Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-22, 23:15 |
Jak zrobić siedzenie/siedzenia do MZ ES TROPHY |
Autor |
Wiadomość |
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-10-08, 20:38
|
|
|
studefix napisał/a: | nie mają"języczków/zaczepów" do przymocowania sprężyn | Czyli coś w tym jest. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Fafik
Motocykl: mz es 250/2 trophy
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 60 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2012-10-08, 23:10
|
|
|
W moim z 72' też były te dwie gąbki |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
adniem21
Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 73 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2012-11-08, 22:01
|
|
|
Ma ktoś jakieś doświadczenie z siedzeniami do tropika rozebrałem dwa komplety i w jednym były sprężyny a w drugim zamiast sprężyn była gąbka, blachy takie same w komplecie z gąbką nie było śladów jakie by świadczyły ze były tam sprężyny. Jak to ma być w oryginale. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-11-08, 22:13
|
|
|
No ja w obydwu jaskółkach miałem tak samo. Jedno gąbka drugie sprężyny. O ile jedne były z pokrowcami i wystarczyło tylko obszyć na nie. O tyle w tych drugich mam tylko gołą gąbkę twardą już jak skała a w drugim gołe sprężyny. I mam dylemat jak to odrestaurować. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
adniem21
Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 73 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2012-11-09, 08:40
|
|
|
Na sprężyny idzie gruba szmata (brezent czy coś w tym rodzaju) na to 2 czm gąbki tal żeby się zawinęła na boki i do tyłu i gumowy pokrowiec z alldrogo za 200zł. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-11-09, 18:09
|
|
|
adniem21, ja swoje oba zrobiłem w skórze za 50 zł. nie będę walił 400zł na pokrowce na oba te. Sam coś muszę wykminić. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
adniem21
Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 73 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2012-11-09, 19:47
|
|
|
ja pokrowce mam bardzo ładne tylko chodziło mi o to jak powinny być w środku wypełnione siedzenia czy sprężyny czy gąbka.Ja chyba będę zakładał na sprężynach. |
|
|
|
|
Malutki_Cisek
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-11-09, 20:18
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich.
Powinno być dokładnie tak jak opisał adniem21. W przypadku braku sprężyn prawdopodobnie na skutek pęknięć gumowego pokrowca do wnętrza siedzeńia dostała się woda, sprężyny skorodowały i popękały. Poprzedni właściciel usunął je, bo na popękanych nie da się nawet gąbki położyć. Pozostały otwory w podstawie siedzenia po sprężynach.
Powinna być podstawa ze sprężynami meblowymi, juta ( zabezpiecza przed uszkodzeniem gąbki przez sprężyny ), gąbka (a w zasadzie guma piankowa fabrycznie wyprofilowana obecnie nie do dostania - nie wiem jaka była gruba oryginalnie bo się rozkruszyła ze starości i rozpadła, dałem gąbkę tapicerską grubości 3 cm ) i oczywiście pokrowiec, najlepiej oryginalny lub dobrej jakości współczesna replika. Całość mocowana wkrętami poprzez blachy dociskające równomiernie pokrowiec gumowy do podstawy. Jest to o tyle istotne, że grubość pokrowca i blaszek dociskowych jest uwzględniona przy przy zamka siedzenia. Nie może być ani za cienka ani za gruba bo zamek nie chce wówczas poprawnie pasować.
Przepraszam za ten przydługi monolog, ale w katalogu części MZ ES250/2 siedzenia są pokazane jako kompletnie zmontowana część zamienna i nie widać szczegółów. Poznanie konstrukcji kosztuje czas i pieniądze. Pierwsze egzemplarze siedzeń sercowych jakie miałem też miały wepchniętą samą gąbkę i pierwotnie sądziłem, że tak ma być. Komfort siedzenia na sprężynach jest NIEPORÓWNYWALNY.
Na współczesnym motocyklu nie siedzi się nawet w połowie tak wygodnie jak na sprawnym, kompletnym i oryginalnym siedzeniu sercowym MZ.
