Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-21, 19:48 |
Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125 |
Autor |
Wiadomość |
jacobs32
Motocykl: brak
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2011-04-08, 13:10 Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125
|
|
|
witam
mam pytanie do szanownych forumowiczów między ETZ 125 a ETZ 150 różnica jest tylko w średnicy tłoka czy w zwiazku z tym w ETZ 125 mógłbym wymienić cylinder wraz z tłokiem i będę miał "150-siątkę" czy w ogóle taka wymiana jest możliwa ( chodzi o szpilki, osadzenie cylindra na silniku).
Dziękuje za odpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-04-10, 21:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-04-08, 13:32
|
|
|
125 a 150 róznia sie tylko średnicą cylindra (150-tka ma tuleje 4mm szersza) a z wyglądu to jest to samo ale niektore 125-tki maly liczniki do 80 km/h i to są jedyne różnice
pomoglem? kliknij pomógł! |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
jacobs32
Motocykl: brak
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2011-04-08, 13:59
|
|
|
Przecież napisałem że wiem jaka jest różnica.
Pytanie jest czy do 125 założę cylinder z tłokiem od 150 |
|
|
|
|
Wujek.
Motocykl: MZ ETZ 150 '90
Wiek: 29 Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Świdnik.
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-04-08, 15:19
|
|
|
Raczej odwrotnie - 125 to taka skurczona 150 |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:08
|
|
|
I to działa w obie strony tzn. do 150 można dać cylinder ze 125 i jeździć MZ-tą mając A1...
[ Dodano: 2011-04-08, 21:09 ]
Oczywiście jeszcze pozostaje kwestia papierów że została pojemność zmniejszona. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
winiar91
Crazy Driver
Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 193 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:16
|
|
|
Chinczyk, Jak sobie wyobrażasz wsadzenie mniejszego tłoka do 150-ki?? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:20
|
|
|
No dobrze ale otwór w karterach nie będzie się zgadzał średnicą więc nie założysz cylindra bez rozwiercania. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:27
|
|
|
pasuje bez rozwiercania, 125 ma tylko wewnątrz grubszą tuleję. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:50
|
|
|
W serii w 125 inne są również gaźniki. Przelot 22, dysza główna 100 dla bvf. Gdy zaczęto montować bingi przelot pozostawiono ten sam (24), ale gaźniki miały inne bebechy. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:52
|
|
|
winiar91 napisał/a: | Chinczyk, Jak sobie wyobrażasz wsadzenie mniejszego tłoka do 150-ki?? |
Mi chodziło o wymianę cylindra+tłoka. Nie doczytałem dobrze tematu.
Ale będzie cylinder do karterów pasował czy nie? Bo widzę odmienne zdania...
I widzę że jeszcze gaźnik trzeba zmieniać. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:56
|
|
|
A co myślisz, że dla 125 robili inne kartery? to by było bez sensu. Dół silnika jest taki sam jak w 150tce. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-04-08, 21:59
|
|
|
Fakt...ja tam nie wiem bo nie miałem. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-09, 14:12
|
|
|
A co z głowicą, nie będzie inna ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-04-09, 15:05
|
|
|
głowicę trzeba zmieniać razem z cylindrem niestety. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
MZ5V28
Motocykl: ETZ 125 i ETZ 250
Wiek: 30 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 90 Skąd: Maleniska/Jarosław
|
|
|
|
|
dario81
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-05-31, 14:07 Gażnik 24n2 od ETZ 150 w ETZ 125
|
|
|
Witam
Posiadam motocykl ETZ 125 , średnica tłoka fi52 , mam założony do niej gaznik 24N2 od ETz 150. Motocykl odpala super ,zapłon ustawiony ,silnik po kapitalnym remoncie jeszcze na dotarciu, ale nie moge ustawić wolnych obrotów biegu jałowego rzędu 1200-1300 obr bo motocykl mi gasnie i zalewa świece. Kombinowałem już z iglicą, spawdzałem ksiażkowo ustawienie pływaka, iglica jest na najmniejszej dawce paliwa, gaznik nie idzie wyregulować książkowo- praktycznie nie reaguje na kręcenie śrubkami od powietrza i składu mieszanki, śruba składu mieszanki nawet jak jest wkręcona do końca silnik pracuje. Czy wogóle gażnik taki ma prawo pracować w silniku ETZ 125 bo jak wiecie ETZ 150 ma wiekszy tłok o 4mm od ETZ 125 a co za tym idzie nieco większe zapotrzebowanie na paliwoi w moim przypadku poprostu wiecznie będzie zalewać świece. Co o tym sądzicie jako doświadczeni posiadacze MZ-tek??
Proszę o pomoc i porady czy nie lepiej kupić nowy gażnik 22N2 typowy do ETZ 125.
Wymiary obu gazników z katalogu dla porównania:
22N2 - średnica przupustnicy 22mm, dysza główna 105, dysza iglicowa 72, iglica obciążenia cześciowego C8, dysza rozruchowa 75, dysza biegu jałowego 40
24N2- średnica przupustnicy 24mm, dysza główna 115, dysza iglicowa 67, iglica obciążenia cześciowego C9, dysza rozruchowa 75, dysza biegu jałowego 40 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-31, 15:00
|
|
|
Kup sobie binga dedykowanego do Etz 150 i będzie działać |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-05-31, 21:08
|
|
|
Pozamieniaj dysze na te z 125 i próbuj. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
dario81
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-05-31, 21:45
|
|
|
Allu napisał/a: | Pozamieniaj dysze na te z 125 i próbuj. |
Hmm też tak myślałem ale przepustnica od gaznika ETZ 150 jest wieksza o 2mm w stosunku do tego z ETZ 125 i nie wiem jak to będzie współgrać, może ktoś już kiedyś miał taki problem i podzieli się wiedzą, proszę o pomoc. |
|
|
|
|
|