Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-23, 23:47 |
Ustawianie gaźnika - ES 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2013-10-09, 00:02
|
|
|
ALe na ciepłym silniku ssania nie uzywasz??
No ja tez dzis sprawdzałem ten motyw ze swieca rano, moge powiedziec ze była sucha, a na kopalem sie ze az kurtke zdjołem .....wiec powinien moto nawet "zalać"..
DLatego moje przypuszczenia ze stan paliwa niski... Jeszcze taak spr, jest tam dysza o przelocie 40 wkrecana samodzielnie obok głownej i z niej bez znaczenia czy przepustnica jest otwarta czy zamknieta , pobierana jest dawka paliwa.. Otwor wylotowy z niej w przedniej czesci gaźnika jest dosyc mały-ale drożnośc tam jest.
Sam nie wiem jaka była przyczyna, jesli bedzie odpalał zimny normalnie , to w sumie nie wiem co pomoglo. Rozebranie wyczyszczenie i zloznie, a brudny nie był...
Jeszcze w tej ksiazce obsługi, jedne info nijak ma sie do gaźnika 28n -"mechanizm ssania działa tylko przy zamknietej przepustnicy" W ES-kach nigdy przepustnica nie jest zamknieta ...ALe by wychodzilo na to ze powinno sie palić zimną ssanie i bez odkrecania gazu. U mnie zawsze najlepiej odpala ssanie+lekko gaz. |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
Wysłany: 2013-10-09, 12:21
|
|
|
mundy, Tak jest w książce serwisowej odnośnie gażnika bvf28
1- Originaldichtung, 1,5mm dick
2- Originaldichtung, 0,5 mm dick
Co do palenia to "przepustnica zamknięta" tzn odpalasz motor tylko na włączonym ssaniu, bez przekręcania manetki. Włączone ssanie powoduje inny przepływ paliwa przez gaźnik a jeżeli do tego celu odkręcisz manetkę to ssanie niejako nie działa gdyż nie ma odpowiedniego podciśnienia i paliwo leci do cylindra normalnie - jakbyś nie odpalał na ssaniu.
Przetłumaczone translatorem z niem. ks.serwis. http://www.ostmotorrad.de...tframe=left.php
Przy rozruchu na zimno jest podnoszony przez ciągnięcie rozpoczęcia tłoka dźwigni startowym . Paliwo w Start rury mieszającej jest podniesiona , a zasysane przez silnik za pośrednictwem kanału początkowego ( 5 ) . To przejście otwiera się za przepustnicą w kolektorze dolotowym (patrz rysunek wykres 124 ) . W celu uzyskania niezbędnych silne Undertow do rozruchu zimnego silnika w układzie wyjścia,zawór gazowy musi być w pozycji jałowej . Nie zamknąć całkowicie , tak że silnik będzie w slajdzie przepustnicy.Na zimny start nie daje gazu , torozrusznik jest nieskuteczne !
Czyli wiadomo, silnik musi być w slajdzie przepustnicy Ot cala filozofia |
_________________ Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2013-10-09, 15:03
|
|
|
rastuch, dzięki za odp.
Czyli wg tego co pisza ssanie jest nieskuteczne( nie oznacza to ze nie działa) , gdy dodajemy gazu. Na logike, to gdy bedzie podniesiona przepustnica dostaje mieszanke palio+powietrze taka na jakiej pracuje gdy jest nagrzany . Otwierajac ssanie otwieramy dopływ dodatkowego paliwa (nie zwiekszaajc powietrza) , czyli wzbogacamy i tak mieszankę.
I teraz wg tego co pisza na niemieckej str takie wzbogacenie jest niewystarczajace , dlatego każą nie otwierac zbyt przepustnicy, alby dopływa powietrza byl jeszcze mniejszy na właczonym ssaniu.
ALe myslę , ze jak ktoś pali z lekkim gazem i odpala jak powinna to nie jest bład (moze dlatego jest tak , poniewaz mam vapa'a i iskra jest lepsza).
