Przesunięty przez: kosior30 2016-04-05, 05:30 |
Zapłon w etz 250 zła przerwa |
Autor |
Wiadomość |
oskarlito251
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 0 Skąd: Strzelce Krajeńskie
|
Wysłany: 2016-04-04, 20:36 Zapłon w etz 250 zła przerwa
|
|
|
Witam
Nie wiem czy ten temat już był ale bynajmniej ja nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie otóż w mojej etz-cie problem jest tego typu ze gdy ustawiałem zapłon to ustawiłem dobrze wyprzedzenie zapłonu czyli do tej srubki w przerywaczu przykręciłem plus masa to wiadomo i zapłon występuje (przeskok iskry ) dokładnie 2,5 mm przed GMP ale przerwa na przerywaczu jest wtedy dużo wieksza niz 0,3mm myślę ze to około nawet 0,5-0,6 mm motor jest na dotarciu przejechane mam dopiero około 300 km i tu też drugie pytanie ile docierać silnik naprawy jakie przeprowadziłem to :
Szlif nowy tłok pierscienie
łożyska i simmeringi
skrzyni nie ruszałem poniewaz było wszystko ok
dodam jeszcze że motor w miarę normalnie chodzi mam założony gaznik bing 84 tylko za wolno spada z wyższych obrotów |
|
|
|
|
Simak51
Kaprys na 250
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 27 Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 53 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-04-04, 21:01
|
|
|
Co do zapłonu to nie pomogę ale docieranie to nic innego niż normalna jazda. Trzeba tylko unikać przegrzania, jazda z wyczuciem, żeby tłok za bardzo nie spuchł i go nie złapało, oleju taka sama dawka jak normalnie, ale ogólnie silnik powinie pracować w każdym zakresie obrotów. Na forum jest sporo o docieraniu i wypowiadają się na ten temat doświadczeni forumowicze, poszukaj i doczytaj A co do obrotów to możesz mieć zbyt ubogą dawkę paliwa i dlatego długo schodzi z obrotów. Wydaje mi się że regulacja gaźnika powinna pomóc |
_________________ W garażu:
Simson S 51 -83r
Mz Etz 250 -83r |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-04-04, 21:09
|
|
|
Ustawienie zapłonu musisz poprawić, bo w przypadku zapłonu z platynkami oprócz wyprzedzania jak pewnie wiesz, ważna jest także przerwa na przerywaczu i świecy. Dlatego ustawienie zapłonu zaczyna się od ustawienia przerwy na przerywaczu tak aby w największym otwarciu była fabryczną wartość. Dopiero później regulujesz wyprzedzenie. |
|
|
|
|
oskarlito251
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 0 Skąd: Strzelce Krajeńskie
|
Wysłany: 2016-04-04, 21:21
|
|
|
Dziękuje Wam za szybkie odpowiedzi pisząc ten post przemyślałem kupno zapłonu od SofCHJanka tylko muszę sie z nim jakoś skontaktować i popytać forumowiczów jakie mają opinie na jego temat co do docierania to planuje zrobic 500-600 km i wtedy polecieć 140km/h teraz nie przekraczam stówki |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-04-04, 21:37
|
|
|
W czasie okresu mojego pobytu na forum, nie przypominam sobie, żeby ktoś na ten zapłon narzekał, także kupuj śmiało |
|
|
|
|
oskarlito251
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 0 Skąd: Strzelce Krajeńskie
|
Wysłany: 2016-04-04, 21:43
|
|
|
Ok własnie na YouTube znalazłem do niego e-mail zobaczymy kiedy odpisze |
|
|
|
|
|