,cos tam jest spaprane ze te łozyska luzno chodza,to niema prawa sie zepsuc bo czopy głowne niepracuja,nabija sie lozysko i to one pracuje,chyba ze to było juz tyle razy sciagane i zakladane ze sie wyrobiło,ale jakos watpie...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14