Introwy projekt ETZ 200 |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-01-28, 23:23
|
|
|
Czy przewidujesz jakąś przeróbkę łożyskowania wałka pośredniego w skrzyni wykluczając łożysko igiełkowe z układu? bo to chyba ono jako pierwsze podziękuje, czasami nie wytrzymuje nawet pałowania 150-tką świetny projekt ogólnie |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-28, 23:34
|
|
|
Membrana z jakiegoś silnika który pracuje z gaźnikiem 28. Pewnie jakies 50/80 ccm. Zobaczymy co znajdę. Gazboxow nie przewiduje. Meteor to gut firma i tloki są piknie zrobione. Nie ma sensu porywać sie na tłok mogący pracowac przy mocy duzo większej. Kute tłoki bardziej puchną i wiekszy luz trzeba stosować. Tutaj to nie ma sensu. Jeden pierścień będzie dobry jak silnik głównie chodzi na 8 tyś w gore a wiecej jak 10 tys nie wytrzyma alternator. Ten silnik ogólnie tak do 8 tys maks powinien pracować. Nie te masy, nie te skoki tloka itd, itd.
Skrzyni nie planuje dotykać. Osobiście nigdy nie miałem problemów z lożyskowaniem w tym silniku. Magds nie ruszał u siebie ani łańcuszka ani skrzyni a przejechal pare tysięcy. Zobaczymy. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2015-01-28, 23:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-28, 23:44
|
|
|
intr napisał/a: | Membrana z jakiegoś silnika który pracuje z gaźnikiem 28 |
28 dellorto mają silniki rotaxa 122 . Gaźnik wkładałem go do tropiki i elegancko chodziła i zacnie rozwijała prędkość. |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-29, 19:45
|
|
|
Jedziem dalej. W następnej kolejności ze względu na różnice średnic sworzni musiałem wytoczyć pomoce naukowe.
Mając to proste narzędzie można zestawić tłoki w jednej osi i zobaczyć z czym mamy do czynienia. Średnice są 0,02 w minusie, żeby lekko wchodziły w piasty. Lewa hexgon/ETZ, prawa hexagon/SHL M11
Na oko na stole wydaje się, że względem podstawy tłok hexagona ma tą samą oś sworznia. W rzeczywistości oś jest 0,5 mm wyżej. Względem tłoka shl, mimo że postawione obok siebie są identycznej wysokości, na sworzniu stoją już zupełnie inaczej. Wybór korbowodu stał się zatem oczywisty. Tłok musi iść w górę, więc korba będzie dłuższa od RM 250.
Następny pacjent:
Wała na twardość testowałem najpierw iglakiem. Jak się odpowiednio przyłożyć, to da się zarysować. Wychodzi na to, że piasty są najwyżej ulepszone. Może ze 30 hrc. Na początek próba, czy da się ugryźć nożem ze stali szybkotnącej (się pochwalę, że sam zrobiłem ) Da się jak widać. Idze bez problemu. Wał idzie zatem do poczekalni.
CDN... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2022-11-25, 15:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-01-29, 20:27
|
|
|
A co ty z tym wałem chcesz robić? |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:05
|
|
|
Korba od RM250 ma łożysko stopy korbowodu większe niż jest w wale etz 150 ? |
Ostatnio zmieniony przez Mario-150 2015-01-29, 22:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:14
|
|
|
Łożysko ma mniejsze i czop mniejszy 24 o ile dobrze pamiętam i 128 mm od centrum do centrum. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:18
|
|
|
Te tulejki , żeby korbowód z RM pasował będziesz na wcisk osadzał ?
większy skok tłoka nie będzie przeszkadzał dla obrotów jakie chcesz osiągnąć ? |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:27
|
|
|
Skok tłoka będzie chyba zmniejszony. Dłuższy korowód tylko podniesie tłok do góry aby nie trzeba było obniżać cylindra. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:29
|
|
|
O kurcze , faktycznie , dzięki za nakierowanie |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:34
|
|
|
Już mówię w czym rzecz. Przy założeniu tego tłoka w oryginalnej osi na oryginalny korbowód w przybliżeniu tłok jest ok 6 mm niższy od 150'tkowego. Doły pasują, więc czas na ssaniu pozostanie niezmieniony ale czas wydechu i płuków będzie kosmicznie długi. Pewno wcale by nie odpalił. Zatem pierwsze 3 mm podniosę tłoka dłuższym korbowodem. Ale zwiększy się też czas na ssaniu. Następny etap to zmiana osi otworu o 2 mm co da nam wzrost skoku o 4 mm i sumarycznie 5 mm wyżej na górze i prawie to samo na dole. Wszystkio piknie bez żadnego toczenia cylindra. Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:38
|
|
|
Czyli jednak skok tłoka będzie większy niż fabryczny. Dobrze myślę? |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:42
|
|
|
intr napisał/a: | ... Ale zwiększy się też czas na ssaniu. Następny etap to zmiana osi otworu o 2 mm co da nam wzrost skoku o 4 mm i sumarycznie 5 mm wyżej na górze i prawie to samo na dole. Wszystkio piknie bez żadnego toczenia cylindra. Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu. |
Przy zmianie skoku pojemność zostanie bez zmian ? |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:45
|
|
|
Cytat: | Czyli jednak skok tłoka będzie większy niż fabryczny. |
Dokładnie tak, około 60 mm. Pojemność zgodnie ze wzorem wzrośnie, więc tez napisałem na początku, że pojemność około 200. Ile będzie to zobaczymy. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-01-29, 23:35
|
|
|
Co do tłoków meteor poznałem kilkanaście opinii na ich rzecz i czasem zdażają się jednak niepochlebne.
W aprilli ojca założyłem własnie dlatego tłok Vertex- na rzecz którego nie spotkałem sie nigdzie z niepochlebną opinią. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
patryckiewicz
nowicjusz
Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 9 Skąd: Paradyż
|
Wysłany: 2015-01-29, 23:42
|
|
|
Aprilia osiąga prawie 2x wyższe obroty niż ETZ. Przy obrotach rzędu 7-8 tys. z tłokiem nie będzie problemów. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-01-29, 23:46
|
|
|
patryckiewicz napisał/a: | Aprilia osiąga prawie 2x wyższe obroty niż ETZ | To znaczy ile dokładnie ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-01-29, 23:48
|
|
|
Aprilla jest chłodzona cieczą , to jest większa stabilność niż w przypadku powietrza wydaje mi sie. |
|
|
|
|
patryckiewicz
nowicjusz
Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 9 Skąd: Paradyż
|
Wysłany: 2015-01-29, 23:52
|
|
|
Zależnie od modelu, np. RS 125 kręci 12 tys. RPM.
Na najtańszym chińskim secie do Simsona latałem non stop na max obrotach i nic się nie działo. Zatarłem go dopiero gdy przez przypadek wlałem paliwa bez oleju. Wydaje mi się, że tłok w tym przypadku to mały pikuś |
Ostatnio zmieniony przez patryckiewicz 2015-01-29, 23:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-01-29, 23:58
|
|
|
patryckiewicz napisał/a: | RS 125 kręci 12 tys. RPM. | A etz 150 kręci 8 tyś. A etz 250 też kręci się do 8tyś, tyle że na postoju. Intr a Twoja 175 do ilu się kręci ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
|