ALe chłopy narazie nic nie ruszam , bo dzis tak odpalałem w południe , na zupelnie zimnym . Bez przekopywania na pusto, odkrecam kranik odczekalem chwile, ssanie on , gaz lekko on , jeden kop i pracuje . WYtestuje jeszcze opcje bez gazu. Zreszta tam jest ten patent z DDR "automatyczny hamulec gazu" wiec nie zawsze do konca manetka moze być cofnieta .
Jeszcze mam pyt dot uszczelki pod glowicą , bo mam dorabiana od ts 250 i niby przedmuchów nie widac z zewnatrz na polaczniu cylek-głowica. ALe czasami obroty skaczą w gore . ALe tak na przyszłośc jest gdzies dostepna wycinana typwowo pod ES ?
halcik, jak nikt nie odpowie do poszukam i CI odp z tym akumem. |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-10-09, 21:41
|
|
|
mundy napisał/a: | Czyli wg tego co pisza ssanie jest nieskuteczne( nie oznacza to ze nie działa) , gdy dodajemy gazu. Na logike, to gdy bedzie podniesiona przepustnica dostaje mieszanke palio+powietrze taka na jakiej pracuje gdy jest nagrzany . Otwierajac ssanie otwieramy dopływ dodatkowego paliwa (nie zwiekszaajc powietrza) , czyli wzbogacamy i tak mieszankę.
I teraz wg tego co pisza na niemieckej str takie wzbogacenie jest niewystarczajace , dlatego każą nie otwierac zbyt przepustnicy, alby dopływa powietrza byl jeszcze mniejszy na właczonym ssaniu.
ALe myslę , ze jak ktoś pali z lekkim gazem i odpala jak powinna to nie jest bład (moze dlatego jest tak , poniewaz mam vapa'a i iskra jest lepsza). |
Błędne myślenie - chodzi dokładnie o to:
rastuch napisał/a: | jeżeli do tego celu odkręcisz manetkę to ssanie niejako nie działa gdyż nie ma odpowiedniego podciśnienia i paliwo leci do cylindra normalnie - jakbyś nie odpalał na ssaniu. |
Chodzi o podciśnienie w kanale rozruchowym. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2013-10-10, 00:05
|
|
|
Dzieki za sprostowanie. Czyli bez podciśnienia , moge sobie ssanie otworzyć , a paliwo i tak nie zostanie "pobrane" w dolot z tego dodatkowego kanału. |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
luckyluke27
Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-10-10, 09:49
|
|
|
mundy - co do tego odpalania z " gazem" to ja od kiedy zamontowałem sprężyne w rollgazie to już jej nie ruszam i w końcu trzyma wolne obroty .. a na ciepłym cóż jak już jest letni to czasem cięzko bez ssania ale jak gorący to zapali..
A co do ssania to też nie jest do końca tak że nie działa na otwartej przepustnicy (chociaż instr. też tak twierdzi) ale gdyby tak było to w czasie jazdy wł. ssania nie dusiło by silnika a zapalanie na otwartej przepustnicy + ssanie powoduje zalanie silnika po 3 kopach ( tak wynika z moich obserwacji )
btw. odpowietrzanie zbiornika masz dobre ? zaworek iglicowy sie nie zacina ? króciec nie pekniety?
