» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-15, 20:16
[ES 250/1] Olej do amortyzatorów
Autor Wiadomość
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-20, 20:27   [ES 250/1] Olej do amortyzatorów

Witam -

Jaki olej polecacie ??
W instrukcji mam 4-5 st w skali Englera i polecają jakis szwaks marki "Karamba" hehehe :mrgreen: - ale nie wiem co to znaczy w ludzkim języku :roll: .
Prosze o opinie uzytkowników ESek. Moja wersja to 250/0 z 1959 dedykowana do wózka ( ale jeżdze solo :wink: ).

pozdrawiam i z góry dzieki :]
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2011-11-08, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-02-20, 22:01   

choć ja nie uzupełniałem, to kolega robił to za pomocą Mobila fork do telekopów hydraulicznych, sprawdził się w zawieszeniu wachaczowym.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-02-20, 22:06   

Plonczek zbadaj temat jaka była lepkkość oleju i ilość na amorek , z doświadczenia moge polecić Motula-testowałem w kilku motocyklach ( dostepna pełna gama) ale głównie japoni :) co wydaj mi sie + ze wzgledu na wiekszy wymagania :D tych bików
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-20, 22:14   

O czesc Toma
My sie znamy :mrgreen:
Sprzedałes mi lampę do Trophy jakies dwa lata temu .
Mam ją zamontowaną i sprawuje sie bardzo dobrze :] .
Podaj prosze jak jest wiskoza tego mobila . Moze znajde cos o podobnych parametrach.
_________________
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=3136
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-02-20, 22:21   

[quote="Saracen1608"]O czesc Toma
My sie znamy
Sprzedałes mi lampę do Trophy jakies dwa lata temu .
Mam ją zamontowaną i sprawuje sie bardzo dobrze :] . [/quote]

kurde wiem ze to nie miejsce na to :oops: ale możesz mi przypomnieć jakieś szczegóły ?? starszawy już jestem i skleroza na karku :D :D
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-20, 22:28   

Eh masz prawo nie pamietac :lol:

To chyba było jeszcze na starym serwerze , albo na allegro - juz nie pamietam :oops: .
Załatwialismy wszystko przez maila . Lampka była w 100% taka jak pisałes , kompletna , bez żarówek . Własnie odebrałem ja od chromowania bo jestem w trakcie restaurowania mojej staruszki :mrgreen: .

pozdrawiam serdecznie :]
_________________
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=3136
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-02-20, 22:34   

super !! tak to było allegro teraz sobie przypomniam :D miło mi Cie powitać tym bardziej !!! :)

co do oliwy do amorków , nie znalazłem zednych danych dot. lepkkości , wiec może chłopaki z Forum nas wspomogą bo jestem również zainteresowany tym tematem ,
zarówno Mobil jak i Motul ( którego polecam) posiadają pełen wybór zarówno pół- jak i syntetyków .
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-20, 22:42   

Ok - to od razu zapytam jeszcze jaka swiece stosujesz w swojej ES ??
Jak uzywam Iskry od 80 do 95. Na razie eksperymentuje bo nie moge znaleźć odpowiedniej ciepłoty :? i czesto mi zawala elektrody choc uzywam tylko pełnego syntetyka i paliwo staram sie brac tylko z pewnego zrodła...
Wiem ze silnik nie ten sam, ale bardzo podobny.
_________________
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=3136
 
     
arsene 
Zlotowicz
arsene

Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 481
Skąd: MIŁOSZEWIEC
Wysłany: 2006-02-21, 00:36   

Witam
pozwolę sie przyłączyć do tej dyskusji
Tez mam es, moaj jest z 60 roku, tez dedykowana do wózka i tez jeżdzę bez wózka. Jeżeli chodzi o olej do amorów, nie mam zdania, aktualnie mam olej, który mi podrzucił kolega mówiac ze bedzie dobry ale nie mam bladego pojecia co to za olej.
Zastanawia mani jedna rzecz> obaj macie es teraz powiedzcie czym te dwa silniki sie różnią ?? Chyba ze kolega toma ma trophy, nie doczytałem, jeżeli tak to wiem czym sie różnią, ale jeżeli jaskółkę to dlaczego podobne??
Z moich obserwacji wał w modelach co najmniej do 60 roku jest inny i inny jest układ simmneringów i łożysk w karterach (na wale). A co to ma do swiecy??
Acha, mi też zarzuca, na 95 jeżdzę. Z tym, ze jak jade równo jest ok, jak zaczynam zwalaniać i przyspieszać, zmieniać biegi to zaraz mi zarzuca.
Jaką stosujecie mieszankę tak jak w instrukcji 1:33 ?? Bo mi się kompletnie już pokręciło. w simsonie 50 ccm jest 1:50 a tu 1:33??
ArturL
 
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-21, 16:29   

[ obaj macie es teraz powiedzcie czym te dwa silniki sie różnią ?? Chyba ze kolega toma ma trophy, nie doczytałem, jeżeli tak to wiem czym sie różnią, ale jeżeli jaskółkę to dlaczego podobne??
Z moich obserwacji wał w modelach co najmniej do 60 roku jest inny i inny jest układ simmneringów i łożysk w karterach (na wale). A co to ma do swiecy??

