Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:00 |
Różnice pomiędzy MZ ES 250 , 250/0 i 250/1 JASKÓŁKA |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-10-23, 23:56
|
|
|
Naprawdę serdeczne dzięki, jestem tu nowy, ale widzę ze to forum działa super, nie moja ta,na fotkach, ale chyba macie racje ktoś sobie te boczki po swojemu zmodernizowal,niemam fotek w całości swojej mz tylko elementy, zrobiłem.przed rozłożenie.cała lecz,niestety się usunęly z,pliku,Widzę wiec ze musze dokupić boczki ponieważ,chcexzrobic sto.proc oryginał, tłumnie.tez dzięki forum stwierdziłem.ze od 250/1 ktoś założył.wiec następny detal.do zmiany, Mam jeszcze jeden dylemat,a,mianowicie kolor oryginalny na jaki były malowane zerówki z tego roku,moja chyba była czarna, były jakieś zielone ale jaki to kolor z palety ral może ktoś wie? Dzięki za wszystkie odpowiedzi,zawsze pomogę jak.będę mógł |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-10-25, 16:49
|
|
|
Ok.dzięki za porady,tak zrobię, założę wątek o mojej mz,dzięki za wzory kolorów,nie śmieje juz,pozdrawiam |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-25, 20:44
|
|
|
A odnośnie tematu boczku co powiecie na moje.....?? Sprzedane komuś z foruma ale już nie pamiętam kto je przytulił.
Żeby było śmiesznie, one nie są cięte, bo mają idealny łuk i zaklepanie blachy zawiniętej w ten łuczek. Wg. mnie to było tak fabrycznie. Tatko też się zarzeka, że taki zanabył i taka był od zawsze. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-10-25, 23:03
|
|
|
No ciekawe, pewnie takie były wersja sport ha,a moje dzisiaj.dokładnie przyglądałem się i jednak.ktoś sobie sam.odciął i przerobił.na wersje nowoczesna w tamtych czasach,wiec musze kupić używane,może ktoś ma? |
|
|
|
|
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-10-30, 16:13 manetki i uchwyty klamek.sprzęgła i hamulca
|
|
|
Jak różnica jest między zerowka a jedynka? Ja mam takie bez tego płaskiego.miejsca na przykrecenie przełączników,przełącznik świateł był.przykrecony do kierownicy..i tetaz to już niewiem,kupiłem rolgaz z manetki i klamka i jest na nim.płaskie mijsce na przełącznik,a podobno.jest z zerówki, wie ktoś o co chodzi?
Ten na gorze zdjęcia to kupiony, a ten na dole to taki był.na kierownicy, a co znaczą te cyferki wybite na,nim,jakoś pierwsza ha..czyżby to były jakieś sklepowe z tamtych czasów zamienniki.. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-11-01, 00:27
|
|
|
Dzięki, czyli mam oryginał, niewiem.jak.ten.rolgaz do tego spasuje, ale powinno.być ok.,
Jeszcze jedna różnica amortyzatory tył,ja mam takie jak.na foto.,wydaje mi sie ze to.od tropika, niewiem bo na fotkach z renowacji widzę różne, a jaki był oryginalny? Czy ktoś wie? |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-01, 18:52
|
|
|
rastuch, a ES 250/1 z 64 roku jakie klamki powinna mieć - ostre czy okrągłe końcówki?
Czy wszystkie ES 250 i /1 miały hamulec dożny pod tłumikiem?? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
Wysłany: 2014-11-03, 18:50
|
|
|
Allu, W serwisówce pochodzącej z 1965roku widnieją klamki ostre. Jednakże ciężko jest podać konkretną datę kiedy to były montowane z tym bobmołkiem na końcu.
Podobna sprawa dotyczy liczników. Liczniki typowo zerówkowe (te z tym żółtawym cyferblatem)były montowane głównie w es 250/0 natomiast czarne z cyferblatem podniesionym(foto) spotyka się raczej w 250/1 (pomijam fakt notorycznych liczników od ts w jaskółkach). Jednakże jest wiele zdjęć oraz różnego rodzaju publikacji w których to widać licznik z żółtym cyferblatem w 250/1 ze środkowego okresu produkcji (1964-1965).
Tak jak pisałem wcześniej - najprawdopodobniej wrzucano to co było akurat na magazynie a reszte spustoszenia dokonano w czasach PRL/DDR gdzie nic nie było i trzeba było sobie radzić.
