Identyfikacja części, po czym poznać oryginał! |
Autor |
Wiadomość |
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-11, 23:07
|
|
|
Arturo , ty masz tłumik niemiecki oryginalny montowany po 92r. tzw uniwersalny dlatego jest na nim napisane 250,251,301 jest to wersja jak najbardziej ddr kozioł w saxonie ma identyczny, za to wersje tureckie kanuni były 2 wersje z chromowanym tyłem ( wiem kto ma nowe kanuni) i matowe jaki posiadam ja |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2013-11-14, 18:27
|
|
|
Łapy silnika można poznać dopiero po zwymiarowaniu, czy mają jakieś oznaczenia (powinny mieć, bo przecież nawet śrubki mają napis DDR)?
Nie żebym był czepliwy, ale można dodać informację o tarczach ciernych sprzęgła, cylindrach i częściach skrzyni biegów . |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-11-14, 18:42
|
|
|
Z łapami jest tak, że widać po grubości i po części gwintowanej, produkt z ChRL cechuje się tym, że są zgrzane do nich nakrętki na 13 klucz, oryginał miał nieco inny sposób wykonania tego, w ETZ 150 górny gwint to była taka fasolka która zapierała się o karter.
uszy do 250-tek:
A tutaj do 150-tek:
|
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-01-05, 09:37
|
|
|
Reich napisał/a: | Ależ Darku, pierwszy tłok z oryginalnych oznaczeń ma jedynie znaczek ML, brak mu natomiast "trójkącika" przed K20, nie ma też wybitego Megu na denku tłoka. Drugi ma już trójkąt i nic poza tym. Jakby je zmiksować razem to mamy piękne tłoki oriżinal DDR hand made nicht china. |
Tłoki TS/ES 250
To teraz ja dorzucę kilka groszy.
Porównywałem 4 tłoki, 3 nowe i 1 nominał używany z silnika TSki, wszystkie trzymają tą samą wysokość, moje akurat są sygnowane logiem ML, lecz nie każdy posiada trójkącik Porównałem z oryginałem z nominalnego silnika TSy czterobiegowej i faktycznie nie ma tam trójkąta Nawet rozmiar czcionki jest na nim troszkę mniejszy. Jest też jeden szczegół na dolnym płaszczu od środka, o którym wspomnę później jak zrobię zdjęcia. Tłoki do ES/TS wyróżniają się tym, że są "jaśniejszej" barwy w przeciwieństwie do ETZtowych. Na denku tłoka to tak jak opisywał Reich, ale na tłoku sygnowanym ML bez trójkąta zamiast "megu" na denku jest inne oznaczenie, coś jakby 3 z kawałkiem korony, czy to koła zębatego, tłoki różnią się gładkością wykonania, ten bez trójkąta jest gładziej wykonany. Każdy nowy oryginalny tłok powinien posiadać na sobie pierścienie, oczywiście sygnowane tak jak pisano na początku tematu. Oprócz tego każdy tłok posiada na jednej "podporze" sworznia od spodu kropkę z farby o odpowiednim kolorze do dopasowanego sworznia.
Porównałem jeszcze TSkowy sworzeń z opisem Reicha, na moim nie ma loga ify jest za to coś jakby litera "y".
c.d.n. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2014-02-04, 21:53 sd
|
|
|
A jeżeli chodzi o pierścienie ddr do tłoków etz 150 po czym poznać że faktycznie jest oryginał? |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2014-02-04, 22:17 wq
|
|
|
Będzie ktoś wiedział.? |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-04, 20:43
|
|
|
Zbiornik jest stylizowany na wersję eksportową, a jeśli chodzi o silnik to ma on po prostu kapy boczne od nowszego silnika, ewentualnie cały dół jest od nowszej MZ. Dodatkowo błotnik tył to es 250/2, a pokrywy boczne są obcięte. Kopniak i wajcha biegów również inne |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
Wysłany: 2014-11-06, 11:59
|
|
|
Źle założone łezki na lampie (odwrotnie) oraz brak łezki na osłonach.
