Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-22, 22:04 |
Rezystor wzbudzania a regulator elektroniczny -TS 150 |
Autor |
Wiadomość |
siekier
Motocykl: MZ TS150, Jawa TS350
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-09-17, 20:41 Rezystor wzbudzania a regulator elektroniczny -TS 150
|
|
|
Mam pytanie czy przy instalacji z regulatorem napięcia elektronicznym, potrzebny jest opór regulacyjny.
Kupiłem niedawno TS 150 to tego rezystora nie było. Motoru jeszcze nie odpalałem. Jutro będę zamiawiał na Agmocie części i nie wiem czy mam to kupować: http://www.agmot.pl/sklep...ENIA&kod=0&k=11 ??
Proszę o szybką odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-08-14, 12:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-09-17, 23:20
|
|
|
Po oc od razu kupować ..... Weż jakąś stara cewkę taka ( aby tylko szkielet był dobrY) i przewin ją poprostu sam./.Kupis zdrucik za zloty .. grubość moż ebyć ciut wieksza , potem lakieram pryśniesz to i łądowanei masz dobre po tym wzgledem ... Sam tka robilem i sie sprawdza .... |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
siekier
Motocykl: MZ TS150, Jawa TS350
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-09-17, 23:38
|
|
|
Musze kupić ponieważ nie mam wogle tej części, więc nawet nie mam czego regenerwać.
Pytam się o to bo gdzieś przeczytałem, że przy regulatorze elektronicznym nie jest ona potrzebna, ale widać to nie była prawda. |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-09-18, 00:37
|
|
|
Cytat: | Pytam się o to bo gdzieś przeczytałem, że przy regulatorze elektronicznym nie jest ona potrzebna, ale widać to nie była prawda. |
Dokldnie , tam musi by ta cewka.... Ponadto sprawa regeneracji i tak moze byc Ci w przyszoci znana , poniewaz ta cewka czesto ulega uszkodzeniu np. przebiciu .... |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
almar
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 161 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 2012-08-14, 07:56
|
|
|
Odgrzewam kotleta. Jak przewinąć cewkę wzbudzania. Moja się upiekła jak przewody D+ i DF omyłkowo zamieniłem. Drut jest tak jak był tylko ta otulina od spodu się spiekła jak to naprawić, jeżeli się da??? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865 |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2012-08-14, 10:32
|
|
|
A nie możesz tego wymienić? Nie łatwiej? |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
almar
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 161 Skąd: Rypin
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2012-08-14, 11:23
|
|
|
No nawiń ją takim samym drucikiem (taka sama średnica) i o takiej samej liczbie zwojów i ma być, sam tak robiłem. Tylko opór tej cewki powinien wynosić ok 4.5 ohm. |
_________________
|
|
|
|
|
almar
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 161 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 2012-08-14, 11:46
|
|
|
Czyli miernik z jednej i drugiej strony i ma być 4,5? , to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm motocyklista dzięki za pomoc.Zuh, łatwiej przewinąć |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865 |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2012-08-14, 11:55
|
|
|
almar napisał/a: | to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm |
No w sumie racja
Tak. Po podłączeniu cewki pod miernik opór powinien wynosić 4.5 ohm. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-08-14, 12:34
|
|
|
Bzdury popisali w tym sklepie a wy powielacie, to nie jest cewka! To jest rezystor!
