» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2010-04-09, 14:30
Przeróbki motocykla w świetle prawa.
Autor Wiadomość
maciekp007 
Grupa Podlasie


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 194
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-04-07, 19:11   Przeróbki motocykla w świetle prawa.

Witam
Jak niektórzy zapewne wiedzą trochę przerobiłem swój motocykl, ale na nieszczeście dopiero teraz zacząłem się zastanawiać czy przeróbki, które zastosowałem są zgodne z prawem. Wg tej stronki: http://www.scigacz.pl/Prz...prawo,8144.html przeróbki wizualne są dozwolone, o ile nie przekracza się określonych wymiarów motocykla. Sam u siebie wstawiłem gmole z Jawy 350TS (mocowanie dorabiałem sam), a wymiary zostały zachowane, jednak pod artykułem ludzie w komentarzach piszą, że własnie wykonane konstrukcje bez homologacji (jak tutaj naprzykład mocowanie gmoli) mogą dać dobry pretekst policjantom do zabrania dwodu rejestracyjnego, a ubezpieczycielowi do wymigania się od wypłaty odszkodowania. Widziałem też, że np. użytkownik Maxi sam sobie dorabiał gmole i tak jeździł (ktoś chyba jeszcze też). Co Wy uważacie na ten temat, lepiej dmuchać na zimne i zdejmować te gmole, czy raczej wszystko ładnie sprejkiem czarnym zamalować i tak śmigać? :mrgreen:
_________________
- Dobry wieczór. Mamy Marcina.....
- O boże! On ma gołe plecy!!!!!

http://imgur.com/a/A5pU3
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 2010-04-08, 00:41   

maciekp007, jeśli chodzi o gmole, to wątpię, czy jakikolwiek policjant będzie się znał, czy akurat w MZ nie były montowane seryjnie. Jeśli jest to zamontowane z głową, a nie np na taśmę samoprzylepną :razz: to myślę, że nikomu nie przyjdzie do głowy się do tego czepiać. Już prędzej by Ci kazał wyjmować żarówkę z reflektora i udowodnić, że posiada homologację :P

A jeśli już, to zawsze możesz wkręcać, że na rynek Wysp Dziewiczych były wypuszczane z gmolami :lol: :piwo: :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
maciekp007 
Grupa Podlasie


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 194
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-04-09, 09:39   

Dokładniej się nad tym wszystkim zastanowiłem i wszystko będzie takie jak jest. Poprawię jedynie spawy, pomaluję na czarno i gitara. Dzięki za wsparcie kosior30, :mrgreen: Jeżeli ktoś miał jakieś nieprzyjemności z policją odnoszące się do różnego rodzaju przeróbek, to jest to myślę dobry temat, żeby o tym napisać. Pozdr
_________________
- Dobry wieczór. Mamy Marcina.....
- O boże! On ma gołe plecy!!!!!

http://imgur.com/a/A5pU3
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-04-09, 13:25   

Miałem dwie kontrole dokumentów na Jawce z zawieszeniem Simsona i jakoś nic co do samego motorka nie gadali, to by musiał być obczajony policjant w tych sprawach ale jak znam życie sentyment zobaczenia takiej starej maszynki wziąłby w górę i puścił, no chyba że jakiś uj i by problemów narobił, ale to rzadkość.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-04-09, 16:07   

Całe życie tłukę się przerobionymi sprzętami i nikt się nigdy nie czepiał. Moja pierwsza Jawka oryginalne miała pół ramy, pół silnika i tylne koło. Matowoczarny Ogar wyglądał jak z popularnego wtedy serialu "Renegat" i było git. Zrobiłem koledze wydumkę z ogara i sam nim trochę jeździłem, gliniarz powiedział tylko "wspaniała maszyna" :DD
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 2010-04-10, 00:17   

Cpt. America rulez :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
maciekp007 
Grupa Podlasie


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 194
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-04-11, 01:00   

A dla mnie rządzi z reguły ta biała jawka. Na prawdę konkret sprzęt :mrgreen:
_________________
- Dobry wieczór. Mamy Marcina.....
- O boże! On ma gołe plecy!!!!!

