Hamulec tarczowy tylnego koła |
Autor |
Wiadomość |
sihijofens
Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 41 Skąd: Płock i okolice
|
Wysłany: 2006-06-24, 12:42 zastosowanie tarczy mz...
|
|
|
Zdjęcie nie przedstawia co prawda mz ale wstawiam je na dowód, że tarcza mz można zastosować w motocyklu również na tynym kole. W tym przypadku jest to motocykl mojego brata - 240kg masy powodowało, że na bębnie nie bardzo miał ochotę tył hamować. Co innego w mz - sądzę, że w etce nie trzeba robić tarczy, bęben spokojnie daje radę.
Dodam tylko, że zacisk również jest od mz, a pompa pochodzi z .... Skody 105 (pompka sprzęgła w tym samochodzie). Dorobienie przewodu to już tylko formalność. Jeśli ktoś chce moge przesłać zdjęcia przedstawiające mocowanie tej pompki przy dźwigni hamulca.
Efekt jest bardzo dobry - nawet w 2 osoby blokuje koło i nie działa na zasadzie "wszystko albo nic", siłę hamowania daje się dozować.
Myślę, że jeśli ktos ma czas i ochote może sobie w moto tarczę na tył sprawić. Niech każdy przerabia moto jak chce!
[ Dodano: 2006-06-24, 12:43 ]
zacisku dobrze nie widać, jest schowany za suwakiem |
_________________ Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie!
|
|
|
|
|
maly505
Motocykl: brak mz
Wiek: 35 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 57 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-06-25, 13:20
|
|
|
maly505, masz pozwolenie na publikacje tych zdjęć |
|
|
|
|
maly505
Motocykl: brak mz
Wiek: 35 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 57 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2006-06-25, 13:25
|
|
|
pozwolenia nie mam bo jak pisalem na e-mail ktory byl na stronie autora i wlasciciela tej mz to nie odpisywal pewnie zrezygnowal z prowadzenia strony bo dawno nie byla modernizowania. i e0maila tez zmienil albo przestal sprawdzac. Ale i tak mysle ze by niemial nic przeciwko. |
_________________ pracuj na ten napis ja nie mam sił i ochoty...
http://www.bikepics.com/members/maly505/87etz150/
http://www.polskajazda.pl...10&opcja=detail |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-06-25, 13:38
|
|
|
Własnie miałem pisać ze istnieje takie cos jak prawa auorskie, podałes adres stronki www to wystarczy, mogłeś pod zdjęciami dopiasć że one są z takiej i takiej stronki. A co do kontaktu z właścicielem to się zgadzam, pisałem do niego jakiś rok temu i tez mic nie odpisał. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
maly505
Motocykl: brak mz
Wiek: 35 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 57 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-06-25, 13:43
|
|
|
Bo autor stronki sprzedał mz i tyle... |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-06-25, 13:56
|
|
|
A to wszystko wyjaśnia, tarcza z tyły to pomyśł średni ale wyświetlacz biegów bym sobie zamontował, tylko silnik bym musiał rozbierać |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-06-28, 08:15
|
|
|
Merh napisał/a: | podobno ruch wajchy hamulca ogranicza sie do paru milimetrow,nie da sie praktycznie hamowac plynnie. |
ajni napisał/a: | a jak się założy tarcze to nie będzie wyczucia w hamowaniu |
pierwszy raz sie spotkykam z teorią aby "tradycyjny" hamulec charakteryzował sie większą precyzją dozowania niż tarczowy |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-06-28, 20:05
|
|
|
moje zdanie jest takie, w czoperach w ktorych ciezar spoczywa bardziej na tylnim kole to napewno jest przydatne,jesli chodzi o MZ ktora dupe ma lekka jak piorko mysle ze to moze tylko fajnie wygladac,pozatym nie wiem jak u was ale w MZ na ktorych ja jezdzilem zatrzymanie tylnego kola to zaden problem,wajcha jest tak dluga ze niepotzreba duzej sily, i tez mi sie wydaje ze tam ciezko oczuc ten hamulec,lekko przycisniesz i pisk,jak na hamulec tylny to pompa jest dosc mocna juz,zobaczcie pzreciez z przodu jaka mala klamka sie cisnie i co hamuje nienajgorzej,a na tyl wajcha niekiepska jest,powiem wam tylko przyklad mojego kumpla,przerobił ze hamulec w Junaku, a nie na tarcze normalny beben tylko ze na hydrauliczny poprostu,iwlasnie z pompa od MZ,a w Junaku w ktorym sam silnik wazy 53 km suchy oczywiscie,plus reszta czyli ok 150 we dwie odoby,,przerobiony na chopera,kapec jest 130,i zatrzymuje go w miejscu bez problemu ta pompa. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-06-28, 22:11
