» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Obowiązkowe wyposażenie motocykla na rok 1965
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-12-24, 22:09   Obowiązkowe wyposażenie motocykla na rok 1965

Panowie, Google zawiodło, od kilku godzin bezskutecznie staram się znaleźć informacje jakie normy powinien spełniać motocykl rejestrowany w latach '60. Wie ktoś ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-12-25, 02:51   

No musiał mieć założony kaganiec do max 300km/h obowiązkowo apteczka, trójkąt, gaśnica, tachograf, pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami no i oczywiście od listopada do marca zimówki.
A tak na poważnie to na moje to nie musiał mieć raczej nic. Nie jestem pewny czy w latach 60tych byłl obowiązek jazdy w kasku. Wówczas nie było jeszcze Unii Europejskiej, a co za tym idzie różnych bzdurnych przepisów. Powinien mieć na pewno oświetlenie p+t klakson i światło stopu.
_________________
bisiklet leszno
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-25, 17:20   

A co ma kask do wyposażenia motocykla?

Co konkretnie Cię interesuje Macieju? Nad czym masz wątpliwości?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2013-12-26, 00:45   

Jw kosior30 napisał co konkretnie Cię interesuje?
Motomaciey coś kombinujesz!?
Jeśli chodzi Ci o przegląd to motocykl z 1965 to przejdzie bez problemu, tylko żebyś miał światła, stop, klakson, silnik chodził, hamulce hamowały itp. A normy spalin jak na tamte czasy to nikt nie zwracał na to uwagi więc na te czasy nikt nie będzie czepiał (inaczej to mz czy jawy by nie przeszły przegląd), bo to są stare rumaki.
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-12-26, 07:26   

kosior30 napisał/a:
A co ma kask do wyposażenia motocykla?


Kask do wyposażenia motocykla nie ma się nic.
To przykład że skoro nie wymagano jazdy w kasku to nie było żadnych wyśrubowanych norm takich jak: normy ekologiczne, abs, itp.
_________________
bisiklet leszno
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-12-26, 13:31   

Chciałbym mieć w ręku na piśmie szczegółowe wytyczne nt. obowiązkowego wyposarzenia motocykla na lata 60-te. NIby jest oczywiste, że w mocno wiekowych sprzetach może nie być czegoś na wyposażeniu ale nie dla wszystkich, niedawno musiałem tłumaczyć jednemu baranowi na stcji diagnostycznej, że motocykl z 79' nie musi mieć obrotomierza a janie mam obowiązku go w niego wyposażać.
Teraz będę rejestrował motocykl z 63' roku i chciałbym wiedzieć motocykl taki musi posiadać błotniki, światła pozycyjne i prędkościomierz. Aby móc dyskutować z kimś opornym na ten temat muszę mieć w ręku wytyczne na dzień pierwszej rejestracji.

Światło stóp muszą posiadać motocykle rejestrowane po 1 stycznia 1961 roku.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-26, 13:35   

To tak jak ja tłumaczyłem tłumanowi, że motocykl z 79 roku nie musi posiadać czujnika przedniego hamulca . :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-12-26, 13:44   

Tak... to też musiałem tłumaczyć :roll:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
arsene 
Zlotowicz
arsene

Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 479
Skąd: MIŁOSZEWIEC
Wysłany: 2013-12-26, 19:37   

arturross15 napisał/a:
Nie jestem pewny czy w latach 60tych byłl obowiązek jazdy w kasku. Wówczas nie było jeszcze Unii Europejskiej, a co za tym idzie różnych bzdurnych przepisów. Powinien mieć na pewno oświetlenie p+t klakson i światło stopu.



Ktoś kasuje te moje posty?? Wczesniej tu napisałem, że u mojego ojca w wsk z 64 roku nie było fabrycznego światła stopu.
_________________
te kilka to: MZ ES 250 60r x 2, WSK M06-L 64r, skuter Keway czy jakos tak żony oraz gablota na jazdę z małżonką - BMW R1100 RT Polecam oto strona żony http://robotkireczne.net.pl a tam cuda. zazik i itd: http://zaporozec.eu
Ostatnio zmieniony przez arsene 2013-12-29, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-12-28, 00:40   