Jedno jest pewne - żadna literatura będąca w mym posiadaniu ani zdjęcia na niem stronach nie wspominają o takiej "wersji" mz.
Nie wiem czy założenie błotnika od Tropika nie wymusza ciachnięcia osłon. to jest raz, a dwa to musimy wziąć pod uwagę, iz w ówczesnych szasach motocykl służył jako pojazd codziennego użytku. Sakwy zerówkowe swą pojemnością nie grzeszą a żeby założyć jakieś stelaże (np zapożyczone od Tropika) najprostszym rozwiązaniem było ciachniecie osłon i dostosowanie moto do własnych potrzeb bagażowych
Reasumując
Podejrzewam, ze to wersja "typowo na handle" poskładana z tego co sie w garażu napotkało i puszczona za grube pieniądze jako "oryginał eksporytowy". |
_________________ Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
|
|
|
|
|
po10co
Motocykl: MZ ETZ150
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Annopol
|
Wysłany: 2015-07-08, 18:56
|
|
|
Witam kolegów mam pytanie po czym poznać orginalny wał MZ Etz150. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-07-08, 23:56
|
|
|
Po numerze katalogowym wybitym na korbowodzie i logu takiej jakby piramidy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
po10co
Motocykl: MZ ETZ150
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Annopol
|
Wysłany: 2015-10-15, 20:45
|
|
|
Witam po czym poznać oryginalny cylinder etz 150 czy cylindry vwm są oryginalnej produkcji ? |
|
|
|
|
Enrico
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 1 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2016-03-04, 14:42
|
|
|
Witam szanownych forumowiczów , czy ktos jest w stanie określić producenta lub kraj w jakim został wykonany Cylinder . |
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-09-09, 18:00
|
|
|
Reich zdjęcia nie działają.U mnie tylko wnętrze tłumika ETZ oraz tył tłumika TS się wyświetla. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-10-29, 21:45
|
|
|
Odgrzeję kotleta, napotkałem takie różnice, wałki rozruszników do EM150
Górny wałek nieznanego pochodzenia, kupiłem z innymi gratami a dolny DDR z mojej 150-tki różnice widać po długościach poszczególnych miejsc frezowanych czy toczonych.
Chciałem ten wałek zastosować w swojej 150-tce ze względu na idealny wieloklin pod samą dźwignię rozrusznika ale po założeniu pokrywy okazało się, że nie dochodzi w tylnej części do karteru, po usunięciu podkładki dystansowej kapa się domknęła ale nie szło obrócić wałkiem więc zrezygnowałem i zacząłem porównywać oba wałki, to co zobaczyłem macie na załączonym zdjęciu. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 514 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2019-08-19, 14:31
|
|
|
Reichu, mogłbyś poprawić foty z pierwszej strony tematu? |
|
|
|
|
DrAndrzej
Motocykl: MZ es 250/0
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2020 Posty: 2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2020-03-24, 10:30
|
|
|
Koledzy , znikneły zdj z poczatku watku , akurat poszukuję tłoka do ES250/0
chciałbym znaleźć oryginał , procz tego że nie wiem jeszcze jak je identyfikowac do końca - będe wdzięczny za 2 słowa - ktory z oryginalow (skoro było mich co najmniej 2 lub 3 ?? ) nalezy zakupic , juz się gubię w tym nieco
Karl , Megu, DLG ??
pozdr |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1682 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2020-03-24, 12:10
|
|
|
Poprawione, jednego zdjęcia brakuje ale może ktoś ma to niech podrzuci. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
DrAndrzej
Motocykl: MZ es 250/0
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2020 Posty: 2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2020-03-24, 21:00
|
|
|
kurcze na 2 kompach mimo przelogowania i odswieżenia nie widzę , dalej fotek brak , moze cos jeszcze by trzeba poprawić /uaktualnić linki/zrobic je publicznie ? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-03-25, 07:29
|
|
|
U mnie też nie widać (tylko widać 3 zdjęcia tłumika), obręczy, zegarów też nie widać. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1682 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2020-03-25, 15:08
|
|
|
A teraz? Zapomniałem że album nie był publiczny. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
|