Toma ma wyraźnie w sygnaturce ES250/2 - tzn trophy , a ja mam ES 250/0 czyli jaskółke. Silniki róznia sie dosc znacznie. Przede wszytkim nieco inny jest stopien sprezania i dlatego nalezy stosowac inne swiece. Nawet "z wygladu" silniki wygladaja inaczej( trophy jest bardziej "kwadratowy"). Co do reszty to silnik nawet w modelu 250/0 był podczas produkcji modyfikowany. Mam dwie sztuki - z 59 i 62 roku i np. inne sa srednice wału od strony sprzegła( musiałem robic dwa rózne sciągacze).



Jaką stosujecie mieszankę tak jak w instrukcji 1:33 ?? Bo mi się kompletnie już pokręciło. w simsonie 50 ccm jest 1:50 a tu 1:33??
ArturL[/quote]

Stosuj sie do tego co podaje [b]PRODUCENT OLEJU [/b]. Ja leje 1:50 pełnego syntetyka

pozdrawiam
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-02-21, 16:29   

ja polecam przed kupnem oleju sprawdzic stan amorkow. jesli sa powycierane bieznie i zachodzi duze prawdopodobienstwo ze olej moze swobodnie przeplywac to trzeba sei rozejzec za czym gęstrzym. ja do amorow stosuje amortyzol produkcj rozimej(orlen). jest dobry i przdewszystkim tani. jesli widze ze amorki sa zuzyte to biore cos gestrzeg(nawet mixoL:) lub mieszam jakis silnikowy z amortyzolem i tak metoda prob i bledow by dopasowac je do moich wymagan.
kiedys rozbieralem amorki w osie i zobaczylem ze sa bardzo zuzyte, amortyzol "luzem nic nie dawal wiec nalalem silnikowegoo oleju selektol z niewielkim dodatkiem amortyzolu i jest ok.
w sumie marka oleju nie jest az tak wazna, a co do lepkosci to trzeba ja dostosowac do konkretnego egzemplaza.
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-02-21, 18:03   

z tym obadaniem to będzie ciężko, bo wątpię żeby miał on jeszcze pojemnik po oleum. Silniki różnią się najbardziej wyglądem, trochę mocą i momentem, zupełnie inne przełożenia na skrzyni biegów. Całość pod względem konstrukcji i rozwiązań jest niemal identyczna, bo silnik trophy to przekonstruowany silnik 250/0 dlatego różnice technologiczne są niewielkie. Poprostu postep wymusil modyfikacje :)
_________________
The power of dreams.
 
 
     
arsene 
Zlotowicz
arsene

Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 481
Skąd: MIŁOSZEWIEC
Wysłany: 2006-02-21, 20:49   

Ale błysnałem
Dopiero teraz zobaczyłem w podpisie na dole 250/2
wczesniej patrzyłem tylko z lewej, normalnie bystry jestem.
Ale jeszcze wracjając do oznaczeń: w instrukcji niemieckiej nie widziałem oznaczenia 250/0 jak tu co niektórzy piszą, wersja moja w tej instrukcji jest jako es 250 bez żadnych łamańców i zerek i jedynek. Wiec dlaczego kolega saracen ma 250/0, gdzie znalazłeś takie oznacznie??

pozdrawiam

ArturL
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-22, 07:39   

wiec tak. Symbolika MZ :P


/1 stosowało sie do stosunkowo ulepszonej wersji silnika;]
/0 nie ma takiego ozaczenia;) poprostu... jest to pierwsza wersja;]


Dobra teraz chce wiedzieć czy ES 250 to ta z 2 wydechami;>
 
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-22, 13:51   

No dokładnie to wyglada tak :
250/0 to okreslenie "potoczne" - po prostu mowi sie tak zeby było wiadomo ze chodzi o model produkowany przed 250/1.
Mozna je rozróznic na pierwszy rzut oka po innej konstrukcji tylnej czesci nadwozia. W 0 jest osłona tylnego koła i kuferki boczne. Jedynka ma normalny błotnik z tyłu.

Moja 250/0 to druga seria produkcyjna (1959) czyli juz jeden wydech. Podwojne były od 1956 do 58.

Do tych amorów wlałem amoryzol "i mam fszyszko w duffie " :wink: hehe - dzieki za pomoc wszystkim

pozdrawiam
_________________
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=3136
 
     
bartekm11 
Bartekm11


Motocykl: 251
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Krosno
Wysłany: 2006-02-28, 22:32   

z tym stosunkiem oleju do paliwa to bylbym ostrozniejszy bo w jaskółce jest w główce korbowodu tulejka (przynajmniej w tych pierwszych modelach) a to wymusza smarowanie 1:33 ...z tego co wiem to wlasnie tym jest podyktowany stosunek oleju do benzyny...wszytko zalezy czy w glowce i stopce korby jest tulejka czy łożyska....

ps......wie tkoś cos o niechcianym cylindrze do jaskółki???? szukam.....
 
 
     
CZ 

Motocykl: CZ
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 4
Skąd: Z CEZETY
Wysłany: 2006-03-01, 12:34   

bartekm11, ma raczej racje. Lanie oleju zależy od smarowania, które powinno być 1:33 . Sprawdź jeszcze czy masz tulejke czy łożyska.
_________________
mz-etz.prv.pl
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-03-29, 21:02   

Jaja se chopy robice ??
To chyba jasne ze tłok jest na tulejce a korba na wale na łożysku igiełkowym. Jak chcecie to wam wkleje foty jak wygladały swożeń i łozysko po 3000 km przejechanych na Castrolu RS 2T mieszanym w stosunku 1:50.
Stan fabryczny 8) he he
_________________
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=3136
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-29, 21:05   

ja mam juz 2 łozyska igiełkowe:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16