Przesunięty przez: Qba 2007-04-11, 19:46 |
rysunek techniczny uchwytów silnika etz 251 |
Autor |
Wiadomość |
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-10-05, 09:21
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | te mają inne nakrętki przyspawane. | Ale zauważ że problemem uchwytów nie są nakrętki tylko gnące się blachy. Napisałem że to samo w sensie :chinskie: choć mogę się mylić. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2012-12-20, 08:50
|
|
|
Dałem do pospawania chińskie uszy (jak to zabrzmiało ) i w trakcie ich malowania wykryłem w piwnicy stare, które zanabyłem wraz z etką.
No i te pierwsze, stare, są krótsze o jakieś 6mm (może są z 251?), a blacha z której są zrobione jest o jakieś 25% cieńsza niż....dwa zespawane uchwyty wykonane przez małe, żółte rączki. Nie wróżę zbyt długiej kariery tym pospawanym. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-12-20, 13:23
|
|
|
Jednolity o grubości x będzie słabszy, niż dobrze pospawane dwa o grubości 0,5x każdy. To tak jak różnica w wytrzymałości linki z plecionki oraz drutu o tej samej grubości (średnicy zewnętrznej). Tak więc sądzę, że te "podwójne" chińskie dadzą Ci radę. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2012-12-20, 16:20
|
|
|
Jak nie palisz gumy i łańcuch odpowiednio naciągnięty to będzie dobrze bo i ja tak mam pospawane |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2012-12-21, 12:50
|
|
|
Gumy nie palę, z kielni nie strzelam. Pojeździmy, zobaczymy. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-13, 17:35
|
|
|
Trochę odkopię temat i dodam coś od siebie.
Oba rysunki w tym temacie są błędne.
Na rysunku buli 87 nie uwzględnione jest to (patrząc na uchwyt tak jak w rzucie na rysunku), że dolny nagwintowany otwór dodatkowo musi być przesunięty w prawo.
Na rysunku u Wolfa nie uwzględnione jest to, że w oryginale uchwyt jest niesymetryczny (na rysunku u niego nie ma żadnych informacji ani danych na ten temat i jest zrobiony rzut symetryczny ) , oraz drugi błąd taki sam jak u buli 87.
Dorabiając uchwyt według tych rysunków w żaden sposób nie zamontujecie prawidłowo silnika. |
|
|
|
|
Edd
Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 85 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2013-03-22, 21:17
|
|
|
Może zrobisz poprawny rysunek w takim razie? |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-03-23, 11:26
|
|
|
A ja od siebie dodam iż miałem robione z blachy 12mm, tak aby tuleja mogła mieć kołnierz wystający z drugiej strony (tak jak to było w oryginale) i tam też jest przyspawana. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Michal_96
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 27 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: okolice Rawy Maz
|
Wysłany: 2013-10-31, 09:56
|
|
|
Witam. A wie ktoś może jakie są wymiary w ts 250? |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2014-08-30, 11:29
|
|
|
Pytanie nieco z innej beczki.... Jakie wymiary powinien mieć ten pierścień dociskowy (polimerowy) W łożyskowaniu uchwytów. Chodzi mi głównie o to jaki tam powinien być być luz montażowy?
Aktualnie moje pierścienie mają 29 mm na zewnątrz. W tuleja uchwytu ma 30,5 mm wiec ten luz raczej za duży jest. |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-08-30, 14:50
|
|
|
Te pierścienie mają za zadanie dystansować jedynie, uszy mają się trzymać na gumie. Więc taki luz nie przeszkadza w niczym. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-02, 15:28
|
|
|
Panowie przeglądałem temat i zdjęcia uchwytów wygasły czy ktoś ma rysunki techniczne uchwytów silnika do ETZ 250 i ETZ 251 bym mógł to podrzucić na CNC? Chcę dorobić uchwyty do jednej i drugiej z blachy 10mm ale nie mam dokładnego rysunku
Jeżeli będe miał rysunki uchwytów to wydowiem się jak wychodziłoby cenowo za wykonanie ich w większej ilości sztuk. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2015-03-02, 19:21
|
|
|
Jakby te rysunki się nie znalazły to w tygodniu będę rozbierał swoją 251 do remontu i mógłbym je zrobić od nowa. Tylko jak coś to ja się od razu piszę na jeden komplet |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-02, 19:24
|
|
|
Bo kolega januszj23, wrzucił rysunek uchwytu od 250tki który podesłałem tu i tam z zapytaniem wykonania tego, tylko uchwyty 251 są inne i nie mam rysunków ich żeby dalej coś działać. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2015-03-02, 19:36
|
|
|
Ok, to ja w tygodniu postaram się wyciągnąć silnik z ramy i jak do tego czasu nikt nic nie znajdzie to podeślę wymiary swoich uchwytów. Jak znajdę czas to może nawet przerzucę rysunek januszaj23 do autocada lub solidworksa |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2015-03-02, 19:50
|
|
|
Na drugiej stronie tego tematu jest rysunek kolegi bulli_87, przedstawiający uchwyt do ETZ 251. Jedyna różnica pomiędzy ww rysunkiem a moim to wymiar na przekroju pomiędzy środkiem otworu mocowania uchwytu a środkiem otworu z gwintem M8. Dla uchwytu do ETZ 251 ten wymiar wynosi 62mm a dla uchwytu do ETZ 250 wynosi 72mm. Mój rysunek jest prawidłowy gdyż na jego podstawie wykonałem ten uchwyt i idealnie pasował. Do dzisiaj jest zamocowany w motocyklu. Proszę uważnie czytać posty i nie powielać pytań na które w tym temacie były udzielone odpowiedzi. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2015-07-16, 20:29
|
|
|
Dzis pomierzyłem i na rysunku buliego trzeba dołożyć po milimetrze grubość z 10 na 11 mm, odległość otworów przy silniku bez uszczelki 79,5 mm odległość na ramie z tulejkami 92 mm, Jednak ja przewiduje wykonać je z nierdzewki 3 mm i wtedy wymiar grubości przy silniku będzie 9 mm. Jak u mnie zamontuję pierwsza parę to ruszę ze sprzedażą takich do 25 i 250, ale czas pokaże. Co do tych tulejek to zmierzyłem wymiar, poprawcie mnie, jeśli mam złe. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
|