Bo nie wierzę, że Helmut jak mu klamki od Jaskółki poszły to w roku załóżmy 1975 szukał specjalnie ostrych. Brał to co akurat było. Myślę, że jakby pasowały od iża i takie by dostał bo "do MZ akurat nie ma" to też by takie założył a my byśmy się głowili czemu takie w tym roku akurat sa.
Co do hamulca - te które ja posiadam i te z którymi się spotkałem - tak miały hamulec poid tłumikiem. Z resztą konstrukcja "odbojnika hamulca" wymusza stosowanie dźwigni pod rurą. Jak widać po zdjęciach użytkowników założenie Tropikowego także wchodziło w grę i rozwiązywało problem braku dźwigni.
Co ciekawe producentów stacyjek motocyklowych także było kilku. Wzór typowy jak w Jaskółce czy tropiku jednakże inne sygnowanie. Pewnie nie wielu użytkowników się nad tym zastanawiało. Np. kluczyk z literką T w kółeczku. Taka sama literka była również na stacyjce. Były tez stacyjki z innymi symbolami zarówno na kluczyku jak i na samym stacyjkowym ebonicie, wraz z różniącymi je połączeniami odpowiednich wyjść w stacyjce w zależności od położenia kluczyka. Wszystko uzaleznione jest od lat produkcji danego modelu mz jak i jego warsztatowej przeszłości.
Foto z forum
|
_________________ Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-03, 22:08
|
|
|
rastuch napisał/a: | Allu, W serwisówce pochodzącej z 1965roku widnieją klamki ostre. Jednakże ciężko jest podać konkretną datę kiedy to były montowane z tym bobmołkiem na końcu.
Podobna sprawa dotyczy liczników. Liczniki typowo zerówkowe (te z tym żółtawym cyferblatem)były montowane głównie w es 250/0 natomiast czarne z cyferblatem podniesionym(foto) spotyka się raczej w 250/1 (pomijam fakt notorycznych liczników od ts w jaskółkach). Jednakże jest wiele zdjęć oraz różnego rodzaju publikacji w których to widać licznik z żółtym cyferblatem w 250/1 ze środkowego okresu produkcji (1964-1965).
Obrazek
Tak jak pisałem wcześniej - najprawdopodobniej wrzucano to co było akurat na magazynie a reszte spustoszenia dokonano w czasach PRL/DDR gdzie nic nie było i trzeba było sobie radzić.
Bo nie wierzę, że Helmut jak mu klamki od Jaskółki poszły to w roku załóżmy 1975 szukał specjalnie ostrych. Brał to co akurat było. Myślę, że jakby pasowały od iża i takie by dostał bo "do MZ akurat nie ma" to też by takie założył a my byśmy się głowili czemu takie w tym roku akurat sa.
Co do hamulca - te które ja posiadam i te z którymi się spotkałem - tak miały hamulec poid tłumikiem. Z resztą konstrukcja "odbojnika hamulca" wymusza stosowanie dźwigni pod rurą. Jak widać po zdjęciach użytkowników założenie Tropikowego także wchodziło w grę i rozwiązywało problem braku dźwigni.
Co ciekawe producentów stacyjek motocyklowych także było kilku. Wzór typowy jak w Jaskółce czy tropiku jednakże inne sygnowanie. Pewnie nie wielu użytkowników się nad tym zastanawiało. Np. kluczyk z literką T w kółeczku. Taka sama literka była również na stacyjce. Były tez stacyjki z innymi symbolami zarówno na kluczyku jak i na samym stacyjkowym ebonicie, wraz z różniącymi je połączeniami odpowiednich wyjść w stacyjce w zależności od położenia kluczyka. Wszystko uzaleznione jest od lat produkcji danego modelu mz jak i jego warsztatowej przeszłości.
Foto z forum
Obrazek |
Więc moja jaskółeczka jest z 64 roku, prędkościomierz ma taki jak na foto, czarny.
Klamki ma z zaokrąglonymi końcami ale podejrzewam że były ostre, poprzedni właściciel miał też awo i podejrzewam, że sobie je zapożyczył.
Pytam o dźwignię hamulca, bo u mnie idzie górą ale nie jest to dźwignia z trophy, bardzo fajnie to hamuje a zarazem fajnie wygląda, odbojnik również spełnia swoje zadanie, jak będę miał czas to wrzucę foto i ocenicie.