http://imgur.com/a/A5pU3
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 19:21   Maskownica reflektora

Swego czasu dość popularnym tuningiem MZ było zakładanie na przednie reflektory plastikowych czarnych kratek. Czy to właściwie jest legalne ? Czy nie ponosząc żadnych konsekwencji mógłbym nakleić sobie na szkle reflektora czarnego X-a takiego jakie miały często sportowe samochody w rajdach ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 20:57   Re: Maskownica reflektora

motomaciey napisał/a:
mógłbym nakleić sobie na szkle reflektora czarnego X-a takiego jakie miały często sportowe samochody w rajdach ?

:DD
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 20:59   

Jakież to K*#wa konstruktywne :...:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
bartek 
MZETZ 150


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 04 Sie 2004
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 2013-09-08, 11:00   

Napewno nie. Trzeba było by poczytać rozporządzenie , temat przerabiałem czytając o tablicach rejestracyjnych i sposobach ich zakładania. Tak więc nie zgłębiając literatury napewno policja zainteresowała by się tego typu udziwnieniami. Nie wspominając już o stacji diagnostycznej.
_________________
MZ ETZ 150 później NT 650 Deauville później NT 700 V, teraz Triumph Tiger 1200
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 2013-09-08, 12:12   

Generalnie w pojazdach nie wolno zasłaniać świateł - i wszystko w tym temacie. Nie ważne czy to jest "brewka", kratka czy krzyż.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2013-11-08, 10:53   

W mojej pierwszej puszce brewki na światła zrobiłem z czarnej taśmy izolacyjnej. 3 lata tak jeździłem - no problemo. Ani niebiescy, ani diagności się nie czepiali.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-08, 11:04   

W praktyce, problemy występuję wyłącznie gdy jesteś uczestnikiem wypadku. Główne podnoszone tematy to niehomologowane światła, lusterka, itp. W takich przypadkach, ubezpieczyciel czy sprawca może domniemywać przyczynienia się do sprastwa kolizji, z powodu świateł bez homologacji, czyli źle działających (oślepianie, niedoświetlanie, że nie widać itp.) w praktyce wymyślają niestworzone wersje ale niestety ciężko je uwalić jak są te, sprzęty niedopuszczone do użytku na drodze.

Większy problem, przed którym przestrzega Was to zmiana silniika. Zmiana pojemności jeśli zostanie wykryta skutkuje, niewywiązaniem się z obowiązków wobec Ubezpieczyciela nawet w przypadku OC, jako strony umowy. W związku z powyższym on nie czuje się w obowiązku do wywiązania się ze swojego działania (wypłaty odszkodowania). W takiej sytuacji z małej kraksy może się zrobić garb na wiele lat. Odszkodowanie i wszelkie działania służb są opłacane z funduszu gwarancyjnego, a na was siada komornik na podstawie świadczenia regresowego wobec funduszu gwarancyjnego.

Takie sprawy zwykle zasądza się na kosmiczne kwoty bo wchodzą tu koszty straży pożarnej itp. W praktyce często spłaca się taką małą przeróbkę ze 150 na 250 przez wiele lat.....
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2013-11-08, 11:21   

Hvil,
Mam nadzieję tylko, że nie piszesz z własnego doświadczenia.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-08, 11:33   

dex, można tak rzec, kancelaria w której miałem epizod zaraz po studiach występowała z ramienia ubezpieczalni w takiej sprawie. Koleś dostał łącznie z naprawą samochodu i lawetą i akcją straży, która de facto tylko zamietła plastiki 30 tys zł regresowego. Ale to był wypadek samochodowy, duże koszty naprawy były też trzeba przyznać.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-08, 11:49   

Potemu, jak ktoś szuka dowod do moto, to niech szuka od MZ a nie od WSKa czy innego ustrojstwa, łącznie w kwestią pojemności. Ja wiem, że takie przypadki są jednostkowe i 90% jeżdżących na dowodach od jawki Wskami będą negować, ale ja z racji częstego spotykania takich rzadkich ludzkich problemów, jesttem przezorny bo zbyt łatwo można się wkopać.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14