Stożek sprzegła silnik 250ccm |
Autor |
Wiadomość |
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2013-01-26, 18:53
|
|
|
A co do tego mają pierścienie? |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Rafal-r191
Rafał
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 29 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-01-26, 18:55
|
|
|
No jak włożę coś gumowego pod tłok to go automatycznie bedzie przekrzywiać podczas dokrecania sprzęgła więc pierścienie może docisnąć do cylindra. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28809 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-01-26, 19:03
|
|
|
Co za różnica skoro i tak masz silnik do remontu |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Rafal-r191
Rafał
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 29 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-01-26, 19:39
|
|
|
Jak ludzie piszą jak masz zrobić, to co się jeszcze zastanawiasz 10 razy ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Rafal-r191
Rafał
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 29 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-26, 20:06
|
|
|
Weźcie się wszyscy uspokójcie, bo wstyd forum przynosicie.
Po co wsadzać cokolwek pod tłok, jak można otworzyć kopniak i zablokować jego główkę o ramę? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-01-26, 20:25
|
|
|
motocyklista napisał/a: | No nie do końca bo jak masz młotek ze starym, spruchniałym trzonkiem to może ci się odszczypać kawałek i wlecieć do skrzyni korbowej | No to wiadomo że pruchna się do cylindra nie wkłada Rafal-r191 napisał/a: | a pierścienie nie popękają od takiego blokowania ? | nie popękają |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2013-01-26, 22:15
|
|
|
Szkoda, że w Jawie nie da się zastosować patentu z kopniakiem
Dodek, udar z młotka i klucza działa tylko przy odkręcaniu śruby a nie przy dokręcaniu. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
bery125
Motocykl: Dowtown 300, WR 250
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 265 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-01-26, 23:17
|
|
|
Saska spokojnie. Młodzież się uczy, ale ostatnimi czasy żadnych wykładów praktycznych na zlocie nie było więc błądzą |
|
|
|
|
Rafal-r191
Rafał
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 29 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-01-27, 13:59
|
|
|
Rafal-r191 napisał/a: | teraz tylko palnik pożyczyć i można zakładać | chcesz na ciepło stożek założyć? |
|
|
|
|
Rafal-r191
Rafał
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 29 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-01-27, 14:29
|
|
|
1 raz zakładałem na ciepło i go lekko obróciło podczas normalnej jazdy bez szaleństw , 2 razem bo solidnym dotarciu założyłem na zimno i wytrzymał kilkakrotne palenie lacza.
Lepsze rozwiązanie to bdb dotarcie i założenie pomiędzy łożysko oporowe a nakrętkę dodatkowej podkładki. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-01-27, 14:56
|
|
|
jeśli masz w miarę dobre powierzchnie stożków to zwykłe oczyszczenie i odtłuszczenie powinno wystarczyć. Dodek napisał/a: | założenie pomiędzy łożysko oporowe a nakrętkę dodatkowej podkładki. | TOjest dobra rada. Kiedyś po moim pierwszym remoncie silnika, po kilku dniach obróciło mi stożek ale nie podczas jazdy tylko podczas próby rozpalenia z rana Depnąłem na kopniak a on zwyczajnie się ślizgnął jak bym na sprzęgle trzymał. Zdjąłem pokrywę no i okazało się że to stożek. Zamontowałem ponownie , dałem drugą podkładkę pod nakrętkę obrotomierza i nigdy więcej problemów ze stożkiem nie miałem |
|
|
|
|
Rafal-r191
Rafał
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 29 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-01-28, 19:52
|
|
|
Takie pytanie, kosz sprzęgłowy opuszczając fabrykę był wyważony. Przy rozkręcaniu owego kosza powinno się znaczyć wszystkie elementy by nie zmienić wyważenia, mam taką zagadkę, otóż mam 2 kosze sprzęgłowe w rozsypce (w częściach) i jak to teraz spasować by całość była w miarę wyważona?
ES 250/2 gwiazda metalowa nie alu jak w ETZ (są na niej nawiercone otwory wyważające, są też na pierścieniu z uzębieniem wewnętrznym (na przekładki tarcz). Skręcić aby otwory były z jednej strony czy inaczej? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
michał 83
MZ ETZ 250
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2013 Posty: 142 Skąd: Turek
|
Wysłany: 2013-01-28, 21:29
|
|
|
Witam kolegę tak mi się wydaje że kosze były wyważane w komplecie więc każdy kosz to komplet. I chyba rozebranie i złożenie jednego z dwóch to ten nie będzie już wyważony. |
_________________ Einzylinder-Telegabel-Zentralkastenrahmen
MZ ETZ 250 1986r
Z miłości do MZ
http://pokazywarka.pl/liixun/ |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-01-28, 21:32
|
|
|
grajko91 napisał/a: | Kiedyś po moim pierwszym remoncie silnika, po kilku dniach obróciło mi stożek ale nie podczas jazdy tylko podczas próby rozpalenia z rana Depnąłem na kopniak a on zwyczajnie się ślizgnął jak bym na sprzęgle trzymał. Zdjąłem pokrywę no i okazało się że to stożek. Zamontowałem ponownie , dałem drugą podkładkę pod nakrętkę obrotomierza i nigdy więcej problemów ze stożkiem nie miałem |
Jak kiedyś o tym rozmawialiśmy winne tu są części - tj wał i stożek które nie pasują do siebie tak jak oryginały - w oryginale stożek siadał tak jak ma być - sama nakrętka napędu obrotomierza go dobrze dociskała .
W przypadku chińskich wałów i polskich stożków siada to jak się uda, często jest tak że gwint nakrętki napędu obrotomierza się kończy ( nakrętka zaczyna stawiać opór ( bo jej gwint wew się kończy i dobija od wew do czopa wału ) i wydaje się nam że jest mocno dokręcone - a tu zonk bo sama nakrętka jest dokręcona mocno ale w żadnym wypadku nie powoduje ona dociskanie stożka do wału i stożek się przez to obraca.
Zwykła dobrana podkładka to niweluje - i stożek nigdy już nam nie spadnie. - tylko trzeba na to przeznaczyć odrobinę czasu - wziąć do rąk suwmiarkę i pomierzyć jak nakrętka siada na wał i jaki jest luz bez podkładki - zatem jaka podkładkę mamy użyć ( grubość należy dobierać indywidualnie ) aby było idealnie.
Stożek przeważnie nie spada dlatego że był źle założony , ale dlatego że nie był dociśnięty.
Allu, na gwieździe stalowej z tsy i na tym pierścieniu i chyba na stożku też są znaki - takie w kształcie litery O i one mają się zgrać. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-01-28, 23:55
|
|
|
Spoko jeden komplet się zgrał - niestety ten sfatygowany przez kogoś (piasta i ta częśc z uzębieniem wewn. do d...)
Drugi komplet zgrała się gwiazda, piasta sprzęgła i tyle. Problem mam z częścią z uzębieniem wewn. na przekładki, za cholerę nie mogę znaleźc tego "O", cały komplet był szkiełkowany bo miał delikatny nalot rdzy, w jednym miejscu ma lekkie wżery - może to tutaj był ten znak? Sam nie wiem. Nie ma innej możliwości żeby to rozkminic? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
|