|
|
|
miketof napisał/a: | No fakt, bo przeciez przednia tarczówką jakoś da sie precyzyjnie hamować.... |
Tak da się tylko że jak będziesz miał tylną tarczówkę to wtedy będziesz chyba nogą chamował a nie ręką A to jest mniejsze wyczucie. A w szczególności w wysokich butach które mają przeważnie grube podeszwy. Narewno da się przywyczaić, ale na początku może być różnie. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-06-28, 22:40
|
|
|
hamulec hydrauliczny jest bardzo precyzyjny i da sie bardzo ładnie obczuć... |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-06-28, 22:50
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | hamulec hydrauliczny jest bardzo precyzyjny i da sie bardzo ładnie obczuć... |
Nożny czy ręczny. Może ktoś kto ma lub miał styczność z przerobionym hamulcem tylnim na tarcze się wypowie, bo wszystko to domysły na w rzeczywistości jest inaczej. Ręczny da się wyczuć, bo na swojej MZ stoppie robie bez problemu (emzetkowicz widział hehe) a tu wyczucie musi być. Z nożnym możliwe że jest nie zaprzeczam ale jakoś podchodze do tego ostrożnie. Wystarczy zakręt mokra droga i o 0,5 mm więcej wciśniety hamulec i szlifujemy. A 0,5 mm wyczuć nogą hmm, może po treningu tak. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-06-28, 23:59
|
|
|
kazdy hydrauliczny przerobiony czy nie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-06-29, 00:00
|
|
|
ajni napisał/a: | hubertbaran napisał/a: | hamulec hydrauliczny jest bardzo precyzyjny i da sie bardzo ładnie obczuć... |
Nożny czy ręczny. Może ktoś kto ma lub miał styczność z przerobionym hamulcem tylnim na tarcze się wypowie, bo wszystko to domysły na w rzeczywistości jest inaczej. Ręczny da się wyczuć, bo na swojej MZ stoppie robie bez problemu (emzetkowicz widział hehe) a tu wyczucie musi być. Z nożnym możliwe że jest nie zaprzeczam ale jakoś podchodze do tego ostrożnie. Wystarczy zakręt mokra droga i o 0,5 mm więcej wciśniety hamulec i szlifujemy. A 0,5 mm wyczuć nogą hmm, może po treningu tak. |
motasz sie strasznie........weż od kumpla japońca albo wpadnij do mnie dam Ci CBka na przejażdzke , lub weż jakiegoś pierdzipęda z tarczą (żebyś nie wyjedzał z teorią o masie moto ) i śmignij kilka kółek - to Ci wyprostuje kilka sprawa a ludziom czytającym ten temat oszczedzi nerwy |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
tochu
Begginer..
Motocykl: 350 TS, Ogar 200
Wiek: 34 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 14 Skąd: Warlubie
|
Wysłany: 2006-06-29, 09:22
|
|
|
w mojej mz jest przygotowanie mocowania tarczy oraz zacisków. Poprzedni właściciel jeździł tak, ale kupił drugą mz 250 w której ni było tarczy i sobie przełożył. Tak więc mam samo mocowanie puste Postaram sie to zrobić jak co to dam fotki jak chcecie |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-06-29, 21:41
|
|
|
Toma Nie motam ja tylko przypuszczam japońce czy nawet skuterki jak nazywasz pierdziawki nają hamulec tarczowy oryginalnie i siła hamowania jest przeliczona do skoku pedłu. A tu zakładamy przód do tyłu. Jak wiadomo przedni hamulec powinien większą skuteczność niż tył. Możnaby wydłużyć ramię które będzie popychało tłoczek w pompie wtedy zwiększy się skok i będzie lepsze dozowanie. Ale to trzeba albo przeliczyć (komu by sie chciało) albo ekserymentować. A każdy sobie myśli wezmę zacisk, tarcze dam tokarzowi dotoczy mi flansze do tylnego koła zmontuje i ma chodzić. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-06-29, 23:28
|
|
|
ostatnio mialem przyjemnisc hamowac w jendym endurasie tylnym i powiem tak,dla mnie to jest hujnia,kolo odrazu staje w miejscu,niewiem jak w innych ale akurat w tym hamulec niema praktycznie modulacji zadnej, tymbardziej w terenie,to byla DR 650 |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|