» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2016-09-17, 12:42
ETZ 250 - Układ dolotowy
Autor Wiadomość
noonstop12 

Motocykl: MZ ETZ 250 1984r.
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-09-16, 15:09   ETZ 250 - Układ dolotowy

Witam.
Mam do Was pytanie (Pewnie uznacie, że głupie, ale dopiero się uczę budowy etki, a to pytanie nie daje mi spać w nocy :grin: ), a mianowicie którędy jest zasysane powietrze do układu dolotowego ? W mojej etce wydaje mi się, że w miejscu w którym powinno to powietrze być zasysane jest rama. W razie wątpliwości mogę podesłać zdjęcie. Pozdrawiam
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-16, 15:32   

noonstop12 napisał/a:
w miejscu w którym powinno to powietrze być zasysane jest rama. W razie wątpliwości mogę podesłać zdjęcie. Pozdrawiam
. Tak jest - puszka z filtrem jest przykręcona do ramy, w ranie jest rura ssąca z tworzywa , przez którą powietrze dostaje się najpierw do filtra potem do gaźnika. :smile:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
noonstop12 

Motocykl: MZ ETZ 250 1984r.
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-09-16, 15:40   

Tyle, że u mnie nie ma miejsca w którym to powietrze jest zasysane (na to mi to tak wygląda).
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-16, 15:56   

Powyżej puszki z filtrem jest prostokątna dziura w ramie - widać po zdjęciu prawej puszki, lub siedzenia. Pooglądaj dokładnie - bez powietrza nic by z jazdy nie było :sad:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
noonstop12 

Motocykl: MZ ETZ 250 1984r.
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-09-16, 16:07   

A ta dziura ma być zatkana ? Bo w moim przypadku prawie cała zatkana jest jakimś gumowym materiałem.
 
     
TOLL 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 16:13   

Jest gumowa uszczelka między obudowa filtra powietrza a ramą. Jak wyjmiesz akumulator a następnie odkręcisz obudowę filtra aby się do niego dostać, wtedy ujrzysz ową prostokątna dziurę, jak tam jest zatkana to jest źle.
_________________
Ludzie dzielą się na ludzi z pasją i ludzi nieszczęśliwych.
 
     
noonstop12 

Motocykl: MZ ETZ 250 1984r.
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-09-16, 16:30   

Dodaję zdjęcia bo mam pewne wątpliwości.
1 zdjęcie przedstawia miejsce o którym mówiłeś, że ma być tam dziura, jak widać jest rama.
Na drugim zdjęciu jest dziura nad obudową filtra powietrza zaślepiona prawie całkowicie jakąś gumą.
 
     
TOLL 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 17:11   

Moim zdaniem nie powinno tego być, bo niby skąd ma być zasysane powietrze...
W moim modelu tego nie ma i po wyjęciu filtra powietrza jest otwór do wnętrza ramy oczywiście otoczony gumową uszczelką ale nie zatkany.
_________________
Ludzie dzielą się na ludzi z pasją i ludzi nieszczęśliwych.
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-16, 17:12   

Tak jest u mnie. Jedna dziura wewnątrz puszki - u Ciebie zaślepiona (dziwne). Druga powyżej puszki (za tym grubym przewodem). Pokaż zdjęcia całości - może ktoś coś przerabiał i dojście powietrza jest gdzieś wywiercone w puszce lub w deklu ?
 
     
noonstop12 

Motocykl: MZ ETZ 250 1984r.
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-09-16, 19:02   

Sprawa załatwiona :) Co się okazało: poprzedni właściciel był idiotą :grin: Ta dziura była zatkaną małą metalową blaszką :klnie: Dzięki wszystkim za pomoc, pozdrawiam :mrgreen:
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-16, 20:44   

noonstop12 napisał/a:
Sprawa załatwiona :) Co się okazało: poprzedni właściciel był idiotą :grin: Ta dziura była zatkaną małą metalową blaszką
. Przejrzyj szczelność puszki i gumy do gaźnika. Jeżeli motor chodził z tymi zatyczkami to oznacza że wcześniej nie była puszka uszczelniona i był problem z regulacją gaźnika (składu mieszanki), poprzednik zatkał blachą żeby ograniczyć dostęp powietrza. Teraz może go być za dużo. Sprawdź 3 uszczelki : puszka-dekiel lewy, puszka-rama, dekiel puszki-puszka. I oczywiście gumę do gaźnika (nie może się dostawać lewe powietrze).
 
     
TOLL 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 22:14   

Układ zasilania w MZ jest dość precyzyjnie wyliczony a wszelkie anomalia mają wpływ na pracę silnika i osiągi. Mam nadzieję że uda Ci się dobrze ustawić :piwo:
_________________
Ludzie dzielą się na ludzi z pasją i ludzi nieszczęśliwych.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14