almar napisał/a: | to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm | Jest ważny bo duże odchyłki doprowadzą do przepalenia. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
|
|
|
|
Adam_H
$Adam$
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 41 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2012-08-15, 19:11
|
|
|
sprawny wirnik + sprawny stojan + sprawny regulator napięcia elektroniczny np. rp-15t 6V działa poprawnie bez oporu regulacyjnego oczywiście w prawidłowo podłączonej instalacji. Ja już przerabiałem ten temat tysiąc razy i poprawne napięcie ładowania także przy wysokich obrotach daje tylko taka konfiguracja. Przestałem mieć problemy z ładowaniem gdy tak podłączyłem instalacje, na razie około 5000km bez przepalenia nawet jednej żarówki, aku praktycznie nie widziało prostownika. Trzeba po prostu dbać o komutator i czyścić regularnie przerwy pomiędzy płytkami komutatora. |
_________________ Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać... |
|
|
|
|
almar
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 161 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 2012-08-15, 20:08
|
|
|
Kupiłem ten rezystor, taki tani z allegro z niezalanym lakierem drutem, przypalil się, dziś go podpialem pod miernik 4,6 ohm ale gdy się nim rusza podczas mierzenia to opór sporo skacze. Jak ktoś planuje zmieniać rezystor polecam kupować lepiej wykonany. Jeszcze jedno w instrukcji jaskółki jest napisane że opór powinien być nieco inny tzn 2,7-3,1 oma dlaczego? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865 |
|
|
|
|
gajowy86
Motocykl: MZ TS150
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 2016-05-15, 19:40 Problem z ładowaniem / Regulator APE RP-MZm
|
|
|
Witajcie,
Niedawno wskrzesiłem moją MZ TS 150. Po usunięciu problemów z regulacją zapłonu i gaźnika, przyszedł czas na regulację napięcia. W tym motocyklu jest instalacja 6V. Zakupiłem i zamontowałem elektroniczny regulator napięcia APE RP-MZm jak w poniższym linku:
http://www.ape.com.pl/ind...=44&produkt=184
Nie znalazłem na forum informacji na jego temat. Czy ktoś z Was ma taki? Jak się u Was sprawuje?
Wymieniłem wszystkie końcówki kablowe na nowe i sprawdziłem połączenia.
Opis mojego problemu:
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na rozruch, świecą się 2 kontrolki na liczniku (biegu jałowego- po lewej stronie i ładowania- po prawej). Motocykl odpala bez problemu. Kontrolka ładowania gaśnie powyżej ok. 1200 obr/min.
Czy nie powinno być tak, że dopiero ładowanie się załącza po przekroczeniu ok. 2000 obr/min.?
Proszę o info, co powinienem zrobić/sprawdzić, aby wszystko działało jak należy.
Czytałem gdzieś, że przy elektronicznym regulatorze, powinno się wymontować z układu rezystor wzbudzenia. Co o tym sądzicie? Ja niestety nie znalazłem jednoznacznych opinii na ten temat.
Czy po wymontowaniu tego rezystora, powinienem go zastąpić jakimś przewodem, aby było to połączenie, tyle że bez oporu regulacyjnego?
[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2016-05-15, 20:40 ]
Zamiast tworzyć nowe tematy dopisz się do istniejącego. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-05-15, 20:09
|
|
|
Jeżeli kontrolka gaśnie od 1200 obr/min to powinieneś się cieszyć, oznacza to, że ładowanie masz w dobrym stanie, napisz jeszcze ile masz volt przy jakich obrotach. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
gajowy86
Motocykl: MZ TS150
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 2016-05-16, 22:03
|
|
|
Dziś odpaliłem motocykl i zmierzylem napięcia.
Prądnica dawala napiecie w zależności od obrotów. Wyższe obroty= wyższe napiecie. Max było coś koło 20V przy 6000 obr/min.
Na stykach akumulatora ok. 5,4V. Przy wkręcaniu na wyższe obroty było widać lekki wzrost napięcia, ale nawet przy 6000 obr/min napięcie nie przekroczyło 6V.
Później zrobilem ok. 5km i jak przyjechałem pod garaż to ponownie zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Było już w okolicach 4,3V w całym zakresie obrotów. Włączyłem światła i motocykl zgasł.
Czy możecie coś poradzić? Macie jakieś doświadczenia z regulatorem APE RP-MZm? Tam jest pokrętło do regulacji. Może nim trzeba wyregulować napięcie wychodzące na instalację? Regulator chyba działa ale daje za niskie napięcie. Co myślicie? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-17, 05:14
|
|
|
gajowy86 napisał/a: | Regulator chyba działa ale daje za niskie napięcie. Co myślicie? |
Tak. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
gajowy86
Motocykl: MZ TS150
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 2016-05-17, 18:08
|
|
|
Dzięki
A jak moge temu zaradzić? Próbować regulować tym pokrętłem na regulatorze? |
|
|
|
|
|