Ewentualnie zobacz czy nie masz benzyny pod wałem tak jak ja jakiś czas temu na nowym cylindrze. Sprawdzę dziś przy tropce jeszcze jedną rzecz i ci napiszę. bo coś mi świta że jeszcze coś sprawdzałem ale już nie pamiętam. |
Ostatnio zmieniony przez luckyluke27 2013-10-10, 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-10-10, 09:51
|
|
|
Trochę będzie pobierane - widać to wtedy, gdy ssanie "zawiesi się" i nagle spalanie wzrasta o litr czy dwa, a na biegu jałowym nie chce pracować i się zalewa. Jednak chodzi o to, że na zimnym silniku potrzebuje naprawdę dużej dawki paliwa i otwarcie przepustnicy znacząco zmniejsza tę dawkę, dodatkowo pozwalając na zwiększoną ilość zasysanego powietrza - robi się podwójnie uboższa mieszanka. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lutek19
Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-05-14, 21:38
|
|
|
a co to moze być że jak przycisnę TS 250 i sie zatrzymam to dostaje obrotów ? |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-05-14, 21:39
|
|
|
Może lewe powietrze. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
lutek19
Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-05-14, 22:01
|
|
|
raczej nie. pali na dotyk i nie ma z nią problemu. gaźnik czyszczony i nim bardziej wykręcę śrubę od mieszanki to tym bardziej dostaje takie obroty |
|
|
|
|
eurt22
Motocykl: MZ trophy ES 250/2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 57 Skąd: Kalish
|
Wysłany: 2014-05-14, 23:46
|
|
|
Skoro dolot masz szczelny to w mieszance masz za mało benzyny. Podnieś iglicę jeden rowek wyżej.
Jak wykręcasz śrubę od powietrza to tym bardziej osłabiasz mieszankę. |
_________________ pająk - najlepszy przyjaciel elektronika |
|
|
|
|
lutek19
Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-05-15, 07:31
|
|
|
no musze tak zobaczyć lecz chyba już tą kombinacje robiłem. a może sie w jakis sposób gaźnik zapowietrzać ? bo to wygląda tak jak mówisz że paliwa nie dostaje a jak jej zaciągnę przy tych wysokich obrotach ssanie to spadają te obroty.
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-05-15, 15:22 ]
Pisz poprawnie po polsku i stosuj wielką literę na początku zdania. |
|
|
|
|
łojek
Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 48 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-26, 07:20
|
|
|
Wolne obroty - proszę o poradę mam gaźnik 28n1-3 i irytuje mnie regulacja wolnych obrotów. Wiadome iż regulacji dokonuje się za pomocą naciągu linki gazu jednak jak prawidłowo ustawię na lince wolne obroty to przy max skręceniu kierownicy rosną obroty. Natomiast jak poluzuje linkę to silnik gaśnie.
Macie jakieś propozycje jak to prawidłowo ustawić ? |
_________________ MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-26, 08:39
|
|
|
za krótka linka?? Źle poprowadzona?? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2015-01-26, 09:54
|
|
|
łojek napisał/a: | Wiadome iż regulacji dokonuje się za pomocą naciągu linki gazu |
A gdzieś ty te herezje usłyszał? Do instrukcji marsz |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
łojek
Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 48 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-26, 13:54
|
|
|
borgi napisał/a: | łojek napisał/a: | Wiadome iż regulacji dokonuje się za pomocą naciągu linki gazu |
A gdzieś ty te herezje usłyszał? Do instrukcji marsz |
toś mnie teraz zgasił
W moim gaźniku jest jedna śruba regulacyjna od składu mieszanki więc czym mam kręcić aby podnieść obroty |
_________________ MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Fafik
Motocykl: mz es 250/2 trophy
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 60 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2015-01-26, 14:14
|
|
|
Plonek napisał/a: | wolne obroty ustawiasz naciagiem linki gazu, poluzuj ją od góry gaźnika. | |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-26, 14:40
|
|
|
Panowie, obejrzałem ten gaźnik i nie widzę nigdzie śruby regulacji położenia przepustnicy. Jak z tym jest, czyżby faktycznie jedynym sposobem regulacji była manipulacja linką? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
łojek
Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 48 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-26, 17:54
|
|
|
Czytałem serwisówkę |
_________________ MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-01-26, 22:56
|
|
|
Tak, to jedyny sposób, a dodatkowo w rolgazie jest sprężynka którą można zadławić silnik podczas zjeżdżania z górki na obrotach silnika. Wiem, nie powinno się tak robić bo brak smarowania, ale takie rozwiązanie jest. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
|