Co do stacyjek to przyznaje rację, u mnie w ES 250/1 na stacyjce jest logo takiego pucharu oraz ma miejsca to przykręcania przewodów coś jak szybkozłączki stosowane w elektryce w budownictwie, natomiast w TS jak i ETZ na kluczyku i na stacyjkach widnieje T w kółku na stacyjce i kluczyku |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-11-03, 22:56
|
|
|
Odnośnie licznikow.. Czyli logicznie biorąc to zerowka nie mogła mieć czarnego z podwójnym.cyferblatem,chyba że ktoś zmodyfikowal na nowszy model ha..na allegro sprzedają taki cyferblat czarny podwójny twierdząc że jest to oryginał do zerowki,wiec są w błędzie
http://allegro.pl/tarcze-...2.html#imglayer |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-11-04, 07:42 siedzenia w jaskolka
|
|
|
Jaka jest różnica,albo inaczej.jakie powinny być siedzenią w zerowce a jakie w jedynce,? Z tego co zauważyłem.a to w mojej z 60 r są zamki takie podłużne i uchwyt pasażera dokręcany do blachy siedziska, od jedynki jest zamek.okrągły i uchwyt nitowany na stałe do blachy dolnej???czy to tropik tak ma?zamieszczę fotki.
Rastuch - pewnie chwyt marketingowy,ale nie mój haha, bo niemam udziału w allegro ha,ani w firmie sprzedającej te blaty, zamieściłem dla przestrogi przyszłych nieświadomych kupujących,mało brakło a sam bym.kupił.haha...dzięki forum nabywam wiedzę, dzięki chłopaki |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-11-04, 08:39
|
|
|
rastuch, ja mam 3 różne stacyjki, a używam takiej nie na wsówki, tylko miedziane takie ze śrubkami dociski. Trzyma porządnie, ale już mi raz jeden malutki drucik dotykając sąsiada robił zwarcie.
Co do górnych hamulców, w resztkach zerówki taki miałem, jest to przeróbka po konkrecie. Albo wsadzany był tropikowy, ale ten nie podpasił pod odbój.
Natomiast, u mnie była ośka hamulca jaskółkowa a jej koniec był wsadzony w oczko innej wajhy i obspawany. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-04, 22:53
|
|
|
rastuch napisał/a: |
Gajgę hamulca pokaż bom ciekaw jak wyglada. Nie spotkałem sie z taką nad hamulcem.
A swoją drogą nie chwaliłeś się że masz jaskółkę
|
W wolnej chwili zrobię foto, a jaskółkę nabyłem końcem wakacji, fajnie to jeździ ale jest do porobienia, na razie przeszkadza mi głównie skrzynia biegów, a mianowicie szarpanie na 2 biegu.
Zaraz po kupnie po regulacjach zrobiłem 100 km i nic się nie popsuło ba, nawet wycisnąłem 100 km/h |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-11-05, 08:39
|
|
|
Allu, z drugim biegiem i ja mam to w swojej. Za tydzień rozbiórka i zobaczymy co jest tego winą. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
Wysłany: 2014-11-08, 09:58
|
|
|
Hvil napisał/a: | A odnośnie tematu boczku co powiecie na moje.....?? Sprzedane komuś z foruma ale już nie pamiętam kto je przytulił.
Żeby było śmiesznie, one nie są cięte, bo mają idealny łuk i zaklepanie blachy zawiniętej w ten łuczek. Wg. mnie to było tak fabrycznie. Tatko też się zarzeka, że taki zanabył i taka był od zawsze. |
W tym temacie http://forum.mz-klub.pl/v...p=344227#344227 kolega tajsonx8x, wkleił owe foto
W tekście widnieje:
"miał zmienione tylne osłony"
Jednakże powyższy tekst odnosi się do różnicy po miedzy 250/1 a 300 (tak wynika z tekstu). Skoro 300-tka weszła do produkcji w 1963roku kiedy to już szla 250/1 możliwe jest iż osłony zostały zmodernizowane w stosunku do modelu "zerówkowego"produkowanego do 1962roku. Stąd tez możliwe jest to, że zagięcie w twych oslonach bylo wykonane fabrycznie. Niestety ilość 300 na polskim rynku jest tak znikoma, ze ciężko jest podwazyć czy tez potwierdzić tą teorię. W związku z czym należy do niej podchodzić z duuużą dozą dystansu. |
_________________ Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
|
|
|
|
|
|