Jedyny najstarszy akt udało mi sie znaleźć z 20 lipca 1968r - Rozpocządzenie ministra komunikacji i spraw wew - w sprawie ruchu na drogach publicznych

http://isap.sejm.gov.pl/D...2401%2401&min=1
Dotarłem do tego cofając sie z rozporządzenia w sprawie warunkow techniczych pojazdów - z 1983r - w którym to pojawia sie podobno (tak piszą na forum NORKOM wpis o świetle stop jako obowiązkowe wyposażenie motocykla) .
Co do samego rozporządzenia odsyła i wzoruje sie ono do poprzedniej wersji tego rozporządzenia - ale to już z 1937r. ( w okresie czasu 1945 -1960 pojawia sie kilka rozporządzeń zmieniających to rozporządzenie ( ale generalnie sa to 1 -2 stronicowe pierdoły dotyczące jakiś tam bzdet)
tu rozporządzenie z 1937r



Jc dla ciekawskich na dole są tam takie odnośniki odesłania, uchylenia polecam sie pobawić i pozagłębiać w wcześniejsze wersje czy też podobne uregulowania prawne :wink:

- nie zagłębiałem sie w to za bardzo bo ma ok 300stron ale z tego co pobieżnie zobaczyłem jest tam co nieco na temat świateł , hamulców i reszty i są też odniesienia stricte to motocykli


Znalazłem jeszcze rozporządzenie w sprawie "badania kierujących pojazdami ,podejrzanych o jazde po alkoholu" z 1962r -" takie badanie - tj ogólne badanie stanu zdrowia przeprowadza tylko lekarz" :DD - czyli jesli na wioskach nie było lekarza który mógł tylko badań - można było jeździć :mrgreen:


co do kaskow polecam lekturę tego http://isap.sejm.gov.pl/D...2401%2401&min=1
http://isap.sejm.gov.pl/D...2402%2401&min=1 :mrgreen:

Ograniczenia predkości http://isap.sejm.gov.pl/D...2412%2413&min=1 :shock:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2013-12-28, 01:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-28, 01:00   

motomaciey, przeanalizuj dodatkowo regulacje prawne na temat kiedy pojazd ma być dostosowany do obecnych wymogów, a kiedy może posiadać stan taki jak w latach produkcji. Bo to nie tylko zależy od tego czy zabytek czy nie. Są niektóre elementy, które muszą być dostosowane do obecnych wymogów. To jest stanowisko TDT czy jakoś tak, Ci co są instancją wyższą od stacji kontroli pojazdów. Miałem ostatnio z nimi na pieńku na drodze urzędowej w tej kwestii. :mrgreen:
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2013-12-28, 10:32   

TU (Dz.U. 2013 poz. 951) JEST CHYBA NAJNOWSZA UJEDNOLICONA USTAWA DOTYCZĄCA WARUNKÓW TECHNICZNYCH.
ZAPRASZAM DO LEKTURY :)

A TO CO JA ZNALAZŁEM CIEKAWEGO (TAK SZYBKO PRZEGLĄDAJĄC):

w co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu – w odniesieniu do motocykla,
dla którego prędkość maksymalna przekracza 100 km/h;
(...)

w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu
z odległości 3 m, nie mniejszym niż:
a) 87 dB (A) – w odniesieniu do motocykla,
(...)

w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku
kół bliźniaczych – nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu
osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej
płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa
niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie
symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą
przez oś koła,

d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;
(...)


3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.

4.48) Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego zarejestrowanego
po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem
30 kwietnia 1993 r.
(...)


ŚWIATŁA
Tu wymienię tylko to co motocykli nie obowiązuje całość w rozdziale 3 (str 18)
kierunkowskazów – pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego
zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
(...)
awaryjne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
(...)
przeciwmgłowe tylne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
cofania – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz
pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;

ALE O ŚWIATŁACH NAJWIĘCEJ CHYBA W ZAŁĄCZNIKU NR 6 CZYLI STR 52

o PRĘDKOŚCIOMIERZU NIC TU NIE WIDZIAŁEM. ALE TO MUSISZ SAM DOKŁADNIE PRZECZYTAĆ.
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 12:27   

To rozporządzenie Tomku, znam. Prawo jednak nie działa wstecz dlatego potrzebne mi rozporządzenie na mocy, którego mój motocykl przechodził pierwsze badanie techniczne.
Dodek i Hvil, dzięki za wyczerpujacą odpowiedź :piwo:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16