PS. Wciąż poszukuję 1 szt. blaszki poprzez którą wkręty mocują gumowy pokrowiec do podstawy |
|
|
|
|
modzelak
Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 269 Skąd: WPZ
|
Wysłany: 2012-11-09, 22:30
|
|
|
Nie prawda,troche MZtek sprzedałem na części i na 100% brak sprężyn to nie jest inicjatywa poprzednich właścicieli.W młodszych tropikach niema sprężyn tylko gruba gąbka,a w starszych są sprężyny i cienka gąbka otulająca sprężyny żeby nieprzetarły gumy.A blachy pod wkręty były tylko w siedzeniu pasażera.Uważasz że blach mocujące pokrowiec były dobierane rozmiarem tak jak np.uszczelka głowicy lub podkładki zabieraka sprzęgła. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
|
|
|
|
|
Malutki_Cisek
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-11-10, 19:57
|
|
|
Oczywiście, że nie były dobierane grubością, tylko po prostu muszą być zamontowane w siedzisku pasażera, ponieważ inaczej zamek dobrze nie pracuje.
W siedzeniu kierowcy używano miseczkowych podkładek pod wkręty mocujące gumę do podstawy, ale bywały też blaszki ( solidniejsze rozwiązanie ).
Być może w niektórych późniejszych egzemplarzach nie było sprężyn od nowości.
Zresztą miało by to uzasadnienie w obniżeniu kosztów wykonania i materiałochłonności.
Wniosek o samowolce właścicieli wyciągnąłem na podstawie własnych doświadczeń lat ubiegłych kiedy motocykle te były jeszcze prawie nowe. Nie spotkałem wówczas żadnego egzemplarza bez sprężyn w siedzeniach.
Tak czy inaczej, ze sprężynami siedzenia te są zdecydowanie wygodniejsze.
Gumowe pokrowce były zawsze towarem deficytowym.Często szyto własne pokrowce.
Obecne repliki są drogie, ale rzeczywiście zgodne z oryginałem.
Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
luckyluke27
Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-11-13, 19:17
|
|
|
witajcie, ja w swoim tropiku to z przodu mialem sprezyny z tylu tylko gąbke ale kupilem jedno "dojechane" kompletne przednie siedzenie i przełożyłem do tylniego te spręzyny + gabke także teraz jest o niebo lepiej..
a i mam takie pytanie wiecie gdzie mozna dostac zestaw-y regeneracyjne do 28n1-3 ? oprocz niemieckich stronek ? bo na alledrogo jest ale do 28n1-1 :/ |
|
|
|
|
eurt22
Motocykl: MZ trophy ES 250/2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 57 Skąd: Kalish
|
Wysłany: 2012-11-22, 19:16
|
|
|
Moja trophy 71 też ma gąbki |
_________________ pająk - najlepszy przyjaciel elektronika |
|
|
|
|
adniem21
Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 73 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2012-11-22, 22:06
|
|
|
Ja mam sprężyny tropik z 68, a kupione siedzenia nie wiem z którego roku mają gąbki |
|
|
|
|
roomeek1
Motocykl: MZ es250/2
Wiek: 27 Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 91 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2012-12-19, 19:26
|
|
|
Moja z 70 ma sprężyny:) |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-12-23, 16:44
|
|
|
Bodajże wraz z przełomem stylistycznym i delikatnie mocowym w 69-70 roku zostały zmienione niektóre detale na tańsze. Mam na myśli siedzenia, tłumiki pewnie kilka innych detali. Mam mz w 100% kompletną, siedzenia są zachowane w świetnym stanie a na pewno oryginalne. wypełnione są pianką odlewaną. Wydaje mi się ze w ówczesnych czasach ciężko było tapicerowi zrobić formę do pianki. |
Ostatnio zmieniony przez buli_87 2012-12-26, 13:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r
Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 28 Skąd: Warszawa - Okęcie
|
Wysłany: 2012-12-25, 23:16
|
|
|
Studentfix ma rację na 100% - Były siedzenia ze sprężynami oraz takie z 2-ma warstwami gąbki: miękką i twardą. Nie wiem do kiedy były sprężyny, w każdym razie były pierwsze. Teoria o tańszych zamiennikach ma sens - w 1969 roku zniknął też przyspieszacz zapłonu. Wersji z gąbka z formy wewnątrz nigdy nie widziałem. |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-12-26, 13:29
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r , ja mam motocykl z przełomu, już bez przyspieszacza ale jest to rocznik 69, w siedzeniach miałem piankę z formy o jednej gęstości. Możliwe że to dlatego że był to przełom produkcyjny. |
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2012-12-26, 13:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r
Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 28 Skąd: Warszawa - Okęcie
|
Wysłany: 2012-12-26, 23:53
|
|
|
Jak to było trudno powiedzieć. W każdym razie na 99% żaden "Czesław" nie dorabiałby formy aby lać takie wkłady: raczej oryginał. |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
|
|
|
|
|